Eli saako vanhemmat olla poissa töistä, ku pienet lapset?
Kommentit (13)
Lomaa voi ottaa. Vaikka pidät kesälomaa.
Jos esimerkiksi kuuluu riskiryhmään tai on karanteenissa niin töistä saa olla poissa palkattomalla vapaalla.
Saa, "pakottavat perhesyyt".
Palkkaa ei saa.
Jos olet normiterve ja lapset myös ja sulla on työpaikka, johon mennä, niin viet lapset hoitoon. Tai järjestät itsellesi lomaa, ehkä voisit saada tähän jo vuosiloman. Tai pyydät palkatonta lomaa. Sitä ei ole pakko antaa.
Töissä (sote-ala) oli hauska nähdä miten maanantaina vielä kaikki perheelliset hykertelivät onnesta, että ovatkin seuraavat viikot kotona lasten kanssa ja saavat siitä vielä palkkaa! Tänään totuuden selvitessä kaikki olivat se kuuluisa k'rpä otsassa, että lomaa ei tullutkaan ja pitäisi ILMAISEKSI kotiin jäädä.
Saat toki, mutta et saa siltä ajalta palkkaa etkä mitään muitakaan korvauksia kun olet poissa töistä.
Mä tuhlaan loput vuosilomat nyt ja sen perään työaikapankki nollille. Teen nyt toistaiseksi viikonloppuvuoroja, jolloin viikon kaksi vapaapäivää on arkipäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Jos esimerkiksi kuuluu riskiryhmään tai on karanteenissa niin töistä saa olla poissa palkattomalla vapaalla.
Itse saan kyllä palkkaa karanteenin ajalta.
Saa olla työnantajan luvalla, palkkaa ei tietenkään tule.
Olisi kyllä tosi tylsää pitää vuosilomat nyt, kun mihinkään ei oikein voi mennä ja säät ovat mitä ovat. En mä ainakaan haluaisi tähän väliin mitään lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, jos teet etänä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään pienessä kuumeessa töissä. Täällä sitä myydään, hamstraajille vessapaperia. Muutenkin tulot vaan noin 1010 euroa kuussa joten en ala palkattomalle vapaalle pikku nuhan takia kun sitten menee elämä täysin kuralle. Ennemmin teen töitä ja pidän itseni leivässä kuin jätän laskut maksamatta ja lennän kämpästä pihalle. Harmittaa eniten asiakkaiden puolesta. Esimies ei anna saikkua kun myyjistä on pulaa ja kun "siihen ei ole eduskunnassa yrityksiä velvoitettu."
Riippuu työnantajasta. Oletko lomautettu vai etätöissä.