Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****Tammikuiset*****

28.06.2006 |

En huomannut meille minkäänlaista pinoa, joten laitan tässä uutta tulemaan (voi olla että olin sokeakin, kun ei oikein täyttä huomioo tämä kone saa...)

Minkäkokoisia ovat teidän paketit nykyään? Meillä 5kk neuvola huomenna, kuukausi sitten oli poika 65 cm ja 7 kg.

Mitä teidät pallerot puuhaavat tässä vaiheessa? Meillä pyöritään selältä masulleen ja toisinpäin, alkoi kolmisen viikkoa sitten. Myös akselinsa ympäri menee tai on mennyt muutaman kuukauden. Istumaan noustaan heti, jos saadaan esim. pöydänreunasta kiinni. Kiljahduksia ja kovaa muminaa tulee tuutin täydeltä, kikatusta kans kovasti. Taaksepäin ryömitään vauhdilla, eteenpäin meno vähän vielä hakusessa.

Meillä syödään jo perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, bataattia ja hedelmäsoseita ja vellejä (peruna-porkkana ja maissi). Onko muut aloitellu jo näitä pöperöitä? Jouduin siirtymään korvikemaitoon täysin pojan ollessa 3 kk, kun oma ei riittänyt, niin lähdettiin muutamaa päivää vajaa neljäkuisena maistelee näitä. Nyt menee jo hyvin alas, poika syö innolla muussia, välillä en ennätä antaa uutta lusikkaa, kun on jo suu ammollaan odottamassa :)

Kauhea vaan huomata et meidän pieni kasvaa niin vauhdilla, jotenkin tuntuu välillä kun vauva-aika ois jo melkein taakse jäänyttä ja just äsken kannoin nyytin vast kolmikiloisena kotiin :( Hurjaa touhua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömätouhuissa ollaan samoissa menossa, eli 3kk alkoi korvikkeet, ja vajaa 4kk aloiteltiin kasvissoseet, ja iltaisin myös peruna-porkkanavelli. Eilen aloitettiin myös aamuisin kaurapuuro.

Liikkuminen on aika samanlaista myös, reilu pari viikkoa on käännytty mahalleen, ja myös oman akselinsa ympäri pyöritään kovasti. Välillä eksytään metrinkin päähän leikkimatolta, ja ihmetellään keskellä lattiaa, mitenkäs sinne jouduttiin. Sängyssä myös kääntyillään ja möyritään, monesti vauva on kääntynyt poikittain ihan sängyn päätyyn.

Sylissä myös istutaan vähäisellä tuella, mutta ei vielä itse nouse istumaan. Meillä on perjantaina 5kk neuvola (silloin vauva 5kk1vko), 4kk neuvolassa oli 8010g ja 67cm, eli iso poika. Nyt arvioisin painoksi varmaan jotain 9kg, mut se siis selviää perjantaina.

Minuakin surettaa kun vaavi kasvaa niin nopeaan... Kaiken lisäksi saan olla kotona enää 3,5kk, eli 8,5kk ikään, kun sain vakkarityöpaikan, ja pakko aloittaa jo heti äitiysloman loputtua... Vauvalle on haettu hoitopaikkaa, toiveissa olisi perhepäivähoitopaikka tuosta ihan naapurista.

T:vikli80 ja poju 5kk

Vierailija
2/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua pitkiin aikoihin. Meidän poika on nyt ollut vähän työteliäämpi, kun ei ole oikein nukkunut entisenlaisiaan päiväunia, ennen 2-3h nyt 30min-1h ja hereillä olo ajan hieroo silmiään ja haukottelee ja kiukuttelee (missään ei ole hyvä ja aina pitäis keksiä uusia leikkejä ja leluja :)). No nyt on nukkumassa, jos nyt taas nukkuis paremmin kun on vähän viileämpi ilma, sadetta odotellaan vaan ei ole vielä tullut piskoakaan.

Viikko sitten oltiin neuvolassa ja mitat olivat silloin 7900g ja 67.5 cm ikää n.5.5 kk (synt.9.1) Sai myös rokotuksen, josta nousi kuume. Kyllähän oli pikku herra itkuinen huusi aivan hysteerisenä, annoin panadolia liuoksena ja jonkun ajan päästä sillä sai helpotuksen oloon. Lämpöä oli vielä seuraavanakin päivänä.

Mahalleen poika oppi kääntymään pari päivää ennen 5kk päivää. Joskus viihtyy pitemmän aikaa vatsallaan, joskus väsyy samantien. vielä ei osaa itse käänty takaisin selälleen vaan pitää auttaa toista kääntymään. Muutenkin poikaaa täytyy vahtia silloin kun on lattialla kun pulauttelee niin paljon että täytyy pukluja siivota ja katsoa ettei toinen länttää naamaansa pukluläjään.

Olimme muutama viikko sitten keskussairaalassa tutkimuksissakin puklailun vuoksi. Otettiin prick testit ja verikokeita, mutta ei niistä ainkaan syytä löytynyt. Ei siis ainakaan allergiasta johtuvaa. Nyt taas koitamme Gavisconia josko siitä olisi apua, toistaiseksi ei puklut ainakaan ole loppuneet.

Kiinteitä meillä maistellaan, omenasose uppoaa parhaiten ja lisäksi maistellaan omenaporkkanaa ja ruusunmarjaa, pian olisi tarkoitus alkaa kokeilemaan perunaa.

Jee nyt alkoi satamaan, mun kukkapenkit jo huutikin vettä ja samoin nurmikko.

Nyt kahvinkeittoon, kun vielä saa juoda sen rauhassa (toivottavasti)

Unelma ja Roope n. 5.5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä satoi eilen vettä ja tänään on ollutkin tuulista ja pilvistä :) ihan kivaa vaihteluu helteille!

me käytiin viime torstaina 5kk neuvolassa. Ossin mitat oli 9210g ja 69,8cm...heh, iso poitsu ;))))

Ossi sai myös sen rokotuksen eikä siitä tullut mitään " jälkioireita" :)

Soseita meillä on kans syöty alle 4kuisesta asti. Ossi syö jo kaikenlaisii hedelmä- ja marjasoseita, kasvissoseita ja viikko sitten alettii maistelee lihaa :) kaikki tuntuu maistuvan, paitsi vellit ja puurot :/ ne ei yksinkertaisesti mene pojalta alas.. täytyy kokeilla niitä vähän ajan päästä uudestaa!

Meilläkin Ossi oppi kääntymään selältä mahalleen noin viikkoa ennen 5kk neuvolaa :) toisinpäin ei poika ees yritä.

Ossi on ruvennu nukkumaa kyljellää.. (tähän asti aina selällää) itse itsensä punkeaa kyljellee :))

Istumaankin kovasti itse yrittää eikä se enää ole paljosta kiinni! ja jos vaan jostai kiinni saa niin sen avulla vetää ittensä istuvaan asentoon :))

Ossin uusi juttu on se, et kaikkeen pitää tarttua ja kaikki pitäisi saada omaan käteen :))))

tässä yks päivä Ossi tarttui mummon kukkaseen (peikonlehti) ja sai siitä repäistyä ison lehen irti :DDD

Ossi myös on alkanu siirtää lelua kädestä toiseen :)) kovasti aina esineitä ja leluja pyörittelee :)

Yöt Ossi nukkuu suunnillee 20.00-08.00 :))) kerran syö siinä välissä, mutta nukahtaa uudellee! päiväunia taasen nukkuu 3-5kertaa sellasen ½tunnin pätkän :/ ei oikein kerkee mitää itse tekemään..ja kyl on kämppä sen näkönenkii ;D

Oletteko te äidit alottanu mitään harrastusta?

itse alottelen nyt viikonloppuna hevosharrastusta :))

käyn hoitelemassa ja ratsastamassa 1-2kertaa viikossa :)) pakko päästä vähän ees irti tästä arjesta :P ja toinen syy on tietty sekin ku olen 8vuotiaasta asti ollu hevosten kanssa tekemisissä niin ei osaa olla ilman ;DDD

Kun alotin kirjottamaan niin tuntui et mulla ois hirveesti asiaa ja kirjotettavaa..mut nyt ei sitte tulekkaa mitää mielee ://

mutta iloista loppuviikkoa kaikille! :)

nekkuli ja Ossi 5kk ja 9pvä

Vierailija
4/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä aika menee niin nopiasti ettei koneelle ehdi. Viikonloput on menny mökillä ja viikot menee sitten kotitöissä ;) Poitsu on viihtynyt mökillä todella hyvin ja matkakin (reilu 2 tuntia) menee mukavasti jos auto vaan pysyy vauhdissa.

Maanantaina tuli 5 kk ja eilen neuvolassa 65 cm ja 9275 g, joten pullukka löytyy täältä. Me ei olla vielä soseiden maistelussa päästy kovin pitkälle. Pottua, porkkanaa, maissia ja parsakaalia ollaan maisteltu joista parsakaalista tuli aivan hirveet ilmavaivat. Hedelmistä ollaan maisteltu luumua ja ruusunmarjaa, ja jälleen luumusta aivan karmeat vatsavaivat. Joka päivä ei suostu soseita ottamaan ja niinä päivinä kun sitä menee, menee korkeintaan puol desiä. Mitenkäs tän nyt sanois hitaasti mutta varmasti. Muuten mennään rintamaidolla. Tuntuu että pitkään saadaan maistella soseita ku vatsa on niin kenkku poitsulla. Jospa sitä kohta vellejä uskaltais kokeilla.

Täälläkin pyöritään selältä massulle mutta takaisin päin ei päästä ku massu ottaa vastaan :) istumaan on punkenu itteään jo pitkään ja välillä pyörii ku kellon viisari matollaan. Juttua tulee koko ajan ja pitkiä kertomuksia, jos ei huomaa " kuunnella" ääni vaan kovenee ja muuttuu käskeväks.

Hurjan nopeesti on poika kasvanu ja nyt jo rupee miettimään viittiikö sitä töihin mennä tammikuussa.

Kesän jatkoja Kiti & Roni 5 kk 2 pv

Vierailija
5/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole paljon kirjoitellut tamikuisiin kun ei oikein ehdi mutta nyt ajattelin pinoutua kun on kerrankin hetki aikaa. isäntä just kanniskelee meidän kiukku kasaa=) on meinaan ollut aika temperamenttinen poitsu! välillä ei kyllä tiedä pitäiskö päällään seistä että herran saisi rauhoittumaan. meillä puskee ala hampaita ja on ollut parina yönä kovaa kuumettakin eli ei olla myöskään nukuttu paljoa.

taito puolella käännytään ja kieritään ja noustaan peppu ylhäällä käsivarsien varaan ja ryömitään takaperin.

poika oli 5kk neuvolassa 8120 g ja 66 cm nyt varmaan jo lähemmäs yheksää kiloa koska syö jo aika hyvin soseita ja maitoa menee ihan mielettömästi vielä lisäksi.

hei unelma 73 meilläkin poika on ROOPE ja syntynyt 9.1.... hauskaa että löytyy kaimoja!

muuten meillä on aika hektistä elämää kun on kaksi koiraa ja 2.9 v poika joka vaatii myös kovasti toimintaa ja roope vauva on lähinnä liinassa tai sylissä kun ulkoillaan paljon.

hauskaa kesää kaikille !

Vierailija
6/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pitkästä aikaan.....

Eipä ole koneella kauheesti ehtiny olee, kun meidän pikku ikiliikkuja vie kaiken ajan ja energian...

Neidillä on niin kauhee into mennä eteen päin " ryömien" ja repiä kaikkea mitä käteensä saa, että meidän perheen yleisin sana on tällä hetkellä EI!!!!

Soseita on syöty 4kk asti ja nyt menee kaikki liha ja kasvis sekä hedelmäsoseet hyvällä ruokahalulla... Aamupuurokin menee vaihtelevalla menestyksellä.

Neiti on nukkunu 2kk asti täydet yö unet ja nyt parin viikon ajan on alkanu heräilee keskellä yötä leikkimään...en tajuu tekeex tää kuumuus sen vai onx nää uudet taidot niin mahtava juttu ettei malttais edes yöllä nukkua.. Äippä alkaa vaan pikku hiljaa väsähtää;)

Kirpulla on lauantaina puolvuotis päivä,APUA! Mihin tää aika on oikein menny???

Ens viikol on sit puolvuotis neuvola, kiva tietää paljonko neiti on kasvanut!

Mut kesän jatkoja kaikille!

Pirita ja Duracell

Vierailija
7/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kiva huomata että tammikuisissa on muitakin hevosihmisiä. Itellä kolme hevosta tuossa pihassa ja vauvan ehdoilla oon ratsastellut. Raskausaika oli yhtä tuskaa kun ei voinut ratsastaa, mutta 2 viikon päästä kun neiti oli syntynyt ei voinut vastustaa kiusausta mennä rakkaan vanhan ruunani selkään ja kyllä oli ihanaa.Tyttö on isänsä hoidossa sen aikaa. Neiti painoi 5 kuukauden neuvolassa 8040g ja oli 65 cm pitkä. Kiinteitä menee aamulla puuro, iltapäivällä perunat/hedelmäsose ja illalla velliä, muuten tissimammaa.Nukkuu yönsä ihan hyvin, nukahtaa joskus yhdeksän maissa, syö nejän-kuuden aikaan ja nukkuu sitte vielä jonnekkin kahdeksaan.. tuo rytmi ollut jostainn 1.5 kk lähtien. Tosin päivällä nukkuu puolen tunnin tirsoja neljät, joskus menee vahingossa tunti....

Vierailija
8/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5kk neuvolassa pojan mitat olivat 8070g ja 69cm. 1kg oli tullut painoa kuukaudessa, vaikka runsas pulauttelu jatkuu entiseen malliin. Miettivät neuvolassa, että pitäisikö vatsan varjoainekuvaus tehdä, mutta en ollut asiasta kovin innostunut niinpä jäimme seurantalinjalle. Paino nousee hyvin, eikä pulauttelu tunnu poikaa yhtään haittaavan.

Meillä soseet aloitettiin 4,5kk iässä (kiinteät pysyy vähän paremmin sisällä, jos ei anna heti perään tissiä). Nyt menee jo peruna. porkkana,parsakaali, päärynä(herkkua),luumu. Ruusunmarjaa ja persikkaa ollaan kokeiltu.

Vatsalleen ollaan käännytty jo yli kuukauden, mutta takaisin selälleen ei päästä. Vatsallaan kädet ja jalat sätkii hurjaa vauhtia. Konttausasentoa myös on havaittavissa. Liikkeelle ei vielä olla päästy.

Juttua ja kiljahduksia tulee tosi paljon, kun ollaan viereitä ja vatsa on täynnä.

Väsyneenä on myös alkanut tulla vierastamisen merkkejä. Silloin myös kovat äänet esim. niistäminen ja aivastelu aiheuttaa itkun.

Porkkana-perunavellin avulla on nyt nukuttu 22-7, minkä jälkeen tisutellaan ja nukutaan vieressä klo.9 asti.

Vierailija
9/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytti eilen 5kk ja samana päivänä oli lastenlääkärin tarkastus. Neiti painaa 6500g ja on 65cm pitkä. Olemme olleet lomalla Italiassa ja kävimme täällä paikallisella lastenlääkärillä. Lääkärin mukaan paino on ihan keskitasoa, mutta kun katson teidän viestejä, niin vaikuttaa aika pieneltä meidän vauva. Rintamaidolla ollaan ihan elelty. Ensi viikolla on Suomessa neuvola, katsotaan mitä siellä sanotaan. Olin ajatellut jatkaa maidolla vielä kuukauden, mutta taitaa tulla käsky lähteä aloittelemaan kiinteitä. Aurora on kyllä todella kiinnostunut ruuasta, kieli lipoo kun katsoo muiden syövän.

Kääntyy vatsalleen koko ajan ja sitten alkaa jonkin ajan päästä kitistä, koska ei haluakaan olla enää niin päin. Miten ihmeessä teidän kaikkien lapset jo ryömii?? Aurora kyllä yrittää uutterasti, mutta ei vielä mitään merkittävää edistystä..

Vierailija
10/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meidän mussukka ei kyllä olen kovin urheilullinen kun vertaa teidän muiden vauvoihin. Osaa kääntyä kyljelleen ja siitä joskus mahalleen. Nousee istumaan tai seisomaan kun vetää käsistä ja varaa jaloille tosi hyvin. Juttelee ja nauraa ääneen ja on muutenkin aina menossa silmillään mukana, mutta muuten tosi rauhallinen. Ei huuda kuin väsymystään ja tosi harvoin nälkää.

Meillä 5,5 kk neuvola kahden viikon päästä. Viimeksi oltiin neuvolassa toukokuun alussa kun nyt ollaan oltu kaksi kuukautta täällä USAssa. Ollaan täällä punnittu ja tuloksena oli 11 kg! Eli poju varsinainen pullukka. Siksi mulla selkää särkee aika usein kun on niin raskas nosteltava. Jotenkin tuntuu että täällä USAssa vauvat on tosi pieniä kun en oo nähny ketään niin isoo kuin meidän mussukka ja monet 10 kk vauvatkin on pienempiä!!! Ja täällä mä sentään näen keskimäärin vauvan päivässä eli vertailukohtia on ollut!

Viisikuukautispäivän kunniaksi aloitettiin kiinteät jos poju vaikka hiukan laihtuisi tai lihominen laantuisi kun saa laihdutusruokaa rasvaisen rintamaidon sijaan. Noh, toisaalta eihän se yhden aterian korvaaminen vielä ketään laihduta... Pataatilla aloitettiin ja tänään meni 70 g alas. Miten paljon te annatte kiinteitä kerralla?

Nyt poju on oppinut imemään tuttipullostakin ahkeran harjoittelun tuloksena. Taito kun oli n.2kk hukassa. Jos äiti pääsis vaikka joku viikonloppu vähän rimpsalle eli keskipäivällä kaupungilla tms. Iltanukutukset kun sujuu niin hyvin rinnalle ettei jaksa muuta keinoa opetalla.

Kuinka kauan te pomppis ootte siellä Italiassa? Menittekö lääkäriin siellä Italiassa jonkun vaivan takia vaan pelkästään punnitukseen?

Jos saan udella, niin onko sulla italialainen mies? Minun mieheni on saksalainen.

Tässäpä nämä jutut taas oli. D-vitamiinia olen muistanut taas antaa hiukan ahkerammin.

Terkuin, äitee ja mussukka

Vierailija
11/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset unille. Esikoinen yöunillaan, kuopus ekoilal päikkäreillään. Heräsi vailla 7, ja tunnetusti sen tunnin jaksoi valvoa ennen kuin nukkumaan piti taas päästä.

Meille kuuluu tänne varsin hyvää. Ihohuolet on hallinnassa, sillä päänalueen rajulle ihottumalle löytyi dg. ja sitä myöten hoito. Seborrooinen ekseema (http://www.iholiitto.fi/ihosairaudet/seborrooinen_ekseema.htm), ja tosiaan rasvauksella ja jatkohoidolla saatiin iho kuntoon lähes heti. Ja tytöllä on kuin uusi pää:)

Meillä on kiinteitä syöty n. 4kk ikäisestä. Tahti ollut rauhallinen uusien makujen ja määrienkin suhteen. Mutta nyt aloitettu kaura, ja eilen eka liha-ateria. Hyvin ihan maistuu, ja kokoajan syö selkeästi paremmin. Isoveikkaansa verraten kyllä paljon hitaammin lämpenevä tuohon syömis touhuun.

Liikkuminen tapahtuu pyörähtämällä molempiin suuntiin, eli aika matkoja jo pyörimällä liikkuu. Kova hinku tuntuu olevan myös eteenpäin. Pylly väliin tosi korkealla.. mutta kyllä se vaan napa niin kovin painaa, että liikkuminen eteenpäin vähäistä:)

Rauhallinen neiti on, niin myös liikkuminen rauhallista. Viihtyy hyvin selällään, mutta myös mahallaan.

Neidin hermoja koetellut kyllä viimepäivinä, kun lelut meinaa karata sormien uloittumattomiin. Ja kun se napa vielä tosiaan painaa niin ei pääse perään;D Tosiaan, lelut alkaneet kiinnostaa ihan eri lailla, ja hamuaa niitä käteensä katseltavaksi.

Puolivuotta tulee täyteen 11.7, jolloin myös neuvola. Neidin 5kk mitat oli 68cm ja 7780g. Tällä kertaa piikistä ei oireita. Onneksi!

Hoitopaikkahakemus jätetty. Hoitoura miun pienellä alkaa joulukuun alusta. Hyvällä tuurilla vasta vuoden alusta.

Mahara

Vierailija
12/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään sitten 5kk neuvolassa ja 7,5 kg ja 67 cm tuli tulokseksi. Must on ihana kun mulla on oma neuvolakorttini tallessa, niin seurata miten se kasvaa suhteessa äitiinsä. Tällä hetkellä on melkein saman painoinen, mutta 2 cm pidempi, oon ollut vähän pullukampi tapaus :) Rokotuskin sujui ihan hyvin, pikkuisen itkaisi kun nipisti. Viimeks ei tullut mitään, saa nähdä kuin nyt käy, panadolilla olen kyllä valmistautunut, jos pukkaa kuumetta päälle.

Joku tuolla kertoi lapsen hoitoon menosta, mua surettaa jo nyt kun ensi keväänä ois tarkoitus poika tarhaan saada. On se kauheaa kun nyt jo liikkuu mielessä nää hoitoasiat. Ois niin kiva kun vois olla 3 vuotta kotona ihastelemassa kun poika kasvaa, mut ne iänikuiset raha-asiat ja asuntolaina painaa kovasti päälle. No onneks on vielä armonaikaa, vaik tuntuu et aika menee aivan älyttömän äkkiä näin kotona ollessa, päivääkään en antais pois, eikä rahassa voi kyllä mitata lapsen kanssa viettämäänsä aikaa, on se niin kallista :)

Vierailija
13/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ihmeitä, arki jatkuu niin kun ennenkin. Tiistaina käytiin neuvolassa ja mitat oli 7515g ja 65,5cm. Rokotusta ei poika ees huomannu. Samana päivänä oli poika aika väsynyt ja seuraavana päivänä vähän kiukkunen, mutta paha sanoo, ett tuliko rokotuksesta vai jostain muusta...

Meillä mennään edelleenkin täysimetyksellä. Kiinteitä aletaan varmaan maistella ens kuun loppupuolella.

Poika pyörii kun hyrrä, sekä napansa ympäri että selältä mahalleen ja toisin päin. On myös hoksannu sen, että pyörimällä pääsee paikasta toiseen. Sängyllä myös ryömii eteenpäin, lattialla ei vielä oikein. Juttelee myös ihan älyttömästi ja vierastaakin osaa. Kovasti yrittää nousta istumaan ja syöminen meinaa välillä mennä ihan hulinaks kun pitää vään väliä pungertaa istumaan ja kattelemaan mitä ympärillä tapahtuu.

Nyt on muutama yö taas menny hyvin, eli syöntejä vaan kolme kertaa yössä. Toivottavasti ei tulis kauheita helteitä kun viimeks oli helteitten aikaan nukkuminen ihan mitä sattuu ja vähän väliä piti olla tissillä juomassa.

Mä en oikein töitä osaa vielä ajatella, mutta eipä kyl oo viel mitään töitäkään tiedossa=) Mut jos jotain töitä syksyllä vastaan tulee, niin todennäkösesti ne on otettava vastaan...

Miehellä vielä isyyslomat pitämättä, suunnittelee nyt, ett yrittäs pitää niitä kesän ja syksyn aikana kun on töitä mistä voi olla lomalla=)

Jeps, tässä kai tärkeimmät. Ei kun vaan mukavaa viikonloppua kaikille!

Millamalla ja poju 5kk

Vierailija
14/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin kiinteiden syöminen vähän yli 4kk iässä. Tänäänkin syötiin aamunpäivän unien jälkeen purkillinen peruna-porkkanaa (olin tänään laiska enkä jaksanut itse laittaa ruokaa) ja jälkkäriksi päärynäsosepurkki. Olen miettinytkin, että onko se liikaa kerrallaan, mutta hyvällä ruokahalulla poika syö, eikä tarvitse yhtään tuputtaa. Ruokailun jälkeen leikittiin noin 1h ja sen jälkeen nukahti tissille ja on nukkunut tähän mennessä 2,5h. Joskus olen antanut iltapäivällä toisen hedelmäsoseen. Pitäisikä ruveta antamaan toisen kerran perunaa? Miten te olette antaneet?

Pelkään, että menee vatsa pienellä ihan kovalle, kun nytkin joutuu ähistelemään.

Rintaa syö 5-6 kertaa päivässä. Yöksi ollaan annettu peruna-porkkana velliä+tuttelia (100ml+100ml). Oletteko antaneet helteillä vettä pullosta sen lisäksi? Keitettyä?

Miten tämäkin voi taas tuntua niin hankalalta. Välillä oikein harmittaa, kun mies ei ota näihin ruokapähkäilyihin ollenkaan osaa. Kysyy aina multa mitä nyt annetaan ruoaksi...

Vierailija
15/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä meidän tapaus, 5kk neuvolassa 69,1cm ja 7250g. Kasvaa tasaisesti omilla käyrillään... Itse olen ollut suhteessa yhtä hoikka, äitiinsä tullut!

Tuntuu että kaikilla muilla vauvat ryömii, meillä ei vielä tietoakaan. Selältä käännytään vatsalle, mutta ei takasinpäin. Vatsallaan Aleksi viihtyy hyvin, ja peruuttaa, tosin etanavauhtia :)

Lelut kiinnostaa ja välillä jo onnistuu siirto kädestä toiseen!

Navan ympäri pyörii kyllä ja muutenkin möngertää akselinsa ympäri, lempinimeksi onkin tullut hyrrä :)

Juttua riittä ja istutaan ja seisotaan jo tosi hyvin. Itse ei Aleksi vielä ilman tukea kuitenkaan istu.

Meillä aloitettiin soseet tasan 5kk eli toissa pvnä, ilmeet on aika kauhistuneet. Muuten mennään tissimaidolla..

Nyt kutsu käy...

Scorppis ja poju 5kk 2pv

Vierailija
16/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täälläkin. 5kk neuvolassa mitat 7500g ja 69,5cm. Isäänsä tullut, samanlainen kukkakeppi. Omilla käyrillään menee, neuvolassa sanoivat että lisäruokaa ei tarte jos kerta on tyytyväinne. Ja poika on itse tyytyväisyys! Mahalleen on pyörähtänyt jo kuukauden ajan, mutta takaisin selälleen ei meinaa millään onnistua. Kovasti yrittää eteenpäin vaan lähteä ja sitten menee hermot kun ei onnistu. Pyörii akselinsa ympäri ja yleensä yölläkin siihen herää kun on pyörinyt sängyn päätyyn ja jumittanut sinne. Rytmi on taas hieman muuttunut. Yöunet on samanlaiset kuin olleet jo kolmisen kuukautta eli 20-21 nukahtaa ja aamulla herää klo 6, Jipii! Syö pari-kolme kertaa yössä. Pari tuntia hereillä ja aamupäiväunille, jotka kestää vajaa 2h. Taas pari tuntia hereillä ja päikkäreille. Ja taas pari tuntia hereillä ja noin tunnin unet. Eli nyt nukutaan kolmet päikkärit entisten kaksien sijaan. Ite kyllä tykkään enemmän tästä rytmistä, poika on virkeämpi illalla.

Soseita ollaan maisteltu muutama viikko, tooodella hitaasti opetellaan. Useampia makuja kuiten makusteltu, bataatti ollu tähän mennessä suosituinta. Ja päärynä. Kerralla menee pari lusikallista, joten noilla määrillä ei nälkää voiteta. Eli pääasiassa mennään tisumaidolla.

Samaa olen itsekin pohtinut eli mennäkö töihin vai ei. Mullakaan ei ole vakkaripaikkaa, mutta ottavat takasin sinne mistä jäin lomalle. Oikeasti mun töihin paluu on niin monesta asiasta kiinni, että tympäsee tämä epävarmuus ja pähkäily. Siis jos miehellä on töitä niin voin jäädä hoitovapaalle, mutta kun se selviää vasta joskus elokuussa...Mut jos miehellä ei ole töitä niin sitten pakko mulla mennä töihin. Mutta sitten ei tarte poika viedä hoitoon, kun isänsä voi hoitaa. Ja sitten vielä pähkään, että kauanko olisin vapaalla...hohhoi. Ja kaiken kukkuraksi ei edes tiedetä joudutaanko vaihtamaan paikkakuntaakin ennen sysksyä. Siis meillä mennään nyt täysin miehen työtilanteen mukaan. :( Mutta jospa asiat ratkeisi parhain päin...

Joku kyseli harrastuksista. Itse aloitin muutama viikko sitten jumpan, käyn 2kertaa viikossa. En ole ennen jumpannut, enkä oikein jumpasta tykännyt, mutta nyt olo on aivan mahtava jumpan jälkeen. Eli aion jatkaa sitä syksylläkin. Ja pojan kanssa ajattelin mennä vauva-äiti jumppaan myös. Riippuen tietty ajasta, ettei oo just uniaikaan...Vauvauintihan meillä meni mönkäään, kun poika kerkesi väsähtää ennen kuin altaaseen päästiin...Eka kerralla meni hienosti ja poika tykkäsi, mutta kaksi kertaa käytiin sitten altaan reunalla kääntymässä, kun siinä jo tuli huuto. =)

Nyt alkaa pää sutata, mutta tässä tärkeimmät. =) Jos nyt tuosta mitään selkoa saa...

Rinkula ja Väkkyrä 5kk1vko

Vierailija
17/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täälläkin. 5kk neuvolassa mitat 7500g ja 69,5cm. Isäänsä tullut, samanlainen kukkakeppi. Omilla käyrillään menee, neuvolassa sanoivat että lisäruokaa ei tarte jos kerta on tyytyväinne. Ja poika on itse tyytyväisyys! Mahalleen on pyörähtänyt jo kuukauden ajan, mutta takaisin selälleen ei meinaa millään onnistua. Kovasti yrittää eteenpäin vaan lähteä ja sitten menee hermot kun ei onnistu. Pyörii akselinsa ympäri ja yleensä yölläkin siihen herää kun on pyörinyt sängyn päätyyn ja jumittanut sinne. Rytmi on taas hieman muuttunut. Yöunet on samanlaiset kuin olleet jo kolmisen kuukautta eli 20-21 nukahtaa ja aamulla herää klo 6, Jipii! Syö pari-kolme kertaa yössä. Pari tuntia hereillä ja aamupäiväunille, jotka kestää vajaa 2h. Taas pari tuntia hereillä ja päikkäreille. Ja taas pari tuntia hereillä ja noin tunnin unet. Eli nyt nukutaan kolmet päikkärit entisten kaksien sijaan. Ite kyllä tykkään enemmän tästä rytmistä, poika on virkeämpi illalla.

Soseita ollaan maisteltu muutama viikko, tooodella hitaasti opetellaan. Useampia makuja kuiten makusteltu, bataatti ollu tähän mennessä suosituinta. Ja päärynä. Kerralla menee pari lusikallista, joten noilla määrillä ei nälkää voiteta. Eli pääasiassa mennään tisumaidolla.

Samaa olen itsekin pohtinut eli mennäkö töihin vai ei. Mullakaan ei ole vakkaripaikkaa, mutta ottavat takasin sinne mistä jäin lomalle. Oikeasti mun töihin paluu on niin monesta asiasta kiinni, että tympäsee tämä epävarmuus ja pähkäily. Siis jos miehellä on töitä niin voin jäädä hoitovapaalle, mutta kun se selviää vasta joskus elokuussa...Mut jos miehellä ei ole töitä niin sitten pakko mulla mennä töihin. Mutta sitten ei tarte poika viedä hoitoon, kun isänsä voi hoitaa. Ja sitten vielä pähkään, että kauanko olisin vapaalla...hohhoi. Ja kaiken kukkuraksi ei edes tiedetä joudutaanko vaihtamaan paikkakuntaakin ennen sysksyä. Siis meillä mennään nyt täysin miehen työtilanteen mukaan. :( Mutta jospa asiat ratkeisi parhain päin...

Joku kyseli harrastuksista. Itse aloitin muutama viikko sitten jumpan, käyn 2kertaa viikossa. En ole ennen jumpannut, enkä oikein jumpasta tykännyt, mutta nyt olo on aivan mahtava jumpan jälkeen. Eli aion jatkaa sitä syksylläkin. Ja pojan kanssa ajattelin mennä vauva-äiti jumppaan myös. Riippuen tietty ajasta, ettei oo just uniaikaan...Vauvauintihan meillä meni mönkäään, kun poika kerkesi väsähtää ennen kuin altaaseen päästiin...Eka kerralla meni hienosti ja poika tykkäsi, mutta kaksi kertaa käytiin sitten altaan reunalla kääntymässä, kun siinä jo tuli huuto. =)

Nyt alkaa pää sutata, mutta tässä tärkeimmät. =) Jos nyt tuosta mitään selkoa saa...

Rinkula ja Väkkyrä 5kk1vko

Vierailija
18/20 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti nyt 5kk ja viikko päälle.Täysimetyksellä mennään vielä ja hyvin neiti kasvaa.

5kk neuvola oli tälläviikolla ja paino oli 7595g sekä pituus 67.5cm

Muutamankerran on saanu maistiaisia lusikassa ja hyvin näyttäis jo uppoavan ruoat,lusikallekkin suu aukeaa hienosti.Että tässä pikkuhiljaa pöperöt otetaan kuvioon.

Meillä neiti on kääntynyt 4kk ja päivä päälle ekakerran ja sen jälkeen ei ole viihtynyt selällään paljoakaan.Touhuaa kaikenaikaa mahallaan ja jos sattuu niskoja alkaa väsyttään niin kääntyy ite selälleen huilimaan.

Kova kiire on lähteä ryömimään,taaksepäin menee jo ja pienestä on enään kiinni oikein ryömiminen.

Pyörii kuin kellonviisari lattialla ja seuraa siskon leikkejä;)Kiire mennä mukaan ja sotkemaan siskon leikit.

Tyttö sellainen aivan ylikiltti lapsonen,ei itke oikeastaan ikinä ja jos sattuu itkemään se loppuu samantien ku ottaa syliin.

Ihmiset ihmettelee että onko se todella oikeasti näin rauhallinen ja tyytyväinen..ja onhan se.

Naureskelee ja pörisee vain kokoajan.Kurkkuäänet on hoksattu ja kujertaminen,pörisemisen ohella on tosi hauskaa.

Lelut vaihtuu kädestä käteen ja leikki tapahtuu masullaan.Hienosti nojaa käsivarsiinsa,välillä yhdelläkädellä josta yleensä sitten muksahtaa lattiaan.

Jalat on löydetty muutama viikko sitten kans ja varpaat uiskenteleekin suussa jos sitten ei lelua imeskele.

Tuttia ei meillä syödä ollenkaan,välillä haluais sen sinne istuttaa kun meinaa peukut mennä aikaajoin suuhun vaan ei niin ei.Neiti ei vain osaa sitä imeä,ite sillä kyllä leikkii ja yrittää sitä suuhun vaan eipä vielä ainakaan ole hoksannu sen tarkoitusta.

Isosisko 3v ja risat tuumaski että " meidän vauvassa on jotain vikaa ku ei syö tuttia,että millonkahan meille tulis sellanen vauva joka osaa syödä tuttia" ;)Onneks vika on noin pieni..;))

Nukkuu hyvin,noin parin tunnin jaksoja hereillä ja sitten unta pitää saada.

Aamusta unta 2-3tuntia,päivällä 3tuntia tarkalleen ja illasta vielä 1-2tuntia.

Yöunille n.klo21.30 ja parikertaa syö yöllä.Aamut alkaa siinä klo7.30-8.00

Että tallainen on meillä neiti 5kk iässä,tasainen tapaus.

Vierailija
19/20 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtii sitä näköjään vielä tämän viikon pinoonkin mukaan...

Ollaan ulkoiltu hirmu paljon kun on ollut näin ihanat ilmat taas. Olen myös alkanut kutoa, uusi harrastus siis sekin. Kudon Topiakselle villapaitaa :) Harrastuksista puheen ollen soitan rumpuja ja bassoa, pääasiassa bassoa, koska se bändi missä soitan rumpuja on nyt " äitiyslomalla" , koska eka mä olin raskaana, ja nyt kitaristi...

Yksi uusi harrastus on myös katsoa jalkapalloa, kun sitä ei nyt voi täällä kotona välttää, huoh. No, pikkuvika.

Topin kanssa elämä kukoistaa, meillä on hirveän läheinen vaihe jotenkin. Yleensä ulkoillaan liinassa, ja poika on nyt alkanut tuijottaa mun kasvoja maisemien sijaan. Katsoo silmiin pieni hymy kasvoilla ja pitää käsiä äidin poskilla. Se on niin helluista, että ihan sydän sykkyrällä nautin tästä yhteyden tunteesta. Sama meininki vierekkäin köllötellessä. Muutenkin äiti on nyt jotenkin supertärkeä, ei enää kelpaa edes isin antama pullo (jossa tissimaitoa). Mä en sitten hirveämmin pääse liikkeelle. Treeneissä käyn, kun pari tuntia pärjää pelkällä soseellakin, mutta olisin kyllä valmis näin jonain helleiltana käymään vaikka terassillakin. Eli ensi kesää odotellessa sitten vaan. Ja noinkohan sitä sitten edes osaisi nauttia yksinään liikenteessä.

Soseita tosiaan menee tällä hetkellä bataattia, parsakaalia ja kesäkurpitsaa, sekä hedelmäosastolta luumu, mustikka, vadelma ja aprikoosi. Kasvissoseen sekaan laitan aina myös oliiviöljyä, kun Topi on vähän laiha (5kk 66cm ja 6615g). Iltapuuroksi olen keittänyt tattaripuuroa, ja sitten möyhentänyt sen sauvasekoittimella. Sekaan iso loraus maitoa ja marjasosetta. Ennen puuro oli nam, nyt yök. En tiedä miksi, enkä ymmärrä miten yhtäkkiä ei kelpaa kun ennen tykkäsi. Voisikohan johtua siitä, että on kuitenkin karkeampaa, ja hampaiden puhkeaminen näyttäisi olevan lähellä. Ikenet on turvoksissa, ja hampaat kuultaa ikenien sivuista läpi. Kutina on kovaa, ja Topi hinkkaakin ikeniä kaikkea mahdollista vasten.

Liikkumisesta vielä: Käännytty on jo pari kuukautta, nostaa itseään vatsallaan suorille käsille, ja pungertaa jalkoja mahan alle ja pyllyä ilmaan. Pyörii kevyesti akselin ympäri ja peruuttaa hienosti, mutta kun pitäisi eteenpäin mennä, käykin hullusti. Topias kuvittelee, että kun halua eteenpäin, pitää mennä syöksyasentoon, kädet suoriksi alaspäin kylkiä pitkin, rinta maahan ja jalat ilmaan sätkimään :) ! Se on niin huvittavan näköistä, kun tyyppi on ensin ihan oikeassa ryömimisasennossa mistä hienosti pääsisi liikkeelle, niin kun oikein innostuu ja haluaa etiäpäin, asento vaihtuu niin koomiseksi ja sätkytys on valtavaa. Sitten kummissaan katselee, että mikäs nyt kun junnaa paikallaan. Ja äitiä naurattaa.

Unissaan kyllä ryömii... Pää kolisee sängyn yläpäätyyn vähän väliä, ja pitää käydä siirtämässä keskemmälle monta kertaa yössä kun hän ahdistuu tilan puutteesa. Välillä kun olen seurannut sängyn vieressä yöllistä ähellystä, niin kaveri on noussut unissaan ihan konttausasentoonkin! Kaipa poju joskus sitten lähtee liikkeelle ihan hereillä ja lattiallakin :)

Hyviä kesäpäiviä kaikille talvilasten vanhemmille!

Topias huomenna jo puolivuotias. Jotenkin haikeaa kyllä.

Ai niin, melkein unohtui. Topias on alkanut hokea sanaa " oho" . Ihan pelkiltään ja muun jokelluksen väliin. Se on hassun kuuloista. Toinen huoahdus mikä pääsee joskus imetyksen päälle. On " huh" . Toinen oikein sydämensä pohjasta välillä puuskahtaa. On se elämä rankkaa :)

Terkuin Nuippu ja ihana poika

Vierailija
20/20 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaan kuvitella tilanteen:) Ei joo, tulin kirjoittamaan vielä tämän viikon 5kk neuvola mitat, jotka olivat siis 8975g ja 70cm. Edelleen siis iso poika täällä, mutta onneksi mitat menee kuitenkin suhteessa tasaisesti.

T:vikli80 ja poju 5kk1vk