Jos koulut sulkeutuu/päiväkoti. Huoltaja saa jäädä kotiin. Eilen kirjoitin tästä
Hei. Eilen kirjoitin täällää että voiko ala asteikäisen kanssa jäädä koronan takia, kotiin jos koulu sulkeutuu. Jos itse otat lapsesi koronan takia koulusta ei koske tämä sitä. Mutta jos viranomaiset sulkevat koulun koronan takia. Niin kelan mukaan soitin sinne. Toinen huoltaja saa jäädä kotiin, ja hakea tartuntatautirahaa. Eilen minua monet mollasivat tästä,että osaanko lukea.
Mutta tämä on nyt viimeinen tieto
Korvausta et saa jos itse otat lapsen pois koulusta.
Jos viranomaiset sulkevat koulun, koronan estämiseksi tai siellä on epäily että jollain on.
Kela korvaa tämän alle 16 vuotiaasta lapaesta
Kommentit (4)
10 vuotiasta isommat ei tarvitse mitään huoltajaa kotona. Tarhaikäiset, eskarilaiset ja 1-2 luokkalaiset ovat eri juttu.
Tokihan saatte vaikka lomat käyttää kaikki jos haluatte
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kirjoitusvirheet. Toivon että huomioitte tämän ennenkuin käytätte lomianne.
Kyllä alapeukuttajat voivat lomiaankin käyttää tietenkin. Hallitushan paljon tuonut ja antanut työläisille. Nyt jos me haluamne säästää lomiamme ja käyttää kelan etuisuuksia ei se ole väärin. Varsinkin hoitoalan ihmiset viedään piippuun. Siksi lomat nyt kesään
Anteeksi kirjoitusvirheet. Toivon että huomioitte tämän ennenkuin käytätte lomianne.