Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten meni ekat yöt koiranpennun kanssa?

Vierailija
19.02.2020 |

Oliko pentunne levoton, miten saitte rauhoittumaan? Käytittekö ulkona?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli rauhallinen ja nukkui. Ulkona käytiin, pentu oli tottunut käymään n. klo viiden aikaan aamulla. Eka koira oli myös rauhallinen, muita yksityiskohtia en muista.

Vierailija
2/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka yö oli jotain aivan jäätävää. Kusi peitot sängystä, sängyn alle kusi ja paskoi. Ei mitään infoa pitänyt, että hätä on, lorotti vain menemään. Herätti minut aivan kusemisen jälkeen vasta, ja taapersi isoon ääneen menemään siinä vaiheessa. Tunnin välein tämmöiset herätykset.

Seuraavana yönä pisti pennulle isoon häkkiin, ja herätti minut vain kahdesti yöllä, molemmilla kerroilla vein ulos tarpeilleen. Häkkiin ei tehnyt mitään.

Että sanokaa mitä sanotte, kyllä se pentukin nukkui paremmin häkissä. Enemmän sillä oli tilaa nukkua, vaihtaa paikkaa ja asentoa kuin minulla sängyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiki pennun kanssa niin sammuu kuin saunalyhty ja nukkuu rauhallisesti 👍

Vierailija
4/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän se oli levoton ekan yön. Mä nukuin patjalla lattialla sen kanssa niin lopulta se rauhoittui siihen viereen. Kerran piti käydä ulkona.

Vierailija
5/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kainaloon kun piipitti koko ajan omassa pedissään lattialla. Sängyssä nukkuu vieläkin, rakas 12-vuotias.

Vierailija
6/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on toimittu ulkokoiraksi tulevan pennun kanssa? Missä vaiheessa muutto omaan aitaukseen? Ap

Vierailija
7/13 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole ollut ongelmaa pentujen kanssa nukkumisien kanssa,siis ekayöt mukaanlukien. Ovat nukkuneet kainalossa tai vieressä. Nyk. olen sairaseläkkeellä (olen 66v) enkä voi koiria enää pitää. 

Vierailija
8/13 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen koira vinkui jossain kohtaa yötä herätessään, mutta rauhoittui saman tien kun paijailin ja juttelin. Toinen koira (vasta viikko sitten otin) ei vinkunut lainkaan, liekö vaikuttanut että oli jo valmiiksi koira talossa ja heti tulivat tosi hyvin juttuun. Ja sängyssä nukkuneet pennusta asti.

Jos uusi pentu on perheen ainoa koira, en laittaisi ainakaan alle 12 viikkoisena häkkiin. Totta kai harjoitella voi, yhdessä touhuta jotain häkissä että tulee tutuksi, ehkä lyhyitä aikoja pitää siinä, mutta sosiaalistamiskausi on tärkeää viettää oman perheen kanssa ja tutustuen uusiin ympäristöihin mahdollisimman paljon. Kodin ääniin ei voi häkistä käsin tottua. Jos lämpötilat on selvästi plussalla (min. 5-10 astetta), uskaltaisin koiran luonteesta riippuen jättää yli kolmikuisen jo esim. työpäivän ajaksi, mutta en vielä öiksi, jos tosiaan ei ole muita koiria seurana. Varmaan viisikuisena siirtäisin pysyvämmin ulos, edelleen lämpötilasta riippuen. Mutta tämä siis ihan oma mututuntuma.

Vierailija
9/13 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa koiraa ei ole eikä tule, mutta olin joskus reissussa kaverin kanssa millä oli koiranpentu, koira sammui illalla hyvin, mutta joka yö heräsin jos olin kääntynyt naama huoneeseen päin siihen että koira tuijottaa kuono sentin päässä omasta nenästä, silmät avatessa sitten luulikin että jipii se on hereillä nyt riehutaan.

Eikä sitten oikein rauhoittunut enää nukkumaan.

Vierailija
10/13 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa koiraa ei ole eikä tule, mutta olin joskus reissussa kaverin kanssa millä oli koiranpentu, koira sammui illalla hyvin, mutta joka yö heräsin jos olin kääntynyt naama huoneeseen päin siihen että koira tuijottaa kuono sentin päässä omasta nenästä, silmät avatessa sitten luulikin että jipii se on hereillä nyt riehutaan.

Eikä sitten oikein rauhoittunut enää nukkumaan.

Heh, tämä oli jotenkin sympaattinen tarina vaikka ymmärrän että jos haluaisi nukkua niin ärsyttävä tilanne...

Vierailija
11/13 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uikutti ikäväänsä ja pissasi joka paikkaan. Yöunet jäi kyllä lyhyiksi ja katkonaisiksi. Itselle tuli joitakin kertoja sellanen fiilis että voi saatana minkä mä oon menny ottamaan... 🙂 oppi kyllä nopeasti menemään oven eteen ku piti päästä pissalle.

Vierailija
12/13 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on toimittu ulkokoiraksi tulevan pennun kanssa? Missä vaiheessa muutto omaan aitaukseen? Ap

(Luotan että tähän viestiin vastaamalla saan ap:n vastauksen taas esiin): kuka perhana alapeukuttaa tätä yksinkertaista ja to-del-la merkityksellistä kysymystä?

En tiedä uskallanko koskaan hankkia koiraa, enkä tiedä onko minulla silloin tähtäimenä ulkokoira vai "olohuonekoira"... mutta siis oikeasti, kuka alapeukuttaa näin asiallista kysymystä?

Vierailija
13/13 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muistaakseni yöllä käytetty pihalla. Vähän vinkui ja rauhoittui äkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän