Toistuvat hiivatulehdukset, virtsatientulehdukset yms. ja lasten sukupuoli
Kävimme siskojeni ja äitini kanssa eilen keskustelua hiivatulehdusten yms alapäätulehdusten ja lasten sukupuolen välisestä yhteydestä.
Äitini äidillä on ollut aikanaan toistuvia tulehduksia ja hänellä 4 tytärtä, ei poikia.
Äidilläni sama ongelma ja 5 tytärtä, ei poikia.
3 siskollani tämä sama tulehduskierre ja kaikilla vain tyttäriä.
Kahdella meistä sisaruksista ei ole ollut koskaan aikuisiällä mitään hiivoja yms ja meillä onkin sitten vain poikia, ei tyttäriä.
Mietin että onko vain puhdas sattuma vai yleisempääkin?
Kommentit (9)
Minulla ei vielä lapsia, mutta työkaverini sanoi saavansa hiivan aina uimahallista. Hänellä 3 tyttöä.
Eikö emäksinen alapää suosi tyttösiittiöitä ihan tutkitustikkin.....
Eikös sen sukupuolen määritä ainoastaan miehen siittiöt?
Mulla ei ole koskaan ollut hiivatukehduksia, eikä virtsatietulehduksia, mutta silti mulla on 3 tyttöä eikä yhtään poikaa. Mutta ehkä mun mies on "tyttölasten tuottaja".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta jos emäksinen ympäristö heikentää siittiöiden kulkua ja tyttösiittiöt ovat tunnetusti hitaita mutta kestäviä. Eli poikasiittiöt menevät vauhdilla kohteeseen, tyttösiittiöt vaeltavat hissukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta jos emäksinen ympäristö heikentää siittiöiden kulkua ja tyttösiittiöt ovat tunnetusti hitaita mutta kestäviä. Eli poikasiittiöt menevät vauhdilla kohteeseen, tyttösiittiöt vaeltavat hissukseen.
Tyttösiittiöt säilyvät kauemmin. Joten kun munasolu tulee niin vain tyttösiittiöitä on jäljellä.
Mun ensimmäinen lapsi oli poika, ei mitään tulehduksia. Toisessa raskaudessa oikeastaan koko raskauden kestänyt hiivatulehdus (jäi synnärille). Olin aika varma, että lapsi on tyttö juuri noiden aloituksessa mainittujen syiden takia. Mutta sainkin toisen pojan :)
Käyttäjä10012 kirjoitti:
Mun ensimmäinen lapsi oli poika, ei mitään tulehduksia. Toisessa raskaudessa oikeastaan koko raskauden kestänyt hiivatulehdus (jäi synnärille). Olin aika varma, että lapsi on tyttö juuri noiden aloituksessa mainittujen syiden takia. Mutta sainkin toisen pojan :)
Raskauden aikana tulee helpommin. Nyt puhuttiin ihan normitilassakin olevista tulehduksista. Ääliö
Mulla tulehduksia paljon. 2 tyttöä.