Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys koronahamstrauksesta

Vierailija
10.03.2020 |

Minkä vuoksi jotkut ihmiset hamstraavat ruokaa kotiin koronaviruksen vuoksi?

- Siksikö, että ruokaa riittää, jos itse sairastuu ja joutuu jäämään kotiin?
- Siksikö, että jos virus leviää aivan hallitsemattomasti, kauppaan on vaarallista mennä?
- Siksikö, että kaupoista loppuu tavara tai että kaupat suljetaan?

Toinenkin kysymys löytyi: kaikenlaisilla ulkomaisilla nettisivuilla vouhotetaan vessapaperin loppumisesta. Ymmärrän kyllä, että bideet ja käsisuihkut eivät ole käytössä joka puolella maailmaa ja että vessapaperin loppuminen voi olla ikävää, mutta onhan vesiastiat ja kastelukannut keksitty. On vaikea ymmärtää, että ihmiset ajautuvat nyrkkitappeluihin vessapaperin vuoksi.

Minä olen työtön, joten minun ei tarvitse mennä julkisille paikoille. Olen köyhä, joten minulla ei ole varaa hamstrata. Asun yksin, joten en ole edes välillisesti helposti kosketuksissa viruksen kanssa. Olen ajatellut käydä kaupassa silloin, kun muut piilottelevat kotona.

Osaako joku valottaa tätä tilannetta, kun en itse oikein osaa? :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt itse varsinaisesti hamstraa, mutta kotona on aina riittävästi ruokaa pidemmäksikin aikaa. Ostin vähän lisää kun ilmoitettiin koronan rantautuneen suomeen. Lähinnä ennakoin muiden panikointia (-> kaupat tyhjenee) ja sitä, että jos itse sairastuu, ei tarvi lähteä kipeänä kauppaan muita tartuttamaan.

Vierailija
2/8 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä yksi ihminen, jolle ei tarvitsisi tulla edes influenssaa, joten jos lasten kouluilla alkaa kotona jyllätä, niin maastoudumme himaan hetkeksi. Inhoan muutenkin ihmismassoja, joten omaehtoinen sairaiden ihmisten läheisyydestä pois jättäytyminen olisi helppoa. Jos saamme sillä pidettyä perheemme terveenä, niin vielä parempi.

Vessapaperia en ole ostanut normaalia enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edesvastuutonta jengipetturuutta olla osallistumatta hamstraukseen ja muuhun koronaöyhötykseen.

Vierailija
4/8 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hamstraa, mutta pidän nyt vähän isompaa varastoa säilyviä ruokia kotona ihan siltä varalta, että olen sairas enkä jaksa lähteä kauppaan, enkä myöskään halua lähteä sinne muita tartuttamaan.

Vierailija
5/8 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdat A ja B, osin myös C. Itse voi sairastua ja koko perhe joutua karanteeniin. Kukaan ei pääse silloin kauppaan eikä kaikilla ole turvaverkkoja jotka ongelmitta toisivat esim ostoksia. Jotkut kaupat toimittavat mutta niinköhän ehtivät? Ei niitä systeemejä ole tehty koko kansaa palvelemaan. Jos kuuluu riskiryhmään, on oikeasti syytä välttää tartuntaa kaikin keinoin, eli kohta B. Kohdan C osalta, jos epidemia riehuu valtoimenaan, voi kauppoja mennä kiinnikin. Jos ei ole henkilökuntaa, niin ei ole.

Vierailija
6/8 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaranteenia varten. Itse ajattelin jäädä vapaaehtoiseen kotikaranteeniin pariksi viikoksi seuraamaan tilannetta mihin kehittyy. En käy kaupoissa kun aamupäivällä korkeintaan, mutta  nyt minulla riittää ruokaa pitkäksi aikaa, paitsi hedelmät loppuu aikanaan. Olen juuri parantunut vakavasta sairaudesta enkä halua enää koronaa jos sen kerran näin helpolla voisi välttää. Mulle ei kuukauden karanteenikaan tuntuisi missään, olen sairauksien vuoksi joutunut olemaan toimintarajoitettu jopa 8 kk.

Vessapaperiakiin riittää vaikka käytän myös bideetä sairauksieni vuoksi.

Vierailija
7/8 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns hamstraan ihan sen vuoksi, että jos sairastun, eipähän alkuun tarvitse lähteä kauppaan vaan voi vaan levätä ja evästellä.

Yleensä teen saman ainakin kerta/talvi.

Vierailija
8/8 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aloituksessa mainitut syyt. Olen hamstrannut wc-paperia, hengityssuojaimia ja säilyviä ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme