Kehitysvammaisen siskoni kohtelu uimahallissa, olen järkyttynyt - siis aikuiset naiset!
17-vuotias siskoni on kehitysvammainen. Hänellä on mm. tic-liikkeitä ja saattaa päästellä äännähdyksiä. Kuivasin uinnin jälkeen siskon hiuksia. Hänestä kuivaajan ääni oli hauska joten hän nauroi kovaan ääneen ja heilautti kättään. Vieressä ollut nelikymppinen nainen huusi kaverilleen "varo toi hullu hakkaa sua" Siskoni on ihminen, hänelläkin on tunteet. Nyt hän sanoi, ettei halua enää uimahallin, kun kaikki inhoavat häntä siellä. Että kiitos vaan, sinä nainen joka koit aiheelliseksi pahoittaa siskoni mielen.
Kommentit (5)
Kerro siskollesi, että ei tuollaisista ihmisistä kannata välittää. Maailmassa on ihmisiä, jotka omasta pienestä kapasiteetistaan johtuen luulevat voivansa päästää suustaan aivan mitä tahansa. Siskosi on 100 kertaa fiksumpi ja asiallisempi ihminen kuin tuo tilannetajuton öykkäri. Menkää jatkossakin uimaan ja naurakaa ja iloitkaa välittämättä tyhmistä ihmisistä.
Todella törkeää. Onneksi tuollainen on melko harvinaista. Helposti voi käydä juuri niin, että olettaa kaikkien muidenkin suhtautuvan vihaisesti ja torjuvasti, vaikka todennäköisesti ne muut siinä tilanteessa ajattelivat mielessään, miten törkeä se yksi nainen oli, vaikka olivatkin hiljaa. Kunpa siskosi muistaisi tämän.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Todella törkeää. Onneksi tuollainen on melko harvinaista. Helposti voi käydä juuri niin, että olettaa kaikkien muidenkin suhtautuvan vihaisesti ja torjuvasti, vaikka todennäköisesti ne muut siinä tilanteessa ajattelivat mielessään, miten törkeä se yksi nainen oli, vaikka olivatkin hiljaa. Kunpa siskosi muistaisi tämän.
Mulle tuli kerran joku tuntematon sanomaan vastaavantyylisessä tilanteessa, jossa tosin se vammainen oli ihan hiljaa, mutta vamma näkyvä, että tuollaisia ei saisi tänne päästää. Kysyin viattomasti, että tarkoititko minua ja olisi kiva tietää miksi. Tuhahti ja lähti pois.
Ääliö ämmä tosiaankin! Miksi jotkuu ihmiset luuleevat olevansa jotenkin toista parempia?? Toivottavasti karma iskee häneen takaisin.
Kuulostaa kunnon pubiruusun möläytykseltä. Toivottavasti siskosi unohtaa tapauksen.