Mielipiteesi Hailuodosta?
Kommentit (10)
Valetta koko ceissi.
Kun kävin myivät Siikaa torilla. Ei ollut mitään Haita.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Valetta koko ceissi.
Zinc
Ei Hailuodossa ole toria.
En ole koskaan käynyt niin pohjoisessa, haluaisin kyllä joskus käydä. Olen nähnyt jonkin luontodokumentin sieltä, vaikutti viehättävältä paikalta.
Oulun edustan saari, samat haittapuolet kuin Oulussa. Lisäksi joka toisessa talossa asuu noita. Lapsena näki sitä loitsentaa ja muuta. Hyvin eristäytyneitä ja taikauskoisia. Kaksi pikku kauppaa ja baari, tuhat umpimielistä asukasta jotka vastustaa kaikkia mantereen tapoja ja uskomuksia. Oma mummoni kävi elämässään vain kerran mantereella- suurinta ihmetystä hänessä oli herättänyt Oulun torin vilinä. Eläimet kulki ennen saaressa vapaasti, kaikkialla oli lampaita, niitä hätisteltiin marjapensaista. Koko saari on hiekkaharju niin uimaan voi mennä mistä vaan. Sanotaan että kaikki kivet on tuotu mantereelta- ennen jäiden tuomia kiviä pidettiin suurina aarteina joista tuvan nurkan alle tukea hiekkaa vastaan. Pohjavettä on kaikkialla, sitä tulee hiekkamaan lähteistä, harjua koko alue.
Jos olisin luonnosta pitävä lapsiperhe niin kyllä, saattaisin harkita muuttoa (jos ei noidat ja myrrysmiehet haittaa).
Mielipiteeni Hailuodosta on että se on saari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valetta koko ceissi.
Zinc
Ei Hailuodossa ole toria.
Niin juu, kun se on vain pieni luoto. 10 metriä x 20 metriä.
Se oli semmoinen ex-temporee toripäivä.
Zinc
Mielipiteeni Hailuodosta on, että kyllä olen käynyt siellä.
Hailuotolaiset, tai Luotolaiset kuten NE itseään nimittää puhuu just noin kui Ap, ei mitään tolkkua saa kun niin kieroja kysymyksetkin. Oululaisena merenkulkijana tunnen tarinat miten ennen polttivat tulia rannoilla saadakseen merenkulkijat haaksirikkoutumaan, siitä nimikin hylynryöstäjien saarelle,
Mielipiteeni: en hyväksy. Kuin Ahvenanmaa ja Ulko-Kalla, tiettyjen merietäisyyksien päässä olevat saaret muuttuvat ominlaisikseen eikä niitä voi täysin pitää emämaahan kuuluvina.
Ihan mukava paikka. Olen käynyt. Ei ehkä omaan makuuni asuinpaikkana, mutta mieluummin siellä kuin vaikka Raahessa.
Hailuodossa käyminen on mielipide? Aika outoa, luulisin että se on fakta. Millaista mielipidettä Hailuodossa käynti ilmaisee?