Käytetty turvaistuin / Biltex tunteeko kukaan ???
Kyselen täälläkin tietääkö kukaan Biltex merkkistä turvaistuinta. Mieheni hommasi kyseisen istuimen meille käytettynä ja itse olin koko ajan siinä uskossa, että kyseessä on Britaxin istuin.
Yllätys olikin suuri kun saimme istuimen ja takana luki Biltex ja lisäksi vielä joku merkki Turtle Trio.
Olemme tehneet vähän salapoliisintytä ja sen verran selvisi, että istuimen valmistus/maahantuonti on lopetettu jo -98/-99. Eli kyseessä on vähintäänkin 7 vuotta vanha istuin. Mielestäni istuin on myös hepponen ja kevyt.
Poikamme on nyt 9 kk ja istuin on tulossa kakkosautoomme. Olisi kiva kuulla jos jollain on kokemuksia ko istuimesta ???
Sen verran olemme tutkineet, että sitä ei ole lastentarvikeliikkeet myyneet vaan autoliikkeet enkä mitään testejä löytänyt kyseisestä istuimesta.
Itse en mielelläni laittaisi poikaa siihen istuimeen ja tässä nyt mietinkin mitä tulisi tehdä.
Linnea
Sen verran sanoisin, että yli 5 vuotta vanhoissa istuimissa alkaa muoviosat haperoitua, eli eivät ole enää turvallisia. Itse en laittaisi noin vanhaan ja epämääräiseen tuoliin lastani...
Varmasti harmittaa, että on mennyt rahaa hukkaan, mutta koita ajatella, että se on vaan rahaa! Vaakakupissa toisella puolella on tärkeämpi asia, siis lapsenne turvallisuus!