Harmaa asfaltti, harmaa taivas, harmaa sumu ja pölyiset kadut
Alkaa jo vahvemmallakin kiristää kohta vannetta kun tätä on jatkunut 4-5 kuukautta nyt putkeen.
Pakko kompensoida kohta roskaruualla, herkuilla tai alkoholilla tai ei pää kestä. Ei ole ihmisen elämää. Sisätiloissa kyllä saa vähän valoa mutta ei ole sama asia.
Kommentit (22)
Minkäs sille voi. Itsellä ei ole varaa edes mennä etelään pakoon vähäksi aikaa.
Alapeukutin koska ei herkut mitään auta. Parin tunnin päästä taas kuitenkin ankeaa.
Menkää ihmiset metsään, sellaiseen vanhaan sammaleiseen kuusimetsään, niitä löytyy pääkaupunkiseudultakin. Tällaisella säällä siellä on ihanaa: sumuista, lämmintä, kosteaa ja tuoksuvaa. Metsäretken jälkeen on paljon pirteämpi olo.
Kannattaa kuunnella musiikkia ja lukea kirjoja. Etsiä kauneutta, valoa ja ihmistä, joka on välillä aina hukassa ja eksynyt.
Sisustin kodin oranssilla, keltaisella ja vihreällä jotta mielenterveys kestää tämän ikisyksyn. Aiemmin oli vain mustaa ja harmaata kotona.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ihmiset metsään, sellaiseen vanhaan sammaleiseen kuusimetsään, niitä löytyy pääkaupunkiseudultakin. Tällaisella säällä siellä on ihanaa: sumuista, lämmintä, kosteaa ja tuoksuvaa. Metsäretken jälkeen on paljon pirteämpi olo.
Juuri näin! Kannattaa nauttia myös ihanista, pitkistä kaupunkikävelyistä, kun lumi ja jää eivät rajoita.
Sama. Ei pysty edes sängystä nousemaan. Tosin olen jo eläkkeellä. Jos olisin töissä niin sekoaisin.
Onko kellään neuvoja joilla pysyy pää kasassa tässä harmaudessa?
Metsä, ihan oikea, ei mikään pusikko lähiöiden välissä, jonne kuuluu liikenteen melu. Ja viherkasvit kotona. PALJON viherkasveja kotona. Tässä mun lääkkeet.
Nyt kannattaa myös laittaa kasvamaan syötäviä versoja esim. herneitä, vihanneskrassia, punajuurta, lehtikaalia tai auringonkukkaa. Onnistuu ikkunalaudalla, eikä vaadi kuin siemenet ja pienen pussin multaa. Esim. (kuivatut) ruokaherneet itää hyvin, ja niitä löytyy monelta kaapista jo valmiiksi. On lohduttavaa seurata siementen itämistä ja versojen kasvua, kun luonto ympärillä näyttää kuolleelta.
En tullut aiemmin ajatelleeksi, että ilmastonmuutoksesta seuraa puoli vuotta kestävä marraskuu...
12 lisää vielä, et jos mahdollista, käykää kasvitieteellisissä puutarhoissa ja vihermyymäälöissä tai vaan siellä oman kylän pienessä kukkakaupassa. Kaikki elävän vihreän näkeminen auttaa.
Onhan Helsingissä ollut aurinko näkyvissä useasti ihan lähiaikoinakin. Nyt sataa vettä, eli ei ulkona ainakaan mitään pölyäkään ole.
Mutta joo, talvi on ollut kammottava näin kun ei ole yhtään lunta.
Viherkasveja ja leikkokukkia kotiin, värikäs ja valoisa sisustus, kauniita värikkäitä vaatteita ja koruja, taidenäyttelyt, käsityöharrastus jossa saa räplätä kauniita lankoja ja kankaita...konstit on monet ja minulla on ne kaikki käytössä.
Katupölyä ei kyllä ole tällä sateella. Tulin juuri ulkoa, viivyin 2 h lähikauppareissulla. Vaikka sataa ja tuulee. Katsoin tyynenpuolen reitin ja kuljin hitaasti. Tapasin jopa naapurin, oli kiva jutella. Minulla oli toppatakki hupulla, mutta ei sadetakkia tai varjoa. Nyt on ihanan virkistynyt olo.
Lähtekää Tampereelle tai yleensä pohjoisemmas.
Itse olette aiheuttaneet ilmastonmuutoksen jatkuvalla shoppailulla, autoilulla ja lentämisellä.
Kaikki kostetaan.
Ja metsäretkelle sitten kun aurinko paistaa.
Helsingissä jatkunut pidempäänkin, noin 6-7 kuukautta nyt yhteen menoon.
Masennusoireet nostavat itsellä taas päätä vaikka pääsin niistä eroon jokunen vuosi sitten. Auringonvaloa en muista nähneeni tänä vuonna kertaakaan.