22.2 kuusi vuotta sitten noin tähän aikaan päivällä nuorempi lapseni joutui rattijuopon uhriksi
Hän oli kävelemässä kotiin yhden kaverin kanssa ja joutui auton alle suojatiellä. Kuljettaja oli 0.8 promillen humalassa ja ajoi reilua ylinopeutta. Lapseni joutui luultavasti loppuelämäkseen pyörätuoliin ja kuljettaja sai ehdollista. Ei ole tähän päivään mennessä osoittanut katumusta tai edes pyytänyt anteeksi.
Tulee aina niin surullinen tunne vuosipäivänä ja tänä vuonna ihan viikonpäiväkin täsmää.
Kommentit (13)
Pistää vihaksi rattijuopot. Tosin kovat on elämän kortit vissiin heilläkin, kun ei pysty juomatta olemaan..
Minkäikäinen lapsesi tapahtuman aikaan oli, miten on itse sopeutunut pyörätuoliin?
Onneksi jäi eloon ❤
Järkyttävää. Ihmisten välinpitämättömyyden takia tapahtuu surullisia asioita. 😥
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut tap paa se kuski.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi jo vapaana siitäkin tuomiosta. Tosin lapsi tarvitsee vanhempiaan.
Rattijuopumus on mun silmissä yksi pahimmista rikoksista. Silkkaa välinpitämättömyyttä! Murhakin voi joissain tapauksissa olla ymmärrettävä ja jopa oikeutettu moraalisesti. Rattijuopumuksesta voisi olla vaikka kuolemantuomio. Eipähän pääsisi tuo pohjasakka toistamaan tekojaan ja riskeeraamaan sivullisten henkeä ja terveyttä.
Naisen logiikkaa. kirjoitti:
Nainen ratissa:(
Valtaosa rattijuopoista - kuten muistakin rikollisista - on miehiä.
Hämmästyttävää, jos asia on sinulle epäselvä.
Iso-Britanniassa rattijuopumuksen raja 0.8 promillea.
Ole silti kiitollinen, että hän on elossa.
Ikävä päivä... pahoillani olen puolestasi.
Vauva-aikana olin tuomassa vastaostettuja lastenvaunuja kotiin kun rattijuoppo ajoi (punaisia päin) niiden päälle suojatiellä. Sää oli kirkas ja aurinkoinen ja kaiken järjen mukaan hänen olisi pitänyt väistää. Myöhemmin selvisi että kyse oli huumekuskista. Onneksi rattaat oli sentään tyhjät ja selvittiin ilman henkilövahinkoja.