Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kevyitä eväitä töihin, ei naposteltavaa, salaattia tai keittoja

Vierailija
19.02.2020 |

Minä nukahdan iltapäivällä istumatyöni ääreen, jos syön liikaa, mutta nälkä pitäisi lähteä. Mulla on joko kasviskeittoa tai salaattia ja joo, salaatin sisältö vaihtelee. Mulla on vaan sellainen ongelma, että raa'at vihannekset tekevät turvotusta ja se ei ole iltapäivisin kivaa. Mikro on, joten voi olla lämmitettävääkin. Mutta ei mitään pähkinöitä ja hedelmiä vaan mieluiten kuitenkin ihan joku annosruoka. Vinkatkaa mulle kevyitä uusia reseptejä. Juu ja leipä on joskus, otan joskus kasviksia ja siivun juustoa ja lämmitän itselleni mikrossa lämpimän voileivän.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepuurot ovat käteviä. Aineksia voi vaihdella aina päivän mukaan, joten ei käy tylsäksi. Kun kasaa oikein, saa tosi ravitsevan setin.

Vierailija
2/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasagnee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä joku laatikkoruoka tmv.

Vierailija
4/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisista wokeista saa kevyitä tai ruokaisempia aineksia vaihtamalla. Itse tykkään laittaa kaalia, porkkanaa, sipulia, täysjyvä- tai munanuudeleita sekä mahd kanaa tai possua. Maustan valkosipulilla, chilillä, tuoreella inkiväärillä, soijakastikkeella sekä vaihtuvin muin maustein.

Myös risotot ovat hyviä.

Vierailija
5/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan Rainbown hedelmärahkaa, siis esim. Mangorahkaa, Persikkarahkaa tms. Minusta se on aika kevyttä, 129 kcal /100g ja purkissa on 150g.

Tämän syön siis kahvilla, vai tarkoitetaanko tässä kevyttä ateriavaihtoehtoa?

Vierailija
6/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväpatonkia ja väliin kasviksia, kalkkunaa, kananmunaa tms. Marjapuurot, keitetyt perunat ja kastike, smoothiet.

Vierailija
7/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eväänä luonnonjogurttia ja tuorepuuroa. Sen lisäksi syön marjoja, hedelmiä ja/tai kasviksia. Olen huomannut että avokado pitää kylläisenä ja tasaa verensokeria.

Vierailija
8/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liputan tuorepuuron puolesta. Pitää nälkää, mutta ei väsytä, jos vaan kokoaa kunnollisen ja terveen annoksen.

Vierailija
9/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lohta tai jotakin muuta kalaa. Sen lisäksi salaattia, täysjyväriisiä ym. Tuorepuuro on myös hyvä ja ravitseva vaihtoehto. Itse lisään siihen mustikoita ja pähkinöitä.

Vierailija
10/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkat ym. turvottaa. Miksi syöt niin vähän? Sekin väsyttää. Suosittelen normaalia lautasmallista ateriaa esim. couscous/riisi/pasta/perunat + vaihteleva kastike, tuoresalaatti kylkeen ja pari voileipää lounaaksi. Iltapäivällä voi syödä vaikka hedelmän.

Vierailija
11/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta

Vierailija
12/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä kananmunia ja sardiineja. Pitää kylläisenä eikä väsytä.

Vierailija
13/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahkat ym. turvottaa. Miksi syöt niin vähän? Sekin väsyttää. Suosittelen normaalia lautasmallista ateriaa esim. couscous/riisi/pasta/perunat + vaihteleva kastike, tuoresalaatti kylkeen ja pari voileipää lounaaksi. Iltapäivällä voi syödä vaikka hedelmän.

Ehdotat juurikin sellaista syömistä, joka takuulla väsyttää.

Vierailija
14/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ihan "oikea" puuro, tai no mikropuuro. Riittää puuropaketti ja suola, vettä saa hanasta. Lisukkeeksi sitten voi tuoda vaikka marjoja tai mehukeittoa tms.

Vierailija
15/15 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastat, kunhan annoskoko on kohtuullinen toimivat minulla. Samoin bagelit ja patongit yms. Välipalaksi tykkään ottaa jogurttia ja mysliä ja ehkä hedelmää. Pahiten nukuttaa isot annokset, joskus kävin työkavereiden kanssa pizzalla ja olin ihan koomassa sen jälkeen vaikken edes syönyt kokonaista pizzaa.