Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
6781/7839 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista raivostuttavinta on se, kun rapussa naapurilla on ryyppybileet ja siellä joku setä vain kovaan ääneen selittää ja selittää ja selittää. Vielä kahdelta yöllä se taukoamatta selittää ja selittää ja selittää. Eikö kukaan muu puhu siellä mitään?

Joillakin ääni kovenee suhteessa promillien määrään eli kontrollia äänen kovuuteen loppuu tietyn rajan jälkeen, huomattu on.

Vierailija
6782/7839 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän  asti( puoli vuotta minkä tässä kerrostalossa asunut) ollut rauhallista ja ihanan hiljaista,normi kerrostaloäänet mut täällä jokainen kunnioittanut sääntöjä ja järjestyksiä, luulen et johtuu siitä et tässä talossa enimmäkseen vanhuksia mut kauhulla odotan jos joku näistä vanhuksista sattuisi kuolemaan et millainen naapuri tulisi tähän kerrostaloyhtiöön?:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6783/7839 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalot ovat silloin huonosti rakennettuja, jos asunnoissa ei voi elää normaalia elämää. Tekniikan kannalta on täysin mahdollista rakentaa kerrostaloja, missä äänieristys toimii, jos vain halutaan niin rakentaa. On liian helppoa laittaa kovaäänisyys asukkaiden syyksi ja jatkaa HALPAA rakentamista ilman hyvää ja toimivaa äänieristystä!

Terveiset naapuruudesta.

Vierailija
6784/7839 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut niin kiire ja paljon tekemistä aina, etten ole kerinnyt kuuntelemaan mitä naapurista kuuluu. Jos itse istuu yksin hiljaa kotona,eikä ole elämää, niin johan siinä kuulee kaiken.. 

T. Kyllästynyt kitisijöihin

Vierailija
6785/7839 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti kuuntelee toisten paskomista? Laita vaikka telkka kovemmalle ettet ihan kaikkea kuule. Vai lasketko nautinnosta monta pökälettä plumpsahtaa? Hyi hel mitä friikkejä!

Vierailija
6786/7839 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun valitettavasti asumaan kerrostalossa, jossa sekä ylä-, että alapuolella asuu pikkulapsiperhe. Sitä metelin määrää aamusta iltaan, varsinkin viikonloppuisin. Kiljumista, juoksemista, pallon pomputtelua. Jotain isoa lelua työnnetään ees taas pitkin lattiaa ja se kuuluu meille katon läpi todella lujaa. Lapseni (yläasteella ja lukiossa) ovat pyytäneet, että muutettaisiin jonnekin rauhallisempaan paikkaan.

Lasten äänistä ei voi oikein valittaakaan, mutta tietyt leikit kuuluvat ulos, ja huomaavaisuutta voi opettaa jo pienestä pitäen. 

Vierailija
6787/7839 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän  asti( puoli vuotta minkä tässä kerrostalossa asunut) ollut rauhallista ja ihanan hiljaista,normi kerrostaloäänet mut täällä jokainen kunnioittanut sääntöjä ja järjestyksiä, luulen et johtuu siitä et tässä talossa enimmäkseen vanhuksia mut kauhulla odotan jos joku näistä vanhuksista sattuisi kuolemaan et millainen naapuri tulisi tähän kerrostaloyhtiöön?:(

Olen itse asunut vanhuksen naapurissa. Ikää tullessa lisää alkaa kuulo heikentymään ja telkkarin ääni kovenemaan. Ja sehän on päällä aina kun ei nukuta.

Vierailija
6788/7839 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melko uusi rivariyhtiö, jossa äänieristys on muuten hyvä, mutta usein herää yöllä kuminpolton ja keulimisen ääniin kun jalipetterit vetävät.

Vierailija
6789/7839 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti kuuntelee toisten paskomista? Laita vaikka telkka kovemmalle ettet ihan kaikkea kuule. Vai lasketko nautinnosta monta pökälettä plumpsahtaa? Hyi hel mitä friikkejä!

Entä jos herää tähän tykitykseen ja plomps ääniin, niin silloinko pitää äkkiä nousta ylös sängystä naapurin takia ja huudattaa telkkaria. Voi yksinkertaisuus, todellakin friikkejä.

Vierailija
6790/7839 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asunut vanhuksen naapurissa. Ikää tullessa lisää alkaa kuulo heikentymään ja telkkarin ääni kovenemaan. Ja sehän on päällä aina kun ei nukuta.

Minä tunnen vanhuksia jotka menee jo 19-20 jopa klo 18 nukkumaan ja suurin osa sanoo äänistä jopa päivällä:D mut mielummin otan kyttääjän ja valittajan kuin bilehirmun Joka bilettää ja elää järjettömästi kiusaten ja tehden ilkivaltaa 24/7! 

Vierailija
6791/7839 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilona CP-vammainen kauhunaapuri: jatkuvaa tömistelyä, kolistelua, wc-pöntön kannen ja ulko-oven paiskomista ja telkkari huutaa täysillä myöhään yöhön 😐 Ei kai noiltakaan tarvitse ihan kaikkea sietää?

Vierailija
6792/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran nuori nainen käveli kuin elefantti Oululaismies vaati sisaruksilta yli 30 000 euroa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8514fefd-5da5-4225-9284-de7290886a44

Käräjäoikeuden mukaan näyttö kokonaisuutena arvioiden osoitti, että miehen asuntoon kantautuu ääniä. Osa niistä saattoi olla peräisin naisen asunnosta. Mikään muu asiassa esitetty ei miehen oman kertomuksen ja käsityksen lisäksi kuitenkaan tukenut sitä, että kyseessä olisi meluhaitta.

Oikeus katsoi miehen asuntoon kantautuvien äänien olevan tavanomaiseen asumiseen kuuluvia ja kyseiselle rakennukselle tyypillisiä. Näyttöä naisen asunnon miehen asunnolle aiheuttamasta meluhaitasta ei ollut.

Käräjäoikeus velvoitti miehen korvaamaan naisen oikeudenkäyntikuluja 27823 euroa. Lisäksi mies joutuu korvamaan sisaren oikeudenkäyntikuluja 23483 euroa korkoineen. Kanteensa hävinneen oululaismiehen tulee siis korvata vastapuolelle peräti 51306 euroa korkoineen.

Vierailija
6793/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa mihin heräsin aamulla 06.30? Yläkerran naapurin kakka plomps äänin. Kuka käy aamulla tuohon aikaan jaskalla, oikeesti? Hyi.

HALUAISITKO ITSELLESI SUOLIVAIVOJA ? Enpä usko että haluaisit, taikka pukamia, joita täytyy lääkärin mukaan suihkutella. VESIPESU HYVÄKSI ALAPÄÄHÄN JA vessapaperia säästyy. 

Vierailija
6794/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä, jotka eivät laita vaimennuspaperia pyttyyn vaan antavat kakan plompsahdella äänekkäästi ja kakkaisen veden roiskua ympäriinsä. Miten te oikein perustelette tämän toiminnan?

MITEN EHTII SUOLIVAIVOJEN TAKIA AJATELLA EDES NAAPUREITA; ETHÄN ITSELLESI TAHDO SUOLISTOVAIVOJA ?

Vierailija
6795/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä makkari ja vessa vierekkäin jos kuulette sänkyyn naapurin vessaäänet? Meillä kun on vessa ja makkari eri puolilla kämppää.

Vierailija
6796/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa mihin heräsin aamulla 06.30? Yläkerran naapurin kakka plomps äänin. Kuka käy aamulla tuohon aikaan jaskalla, oikeesti? Hyi.

Olen tuohon aikaan jo lähtenyt töihin, joten kyllä pitää hoitaa kaikki aamuhommat sitä ennen. En kyllä meidän kerrostalossa tuollaisia ääniä naapureista ole kuullut, pytyn vetäminen naapurista kyllä kuuluu, silloin kun itse on vessassa, ei muuten. Ei häiritse.

Vierailija
6797/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1999 vuodesta lähtien omakotitalossa, ahhh tätä rauhaa ja äänettömyyttä 

90-luvun puolivälissä asuttiin myös omasta tahdosta kainuun korvessa, lähin naapuri kilometrin päässä, talvipakkasella oli niin hiljaista ulkonakin että korvat alkoivat soimaan kun yritii kuunnella ääniä joskus puut saattoivat räsähtää kovassa yli 30 asteen pakkasessa muuten hiirenhiljaista. 😊

Vierailija
6798/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin äidillä kylässä, yläkertaan oli muuttanut uusi naapuri, eläkkeelle jäänyt pappi, ilmeisesti puolikuuro. Koko vierailun ajan virret kaikui kämpässä niin lujalla, ettei äidin oman telkkarin ääni kuulunut. Ja kuulemma aloitti heti kukon laulun aikaan. Äiti muutti melko pian pois, kun musiikkimaku ei oikein täsmännyt naapurin kanssa.

Vierailija
6799/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanutkaan että tosiaan tuollaisia harmeja oli aikoinaan kun kerrostaloissa joutui asumaan.

Vierailija
6800/7839 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite : Kantapääkävelijöille oma kerrostalo. Saavat keskenään nauttia tömistelyistä tai vaikka kilpailla siitä. 

Kantapään hakkaaminen on kuin lekalla paukuttaisi talon seiniin tai lattiaan. TUM TUM TUM...

Ei voi olla kuulematta kun runkoääninä kaikuvat ympäri kerrostaloa. Vessaäänet imurointi ja kolahtelut on normaalia, mutta 10000 kantapääaskelta päivässä alkaa risoa ketä vaan.