Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkoholista ja imetyksesta... taas

28.06.2006 |

Huolettaa alkoholin kayttoni ja siksi kirjoittelen, vaikka tiedankin, etta ryopytysta voi tulla.

Imetan siis viisikuukautista vauvaani ja kaytan alkoholia kahtena iltana viikossa noin kolme annosta/ ilta. Juominen ajoittuu kello 20 ja 23 valille. Seuraavan kerran imetan kello 3 ja 6 valilla. JOs vauvalla siina valissa nalka, annan pullosta lypsettya maitoa.

Olen melkein varma, ettei alkoholia enaa ole maidossa imettaessani, mutta kuitenkin huolettaa. Luin jostain, etta imettaessa saisi korkeintaan kayttaa 1-2 annosta viikossa, mutta jos kerran pitaa noin pitkan tauon imetyksessa niin ei kai ole haittaa enemmasta? Johtuisiko suositus siita, etta alkoholin takia voi maidon tulo hairiytya. Itsellani ei ainakaan sita vaaraa. Maitoa tulee tosi runsaasti.

Ja sitten sanotaan, etta satunnaisesta alkoholin kaytosta ei vaaraa, mutta saannollista ei saisi olla. Mika on siis saannollista? Tarkoittaako se joka paiva, joka toinen paiva, kerran viikossa?

Jos olisi taysi selvyys, mutta tuntuu, etta kukaan ei oikein tieda. Ehka minulla kuitenkin on jonkin asteinen riippuvuus, kun en todellakaan haluaisi alkoholin kayttoa lopettaakaan. Maarat on kuitenkin pienia ja raskausaikana en kayttanyt tippaakaan eli jos tiedan, etta siita vauvalle haittaa, silloin pystyn kylla lopettamaan. On vain valilla niin raskasta elama ja stressaa tama aitina oleminen (vaikka ihanaa onkin) etta rentoutusta kaipaa.

Te, jotka kaytatte alkoholia viikoittain ja imetatte, jos uskallatte sen taalla kertoa niin kertokaapa, kuinka paljon kaytatte? Onko lapsillanne huomattavissa jotain sairauksia tai muuta alkoholin takia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juon n. kerran viikossa kaksi lasillista viiniä n. klo 21-22 ja aamuyöstä viimeistään siinä kuuden hujakoilla imetän. Joskus olen tehnyt niin, että jos olen halunnut nauttia ruoan kanssa päivällä (esim. kylässä) lasin viiniä tai olutta, olen juuri ennen ruokailua imettänyt pojan ja sitten seuraavan kerran n. 3 h päästä. Varsinkin noin päivällä, kun imetysvälit ovat lyhyemmät, olen pitäytynyt aina pienessä lasillisessa.

tosca ja poikanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla