MAANANTAI taas SYYSväki-04
Kommentit (16)
Meillä muuten oli Kukkuun linja eilen kotiinpaluussa. Eli pihalle heti touhuamaan. Ainakin oli siis virkistäytynyt mieli eikä täysin väsyneet juhannuksenjuhlijat.
Mutta kyllä se viikonloppu vei veronsa. Nyt olen taas ihan flunssainen. Poskia kolottaa ja yskittää koko ajan. Esikoinen vinkui aamupalan kanssa, pienempi pissasi lattialle sillä aikaa, kun hain vaippaa alakerrasta. Sitten heti uuteen vaippaan kakka. Mulla on ihan hiki!
Illalla ei uni tullutkaan, vaikka kuvittelin nukkuvani hyvin yön. Esikoinenkin heräsi yöllä ja minä tietty myös siihen. Aamulla ois sitten nukuttanut kyllä.
Nyt pitää jatkaa suihkuun, että päästään ulos ja kauppaan... Eipä tässä tarvi kuin viikko jaksaa, kun miehellä alkaa sitten loma.
T: Ynis
Ps. Ouluun jos lähdetään, niin heinäkuun puolivälin jälkeen varmaankin. Ensin todennäköisesti Tampereelle ja sieltä pitäis miettiä järkevin reitti Ouluun. Ja siten, ettei lasten tarvi vinkua tuntitolkulla autossa aina:)
Pino oli sivulla 2!!!! Eli tämä on sitten pinon pelastusviesti:) Ei mitään ihme sanomista ole.
Aamu alkoi kuuden pintaan ja nukuin huonosti yön. Mies sairastaa, muutamat teistä voivat kuvitella, että kun mies sairastaa, sitä ollaan sitten niin sairaita, että! Alkoi aamulla ärsyttään asia ja tulin ilmaisseeni itseni. Nyt sitten ei tarvi keskustella miehen kanssa.
Aamulla käytiin puistossa. Voi kiesus, kun ei siellä käy muita vaikka alue on täynnä lapsiperheitä. Koko ajan Onni oli hokemassa, äiti istuu tähän äiti sitä äiti tätä. Kun en enää jaksanut kiikuttaa Onnia semmosessa kahden istuttavassa laivassa vai mikä lie, päätin houkutella poijjaan pois. No, nämä on näitä aamuja, kun on ihan voimaton olo eikä silloin jaksais edes nousta seisomaan...
TUlkaahan nyt ihmiset pinoutuun!
T-P
ps. tervetuloa vaan Ouluun Ynis!
Pino jo kakkos sivulla! No nyt Nea heräs ku koira haukkuu.. tai enpä oo varma, nyt ei kuulu enää ääntä hälyttimestä. Meillä ollut huono päivä, oon menettänyt hermoni Nean kanssa monta kertaa ja on paha mieli siitä. Tunnen itseni maailman huonoimmaksi äidiksi, kun en osaa olla kärsivällinen ja lempeä.. Sitten söin ison kasan sipsejä ja suklaakeksejä morkkikseen ja nyt sekin ärsyttää. Ei itsehillintää, ei sitten missään asiassa!
Nea katseli aamulla kun pesin hampaita. Nyt alkanut sylkemään päälleen ja pitkin lattioita..ihanaa.. Lattioilla pyörii hiekkaa ja mä haluaisin imuroida, aargh! Onkohan mitään vaihtoehtoista tapaa siivota ilman supistuksia..?
No heräs se, mentävä on! Tulkaa jooko ilmottelemaan itsestänne, BÖÖ-kierros pystyyn!
Enkeli1 ja Nea+minivauva (joka potkutteli, kun söin herkkuja)
Tahdon olla panostaja ammatiltani!!!!!!!!! Kyllä Kela lähtisi!!! Ja Kelan valitusrumba jatkuu....
Voi Kettu!
Maalailin tuossa leikkimökin ovea ja ikkunan karmeja. Nyt sataa - pakollinen tauko siis.
Voi kurjuus, Lila, tuota Kelan hommaa. Olen myös sitä mieltä, että ko. laitoksen voisi poistaa Suomen kartalta. Samoin työnvälitystoimiston. Niistä kahdesta laitoksesta on harvoin mitään hyvää sanottavaa.
Onko kaikki muut vielä juhannuksen vietossa??
Mimmu ja lapset x3
Ja Enkeli, muista levähtää! Kun vielä voit! Kahden pienen kanssa se ei niin helposti onnistu... nimimerkillä kokemusta on...
Juhannuksesta jäi paketti suklaalehti-keksejä ja ne on mun suosikkeja! Enkeli, sun syy, jos sorrun ahmimaan ne:)
Buranan voimin olin puistossa aamulla ja sitten kaupassa. Vähän sain makoilla iltapäivällä rauhassa, mutta nyt on taas aika surkea olo. Huomenna pitäis lähteä alennusmyynteihin, mutta lapset onneksi menee mummolaan. Saattaa olla rentouttavampaa kuin olla lasten kanssa kotona. Mietin vaan, ettei oikein ois varaa kyllä ostaa mitään.
Nyt tappelee lapset, ehkä menen hätiin ja keksipaketille:)
Taustailija pinoutuu. Ollaan mummolassa itä-suomessa ja mies kera kahden vanhemman lapsen makaa raatona vatsataudin kourissa.
Minä yritän parhaani mukaan sitten hoitaa heitä, pestä oksennuspyykkiä (yäk) ja viihdyttää samalla ylikierroksilla käyvää syyslasta ja hoidella vielä " siinä sivussa" pikkuistakin. Ei käy aika pitkäksi sen voitte uskoa. Miehen sanoja lainaten meillä on tällä hetkellä talossa kolme matoa ja yksi vikkelä sisilisko:)
No täytyy kyllä tunnustaa että kaihden pienimmän päikkäriaikaan livahdin pikaisesti alennusmyynteihin ja illalla olen menossa jumpalle, että sen verran omaa aikaa revin itsellenikin tän kaaoksen keskellä.
Reissussa olo on luonnistunut yllättävän hyvin tämän poppoon kanssa. Ei olla tehty mitään suuria suunnitelmia lomaksi, ollaan vaan toimittu ja touhuttu sen mukaan mihin rahkeet ovat riittännet. Toisinsanoen loma on koostunut pääsääntöisesti leppoisasta oleskelusta linjalla leikkikenttä/kesämökki.
Epun puhe/sanavarasto on lisääntynyt huimasti tämän reissun aikana, johtuuneekko siitä että kerrankin on jollain aikuisella aikaa myös yksinomaan hänelle kun paikalla on minun lisäkseni sekä mies että minun vanhempani. Äskenkin tuli nykimään mua hihasta ja komensi tomerasti että äiti mukaan. Halusi mun antavan pöydältä sipsejä, joita olin ostanut isoille pojille, että saisivat jotain murua rinnan alle kun mikään ruoka ei ole maistunut/pysynyt sisällä kohta vuorokauteen.
Toivottavasti me loput pysytään terveenä, ei ole yhtään kivaa jos sama rumba jatkuu vielä useamman (toisen) yön/ päivän.
Enkelille toivottelen jaksamista ja kimppaan mimmu.k:ta että kantsii nyt levätä. Kahden pienen kanssa se on huomattavasti hankalampaa. Vaikka yllättävän jouhevasti meillä kyllä on mennyt kun Eppu on tollainen rauhallinen tapaus ja neitinkin rytmit ovat olleet ainakin pääsääntöisesti inhimilliset.
Lilalle jaksamista taistelussa kelan kanssa (ei kivaa ei, nimimerkillä kokemusta löytyy täältäkin)
Kaikille viimemetreillä oleville raskautetuille myös voimia loppurutistukseen. Nyt tuntuu itsestä, että siitä on hirvittävän kauan kun itse oli " samassa jamassa" , vaikka vastahan tuo tyttö täytti 3kk.
Onhan se omalla tavalla ihanaa ja jännittävää aikaa noi viimeiset viikot kaikkine kremppoineenkin. Ihan tässä tulee haikea olo kun taitaa tämä kevätneiti jäädä meidän viimeiseksi lapsoseksi.
Mutta nyt täytyy kiirehtiä kahville kun tuntuisi olevan hiukan rauhallisempi hetki menossa tolla sairausrintamalla.
Kaikille tasapuolisesti jaksamista niin arkeen kuin lomaankin toivottelee
maisa ja nelikko
Niinpä se juhannus meni valvoessa ja kanniskellessa Nöösää. Jottei elo helpottaisi ja yöt tasaantuisi nukkumista varten, Nöösän jalkoihin iski kutina läiskineen (heinän kukinta ja sen vaikutukset ruoka-aineisiin vai aurinkorasva ja hiki?). :( Juu, mutta olihan nuo vapaapäivät muuten mukavia: ihanaa ja kaivattua yhdessä oloa ja hyviä keskusteluja.
Mukava oli lukea pinosta harvemmin käyvienkin kuulumisia.
Ajatuksissa olette kaikki olleet ja voimia ja jaksua olen lähetellyt tasapuolisesti kaikille.
Lila: Harmittaa teidän puolesta. Voimia.
Upeaa, kun pääsen viikon päästä kuukaudeksi nauttimaan kotiäitiydestä.
Smuik! =)
-Mimmuli ja Nöösä
No johan on hiljaista. Onko kaikki hautautuneet pyhien aiheuttamien pyykkivuorien alle vai missä työ luuraatta?
Tänään on ollut aika tympeä päivä. Väsyttänytkin olis mutta sain serkkuni kylään ja sain vähän vauvajuttuja jutella. Ja muutakin. Oli kiva.
Jotenkin teki hyvää eilen käydä rehkimässä salilla ja tämä päivä on ollut tämmönen vetelä päivä.. Selkä ei tykkää seisomisesta ollenkaan. Äsken seisoin varmaan toista tuntia naapurin pihalla Onnin kanssa. No onneksi veli jätti koiransa meille kun lähti ajeleen moottoripyörällä. Otin piskin ja lähdin juoksuttaan sitä. Jaksoinpa juosta sitten puoli tuntia. Tuli heti parempi mieli.
Tuo selkä. Olen koittanut netistä etsiä syvien vatsalihasten hyviä treeniohjeita. Oireet kun ovat selvät, siis että juuri nuo syvät ovat huonossa kunnossa ja siksi selkä pääsee väärään asentoon ja saa liikaa lastia kannettavakseen. Kun ei aivastaa kestä seisaaltaan kun menee jalat alta. Minäkö vanha ja raihnainen:)?
No tässähän tätä taas olikin.
T-P
Eli tänään on tullu muutamia napakampia supistuksia. Ja mä on ajatuksissani välillä jo lähdössä, mutta mies just muistutti, että (esikoista lukuunottamatta) tällaistahan se on ollut parisen viikkoa ennen synnytystä ja nyt kun on niin reissattu ja ajettua huonoja teitä, niin varmaan sillä on myös vaikutusta. No, heti sattui omaan nilkkaan, kun just päivittelin joku päivä sitten mielessäni, että mitä joku tuskailee, etttä vauvan pitäis jo syntyä, ja rv: oli pikkasen mua vähemmän. Eli että antais nyt vauvan kasvaa vain. Tosin mulla pikkasen vaikuttaa sekin, että kaikki on kuitenki ollu varsin hyvänkokoisia syntyessään, eli väkisin ajattelee, että varsin valmis vauva masussa jo möllöttää.
Lila. Voi harmi tuota kela- juttua, jos aina vain tökkii :((
Voimia mimmulille ja sairastaville!
Nyt meen laittamaan lapsia nukkumaan ja pitänee itekin mennä ihan ajoissa.
T@hti 37+2
Taitaa moni olla perheineen jo kesälomalla. Joko Ankkis on palannut maisemiin?
T@hti ja Kukkuu, tsemppiä viime metreille! Ei kestä kauaa, kun saatte tuhisevat nyytit kainaloon:) Meidän seurueessa oli juhannuksena 7vko:a vanha tyttö mukana ja oli niiin suloinen.
Mies meinaa ärsyttää, kun on niin pahalla päällä koko ajan. Kivoja nää lomia edeltävät ajat aina. Nyt kipeänä varsinkin alkaa itestä tuntua, että kohta räjähdän takaisin ja kunnolla.
Nyt tekee oikeastaan mieli vaan nukkumaan, joten jos menis jo iltapesulle ja sohvalle unta odottamaan...
Tai oikeastaan vähemmän rauhaisaa. Antsa ei yhtään tykkää siitä, että sisarukset ovat kadonneet jonnekin ja pulisee vihaisena sängyssään. Välillä kiukku purkautuu itkun sekaiseksi selitykseksi, siskoa ja veljeä kysellään... Pupu lentää ja muutaman minuutin välein saan käydä sanomassa " Hyvää yötä, kauniita unia" ja silittelemässä pientä kiukkupäätä (kaksi kertaa jo tämän tekstin aikana).
Isommilla sisaruksilla meni jännittävä lentomatka hyvin. Ennen kahdeksaa toivoteltiin puhelimessa hyvät yöt ja varmaan ovat jo täydessä unessa, ennen neljää -raukat- jo heränneet. Eipä silti, niin heräsin minäkin, enkä heidät matkaan laitettuani sitten kovasti enää unta saanutkaan. yksi sääski inisi korvan juuressa, enkä saanut sitä hengiltä. Mies-raukka ajeli varhain aamulla 360km ja teki perään 11h töitä.
Jännät paikat edessä: T@hti ja Kukkuu, tsemppiä loppumetreille!
Meillä ilmassa vääntöä siitä, menemmekö ensi viikolla perässä autolla tahi lentokoneella (+ vuokraisimme auton Helsingistä). Mies jankuttaa autolla yön selkään lähtemisen puolesta (" tulee halvemmaksi" ), minä taas kammoan yön läpi ajoa, eikä etelässä oloaikakaan jäisi kovin kummoiseksi. Noh, tämä on tätä meillä aina joka kesä.
Mukavaa viikkoa, siskot!
SaaMa
Huh taas on koko päivä oltu menossa. Itiksessä kävin ostoksilla. Oikein mitään ostettavaa en tosin löytänyt. Pyykkiä on tullut pestyä. ja ysin aikaa kotiuduttiin vanhemmiltani kyläilemästä.
Mulla on jalat ihan kipeet. Kävelyni on huvittavan näköistä. Hyvä että pystyn edes kävelemään kun niin kipeetä tekee. Paikallanikaan en vaan osaa olla ja Veetin kanssa on pakko touhuta.
Veetistä on tullut ihan isin poika. Tuolla se nytkin sohvalla istuu isin syliin käpertyneenä ja aina välillä pussailee ja halailee isiä. Mieskin innostunu enemmän Veetin kanssa touhuamaan. Veetin sanavarasto on taas kasvanut huimasti. uusin mitä hokee on EN TUU. Nykyään aika moni jo saa selvää mitä Veeti yrittää sanoa.
Kukkuulle ja T@hdelle jaksuja loppu raskauteen. Ei oo enään pitkä aika että molemmilla on nyytit sylissä. Viimeiset viikot ja päivät kyllä tuntuvat pitkiltä.
Jaahas pää lyö taas jälleen kerran tyhjää. Jos menis laittaa Veetin nukkumaan ja kömpis itekkin kohta nukkumaan.
Öttis, Veeti ja masuasukki rv30+6
Lapset vihdoin unilla, menikin ihan yksi ilta niin, että nukahtivat kuin enkelit ;).
Saamuskan lasten lentoreissusta tuli mieleen, kun itse 6-vuotiaana lensi ekaa kertaa yksin ystävän luo Ouluun (paraskaveri naapurista muutti niin kauas). Muistan reissusta paljon yksityiskohtia, ja sen miten jännää, kamalaa, pelottavaa ja toisaalta niin ihanaa ja isojen juttu. Olin kyllä aiemmin lentänyt, mutten yksin. Enkä ollut muutenkaan ollut juurikaan äidistä erossa. Mitähän sille(kin) ystävälle nykyään kuuluu?
Meillä myös tunnelma katossa, kun viikko töitä ja sitten alkaa loma. Ynikselle sympatiat, samassa veneessä ollaan. Lisäksi painaa eräs toinenkin juttu, josta kyllä puhuttiin varsin järkevästi ja toivon, että se tuotti tulosta.
Lempille on pitänyt sanoa onnittelut työpaikasta.
Kukkuu, toivotaan ettei enää löydy uusia ylläreitä.
Lepoa vaan kaikki raskautetut. Eikö teille ole kerrottu, että nyt kannattaa levätä, kun pikkuvauvan kanssa se ei välttämättä onnaa ;).
Lila, kurjuus!
Mimmulille vomia ja toivotaan että teillä jo helpottais.
Käytyiin tänään extemporee Lego-showssa. Kivaa oli ja tosi vähän porukkaa (ehkä just siks). Valmakin touhus isomman perässä. Hyvin pärjäs äitikin, vaikka kolmisin oltiiin.
Miksi mulla on hiki, vaikka ulkona ei ole edes mitenkään erit. kuuma?
Tahtoo kuulla muidenkin (juhannus)kuulumiset. Tulkaa ulos koloistanne. Kiva kun vanhat vakkarit käy morjestamassa.
Enää 3 työpäivää.
Pilette
Ja taas väsyttää. Nekku vielä uinuu. Puistoon ei jaksais mennä, mut eipä tässä muutakaan keksi. On sellanen olo, et tarttis jo omaa aikaa..perjantaina vasta tiedossa ostoksille menoa. Aika tuntuu pitkältä. Harmittaa, kun se kaverikin muutti tästä läheltä pois. Ja toinen lähti lomalle. Tuntuu yksinäiseltä.
Mun aivotoiminta on tällä hetkellä hyvin vähäistä. Kivaa, kun väki palannut reissusta ja kertoo juhannuskuulumisia!
T@hdelle ja Kukkuulle jaksamisia! Pian teillä jo nyytit sylissä! Onneksi ei Kukkasen kädessä ollut mitään sitten!
SM, varmasti lapsia lento jännittää! Muistan ekan junamatkan yksin Hesaan 11-vuotiaana ja olin ihan paniikissa! :) Mut hyvin meni.
Pilelle jaksamisia viimeiseen muuttorutistukseen!
Kiitos kaikille muutes tsemppauksesta! Nyt ei tosiaan oo supistellut, kun oon malttanut ottaa rauhallisesti. Ois vaan niin kiva jo imuroida.. Nyt Nekku heräs! Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 19