Naiset antavat todella ison vallan ystäväpiirilleen miehen valitsemisessa
Nyky-Suomessa, jossa miesten asema ja palkat on laskettu luonnonmukaista tasoa alemmaksi, miehen luonnollinen arvo naiselle on hävinnyt. Suurimman osan Suomen historiaa, nainen on ollut ihan tyytyväinen naapurinjamppaan, joka on pystynyt tuomaan naiselle kaikkia asioita, joita nainen tarvitsee. Nyt kun miesten tuoma hyöty on keinotekoisesti leikattu pois valtion taholta, niin naiset tyypillisesti hyväksyvät suhteisiin ainoataan miehiä, joilla saavat ystäväpiirin hyväksynnän, ehkä jopa ystävien ihailevia huokauksia. Ystäviä vartenko sinä sen miehen hankit?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla painoi todella paljon se, että pari kaveriani tunsi miehen ja kertoi, että siinä on hyvä tyyppi.
Kaikkein kuvottavin versio on se yleisin case, jossa nainen ennaltakäsin valitsee vain miehiä, joista hänen ystävänsä pitäisivät. Eli naisen ystävät eivät ennalta tunne miestä, mutta nainen valitsee vain miehiä, joita hänen ystävänsäkin haluaisivat.
En ole huomannut itselläni, ystävilläni, sukulaisillani kenelläkään tällaista. Naiset deittailevat miehiä jotka heitä kiinnostaa. Aika laajan skaalan porukkaa eri maista ja koulutuksista, työttömistä on ihmiset kumppaninsa löytäneet. -N24
Ihan itse valitsen. Ystäviä ei ole. Kelpaisi kyllä mies joka ”toisi” minulle kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut itselläni, ystävilläni, sukulaisillani kenelläkään tällaista. Naiset deittailevat miehiä jotka heitä kiinnostaa. Aika laajan skaalan porukkaa eri maista ja koulutuksista, työttömistä on ihmiset kumppaninsa löytäneet. -N24
Erimaalainen mies saa yleensä helposti naisen ystäväpiirin hyväksynnän. Ulkomaalainen mies lisää naisen statusta naisten keskuudessa.
Minä olen sitten aina varmaan kelvannut myös ystävättärillekin. Pari kertaa on käynyt vahinkokin.
Joskus aikoinaan paras ystäväni totesi että ei kannata ottaa tuota kun oli tavannut silloisen poikaystäväni. Ja niinhän siinä kävi että mies paljastui...noh, henkisesti hyväksikäyttäväksi m*lkuksi. Kun siitä jantterista pääsin eroon, tapasin uuden miehen. Tästä miehestä sama ystävä sai hyvät vibat ja nyt ollaan naimisissa ja on lapsiakin. Että joskus se kaverin intuitio voi olla ihan oikeassa.
No onhan se iso juttu. Läheisimmät ystäväni ovat olleet vierellä melkein koko elämän ja tulevat olemaan loppuun asti. Mieskin joutuu heitä siis tapaamaan jos olemme yhdessä. Olisi hirveää jos kaksi läheistä ja rakasta ihmistä eivät voisi sietää toisiaan. En kyllä näe mitään syytä miksi niin kävisi. Sekä mieheni että ystäväni ovat hyvillä käytöstavoilla ja normaaleilla sosiaalisilla taidoilla varustettuja empaattisia ihmisiä, jotka kunnioittavat muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla painoi todella paljon se, että pari kaveriani tunsi miehen ja kertoi, että siinä on hyvä tyyppi.
Kaikkein kuvottavin versio on se yleisin case, jossa nainen ennaltakäsin valitsee vain miehiä, joista hänen ystävänsä pitäisivät. Eli naisen ystävät eivät ennalta tunne miestä, mutta nainen valitsee vain miehiä, joita hänen ystävänsäkin haluaisivat.
Sellaiset harhat palstapapalla tänään. Voi luoja.
Lopeta palstalla ruikuttaminen ap ja tee jotain hyödyllisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erimaalainen mies saa yleensä helposti naisen ystäväpiirin hyväksynnän. Ulkomaalainen mies lisää naisen statusta naisten keskuudessa.
Sukulaiseni eivät ole Suomalaisia. -N24
Mun miehestä ei ole tykännyt kukaan muu mun lähipiiristä, kun minä itse. Osaa se ollakin ärsyttävä ja ylimielinen. Yhdessä on kuitenkin oltu 20 vuotta.
Mielenkiintoinen ilmiö jos totta.
Voisiko se johtua siitä, että parisuhteessa nainen haluaa mennä miehen vallan alle ja siksi nainen ei luota täysin omaan harkintaansa, vaan muidenkin pitää kelpuuttaa mies?
Tähänhän järjestetyt avioliitotkin perustuvat, vaikka kai niissä valinta voidaan tehdä myös miehen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehestä ei ole tykännyt kukaan muu mun lähipiiristä, kun minä itse. Osaa se ollakin ärsyttävä ja ylimielinen. Yhdessä on kuitenkin oltu 20 vuotta.
Oletkin poikkeustapaus, joka valinnut miehen siksi, että se on hyvä mies juuri sinulle. Suomi olisi parempi paikka, jos useampi parisuhde olisi kuten teidän ja useampi nainen kuten sinä :)
Puolitotuus. Mutta mikäs siinä yliopistoissakin opetetaan puolitotuuksia totuutena.
Esim. Intersektionaalisen feminismi ideologian marxilainen yhteiskuntanäkemys miesten sorrosta naisia kohtaan.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Mielenkiintoinen ilmiö jos totta.
Voisiko se johtua siitä, että parisuhteessa nainen haluaa mennä miehen vallan alle ja siksi nainen ei luota täysin omaan harkintaansa, vaan muidenkin pitää kelpuuttaa mies?
Tähänhän järjestetyt avioliitotkin perustuvat, vaikka kai niissä valinta voidaan tehdä myös miehen puolesta.
Ei ole. Ihastunut katsoo ihastustaan vaaleanpunaisten lasien läpi eikä välttämättä huomaa, jos miehessä on selvästi jotain vialla. Mies voi kohdella ihastustaan hyvin, mutta naisen kuulematta v*ttuilee tämän ystäville tai yrittää saada naisen etääntymään ystävistään. Jos nainen huomaa ystäviensä häipyvän muualle, niin siinä tilanteessa kannattaisi miettiä miksi niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti tää menee täysin päinvastoin. Yleensä katson kavereiden miehiä ja mietin että mitä ihmettä he näkee niissä :D. Ja varmasti kaverini ovat omasta taviksestani ihan samaa mieltä. En tiedä onko tämä yleensäkin näin. Joka tapauksessa lähipiirissäni on vain yksi mies jota vakavasti kuolaan, toki vain kaukaa eikä tosissani, mieheni sisaren mies. Uskomattoman mahtava tyyppi. Kaikki muut kavereiden ja sukulaisten miehet on ihan että ei ei ei ei.... Nämä toki ovat ihan tavallisia ja kivoja tyyppejä paria lukuun ottamatta. Jos kaverini rupeaisi seukaamaan jonkun todellisen mulkeron kanssa niin voisin vähän varoitella. Tämä lienee ap:nkin ongelma, että on saanut aiheesta synkeää palautetta jonkun hoitonsa tyttökavereilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti tää menee täysin päinvastoin. Yleensä katson kavereiden miehiä ja mietin että mitä ihmettä he näkee niissä :D. Ja varmasti kaverini ovat omasta taviksestani ihan samaa mieltä. En tiedä onko tämä yleensäkin näin. Joka tapauksessa lähipiirissäni on vain yksi mies jota vakavasti kuolaan, toki vain kaukaa eikä tosissani, mieheni sisaren mies. Uskomattoman mahtava tyyppi. Kaikki muut kavereiden ja sukulaisten miehet on ihan että ei ei ei ei.... Nämä toki ovat ihan tavallisia ja kivoja tyyppejä paria lukuun ottamatta. Jos kaverini rupeaisi seukaamaan jonkun todellisen mulkeron kanssa niin voisin vähän varoitella. Tämä lienee ap:nkin ongelma, että on saanut aiheesta synkeää palautetta jonkun hoitonsa tyttökavereilta.
Palstateoreetikkojen mukaan naiset myös ylpeilevät kavereilleen puolisoidensa ammateilla ja saavutuksilla. Itselläni on neljä läheiseksi luettavaa ystävää, joiden puolisoiden ammatit tiedän. Yksi on veljeni vaimo ja tottakai tiedän veljeni ammatin (atk-juttuja), toisen puoliso on työtön tohtori, kolmannen rakennusalalla ja neljännen puoliso (nainen) on opettaja. Kenenkään muun ystävän/tuttavan puolison ammattia en tiedä, saavutuksista puhumattakaan.
Eikä taida tietää monikaan tuon oman puolisoni koulutusta tai ammattia (humanisti-pienyrittäjä)