Miksi jotkut rakastavat ihmistä, joka satuttaa heitä?
Vaikka kuinka paljon olisi henkistä tai fyysistä väkivaltaa taustalla, niin miksi sellaista ihmistä tekee mieli rakastaa?
Ovatko aivot lukossa johonkin, jota oletat saavasi häneltä tai kenties muutosta?
Miksi alistua?
Kommentit (9)
Tuottaa seksuaalista mielihyvää, perverssio, semmoisesta vaikea päästä.
Luulen, että näissä aina sen rakastavan osapuolen näkemys rakkaudesta ja välittämisestä on jotenkin jo lapsuudesta asti vääristynyt ja kieroutunut. Ei pysty rakastamaan eikä arvostamaan itseään tarpeeksi. Kokee, että on ansainnut paskan kohtelun, koska on niin huono ja ruma ihminen. Ei uskalla pitää puoliansa, koska tietää lopputuleman. Puoliso ei välitä tarpeeksi ja jättää jos ei alistu tämän käytökseen. Läheisriippuvuus.
Lapsuus. Lapsena alistettiin -> rakkaus on alistetuksi tulemista. En tiedä. Kunhan arvailen.
läheisriippuvuus. kotiolot vaikuttaa, lapsuus väkivaltaan taipuvaisessa tai alkoholistiperheessä. suvussa paljon tällaisia :/ niistä suhteista on vaikea päästä irti jos ei itse tajua lähteä.
Meneekö tässä nyt monilla sekaisin rakkaus ja yhdessä pysyminen? Rakkaudestahan ei mitään haittaa ole, miksi ei siis voisi rakastaa pahaakin ihmistä. Sellaisen kanssa yhteen jääminen johtuu rakkautta useammin käytännön syistä, peloista, vahingollisista tottumuksista jne.
Lähdin tuollaisesta suhteesta. Siitä on kulunut kaksi vuotta ja vieläkin ikävöin. Mietin olisinko saanut sen ihmisen parannettua. Säälittää hänen sairautensa. Samaistuin myös osittain, joskus menee hermot. Ei se kai ole rakastamattomuutta aina. Jos itse olisin ollut erilainen ehkä hänkin olisi ollut. Jos olisin ollut vain parempi. Oli kuitenkin pakko lähteä kun meinasi lähteä henki. Kukaan ei ymmärrä miksi kaipaan enkä jaksa tästä kenellekään puhua. En tiedä itsekään mutta ajattelen häntä päivittäin
Eihän sitä tunteilleen mitään voi. Mutta lähteä voi ja olla hyväksymättä p*skaa kohtelua.
Huono itsetunto ainaki itellä
Uskot ettet oikeasti ansaitse rakkautta
Minulla se ainakin oli kotona opittu tapa. Ensiksi hakattiin ja sitten käytiin sanomassa, että välittää ja rakastaa. Kun sitä tehdään koko lapsuus niin käsitys rakkaudesta vääristyy. Ei pysty ymmärtämään, että väkivaltainen ihminen ei rakasta, koska on opetettu, että rakastamiseen ja välittämiseen kuuluu väkivalta. Tietysti mukana tulee kasvatuksessa sisäistetty arvottomuus ja muiden ihmisten yliarvostaminen ja korottaminen ilman mitään syytä ja itsensä alas painaminen ja väheksyntä.