Käytätkö pitkiä vihreitä papuja ruoanlaitossa?
Tajusin että en ole ikinä ennen ostanut niitä mutta nytkö musta tuli keski-ikäinen kun ostin ja vieläpä tykkään niistä :) Pakasteversiota nyt, ei raski ostaa tuoretta kenialaista.
Kommentit (13)
Käytän, esim keittoihin pätkin niitä, tai ihan sellaisenaan ryöpättynä ja ehkä voisulaa kylkeen.. omia kasvattamia pakastimessa.
Käytän. Harmi kun ovat niin kalliita tuoreina.
En käytä, maha ei kestä minkäänlaisia papua, aiheuttavat väänteitä ja pahoja ilmavaivoja.
Mulla tulee kausia, kun iskee kauhea himo pitkiin vihreisiin papuihin. Tokihan ne sitten pierettää.
Käytän ja kasvatan itse kesäisin, jotta saan pakastettuakin jonkin verran.
Inhosin aiemmin, ja harmitti kun niitä oli jossain pakastekasvissekoituksessa. Tai jossain koulun risotossa, joka toki palstan mukaan ei ole risotto edes.
Sittemmin tein ohjeen mukaan jotain thai curryä, ja jotenkin totuin niihin, nykyään pidän pakkasessa miltei aina.
Minä sain lapsena yliannostuksen niistä pavuista (meillä kasvatettiin niitä puutarhassa). En syönyt aikuisena ennen kuin lapsemme pyysivät niitä. Olin ihan ihmeissäni, että ihan oikeastiko te haluatte näitä papuja. Ostettiin ja nehän olivat hyviä. Käytetään nykyään säännöllisesti lisukkeina ja wokeissa.
Ne on ihania wokattuna valkosipulin kanssa. Ja muutenkin niitä tulee käytettyä.
Pyöräyttää öljyssä ja paistaa uunissa ranskalaisten tapaan. Nam.
Muistakaa ryöpätä ne tuoreet pavut ennen käyttöä. Niissä on lektiini nimistä " myrkkyä" joka sitten aiheuttaa näitä pieremisiä ja muita vatsaväänteitä.
Käytän pakasteena, laitan wokkeihin ja sen tyylisiin ruokiin. Pakko sanoa, etten ihan hirveästi tykkää, mutta terveellisiä ovat kuitenkin niin tulee ostettua.
Todellakin! Monissa eri ruuissa sekä lisukkeena chilin ja valkosipulin kera :)