Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivinen ketju

Vierailija
16.03.2020 |

Uskotko, että tilanne kääntyy vielä paremmaksi? Miksi ajattelet että näin käy?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se muuttuu, ei ihmiskunta tähän kuole. Mun mielestä on mukavaa, kun ei tarvitse lähteä minnekään, saa ihan luvan kanssa - tai jopa määräyksen kera - olla vain kotona!

Vierailija
2/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se muuttuu, ei ihmiskunta tähän kuole. Mun mielestä on mukavaa, kun ei tarvitse lähteä minnekään, saa ihan luvan kanssa - tai jopa määräyksen kera - olla vain kotona!

Juuri näin. Tällaisia lisää, ne luovat toivoa tulevaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minu toiminimeni meni nurin jo pari vuotta sitten alani laman ja suurelle yleisölle tuntemattoman rakennemuutoksen vuoksi, ja puskurirahojeni loputtua olen vajonnut köyhyyteen ja itsetuhoisiin ajatuksiin. Olen niin vanha, etten saa töitä enää koskaan, ja eläkkeeni tulee vakuutusyhtiön mukaan olemaan köyhyysrajan alapuolella.

Positiivista tässä on se, että voin antaa ymmärtää, että liiketoimintani ja elinkelpoisuuteni tuhoutuivat koronaviruksen vuoksi eli empatiaa herättävästä syystä. Eihän se paranna tilannettani millään konkreettisella tavalla, mutta ehkä julkinen ja yksityinen halveksiminen ja syyllistäminen vähenee hieman.

Vierailija
4/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisikin jäädä kotiin mutta ammattini on sellainen että tuskin pääsee lepäilemään.

Vierailija
5/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Jossain vaiheessa tähänkin virukseen saadaan rokote ja ainakin riskiryhmät voivat halutessaan ottaa rokotteen. Uskon kuitenkin, että monen suomalaisen elämä tulee muuttumaan. Kun nyt joudutaan enemmän tai vähemmän välttelemään ihmiskontakteja ja jättämään harrastuksai yms väliin, ihmisillä on aikaa miettiä, mikä oikeasti juuri heille on tärkeää. Kun sitten tämä "kriisi" on ohitse, ihmiset miettivät, millä haluavat taas elämänsä täyttää. Onko se oravanpyörässä juokseminen ja alituinen kiire vai kenties ihmissuhteet ja eräänlainen elämän leppoistaminen. 

Etätyön määrä tulee lisääntymään. Olen tehnyt etätöitä jo 7 vuotta ja voin sanoa, että moni aiemmin stressiä aiheuttanut asia on pois elämästäni. Ihan alkaen aamuista, kun piti ehtiä juuri tiettyyn bussiin ehtiäkseen töihin. Tai lasten ollessa vielä pieniä tulla ajoissa töistä, jotta ehtii hakea lapsen päiväkodista tai että koululainen ei joutuisi olemaan hirveän pitkään yksin. Ylitöihin jääminen ei enää aiheuttanut ongelmaa, koska teki töitä kotona. Koiran saattoi käyttää lenkillä ja jatkaa sen jälkeen töitä. Etätyön aloitettuani tuli tehtyä paljon sellaisia ruokia, joita aiemmin tuli tehtyä vain vapaapäivinä. Pitkään haudutettuja ruokia kuten hernekeittoa ja karjalanpaistia. Lounastauolla vaan karjalanpaistiainekset uuniin ja työpäivän lopussa olikin päivällinen jo valmis. Ajansäästö on ollut yllättävän suurta. Melko introverttinä huomasin, että kun päivisin ei tarvitse olla fyysisesti ihmisten kanssa tekemisissä, vapaa-ajalla jaksoikin paremman tavata ystäviään ja muita läheisiään. Sosiaalinen elämä vilkastui, kun ihmissuhdekiintiö ei täyttynytkään työpäivän aikana. Mä luulen, että etätyö työmuotona sopii aika hyvin monelle suomalaiselle, jos vain työ on sellaista, jota voi tehdä etänä.

Vierailija
6/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai muuttuu. Mikään ei ole ikuista. Ei hyvät ajat, eikä huonot ajat. Se mikä menee alas, menee joskus ylös.

Vierailija
7/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kääntyy paremmaksi. Mikään ei kestä ikuisesti. Olemme selvinneet monista muistakin taudeista kautta ihmiskunnan historian , tietysti ihmishenkiä menettämällä, mutta yli on päästy. Vaatii aikaa ja työtä, mutta ohi mennään. 

Olen tyytyväinen, miten meitä muistutetaan vastuusta ja muiden huomioimisesta. Toivon, että se olisi yksi tärkeä oppi kaikesta koronaan liittyvästä. En ole ikinä käsittänyt huolettomuutta, jota on ollut joka flunssakausi. Nyt on pakko oppia.

Nautin siitä, että voin vaan olla. Jäin työttömäksi, muutin samaan aikaan uuteen kotiin, ja joudun vähän remppaamaan ja maalailemaan. Ei tarvitse selitellä, miksi olen vaan kotona. Nukun yöni nyt todella hyvin.

Vierailija
8/8 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni ei ole vähätellä, mutta elämä tulee jatkumaan kuten ennenkin. Ennemmin tai myöhemmin. Tähän(kin) pitää vaan sopeutua ja tottua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi