Rv 7+5 ja rintojen aristus loppunut
Olen rv 7+5 ja aiemmin ajoittain tuntunut rintojen aristus on ollut poissa koko päivän.
Alkio ja syke nähty alkuraskauden ultrassa rv 6+0, joten nyt mietityttää tämä ainoan raskausoireen häviäminen.
Onko muilla kokemusta, että oireet jojoilee tai jopa loppuu jo näillä viikoilla mutta silti kaikki on kunnossa? Muita raskausoireita ei ole ollutkaan, kuin tuo lievä aristus rinnoissa.
Kommentit (10)
Kiitos paljon vastauksesta ja tsempeistä. Lohduttaa, että joku reagoi. Toivotaan, että tämä on ihan normaalia. Heti vain menee paniikkiin ja alkaa googlettaa kaikkea ja yleensä vastaukset on aina aika negatiivisia.
-ap
Todella monet säikähtävät, kun raskausoireet loppuvat ja luulevat sen automaattisesti tarkoittavan keskenmenoa. Hyvin harvoissahan tapauksissa se on silti merkki keskenmenosta suurimmassa osassa tapauksissa se johtuu siitä, että keho on tottunut korkeaan raskaushormonin määrään.
Minun ei tarvinnut huolehtia, kun oli useampia oireita ja inhottavimpana pahoinvointi helpotti vasta rv 16 paikkeilla, mutta koko raskauden kesti autossa iskevä huono olo.
Jos sinulla ei ole kipuja tai vuotoa, en huolestuisi. En kyllä huolestuisi vielä vuodostakaan, se on ihan normaalia alkuraskaudessa. Sitten jos on vuotoa ja kipuja, kannattaa vasta huolestua, silloinkin se saattaa hyvinkin olla turhaa, useimmiten kipu johtuu kohdun kasvamisesta.
Kiitos kommentista ja rauhoittavista sanoistasi <3
Kipua ja vuotoa ei onneksi ole, joten ehkä pitää nyt vain hengittää syvään ja rauhoittua.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Sikiö on mahdollisesti kuollut. Lähde heti päivystykseen.
-kätilö
No jep. Olipas ammattimainen vastaus tällä kätilöllä.
Minullekin kävi noin, kaikki oli silti ihan hyvin.
Hei ap, minua on lohduttanut raskaana ollessa jostain löytämäni fakta, että siinä vaiheessa kun sydämen syke on ultralla nähty niin todennäköisyys elävän vauvan syntymään on jotain 90 % luokkaa (tarkkaa lukua en nyt enää muista kun löysin tämän esikoisen raskausaikana, iso luku kuitenkin). Huoli pois siis! Oireiden vaihtelu on täysin normaalia ja sitä tulee tapahtumaan koko raskauden ajan. Paljon onnea <3
Mulla vaihteli alkuraskaudessa oireet kovasti ja ehdin olla huolissani monta monta kertaa, kun oli oireettomia päiviä. Nyt rv 37 eli ei tarkoittanut mitään.
Oireet tulee ja menee raskauden ajan. Toisinaan kivistää rintoja, toisinaan pistelee vatsaa, toisinaan saattaa jopa pientä veristä vuotoa tulla... Kohdun kasvaessa alkaa tuntua satunnaisia kipuja ja jopa vihlomisia. Huolta on hankala pitää loitolla, mutta todennäköisesti kaikki on loistavasti. Jos pystyt, niin nauti oireettomuudesta nyt. Huomenna saattaa jo olla uudet kujeet kropalla.
Kiitos kommenteista! <3 ihana kuulla, että muillakin ollut tämmöistä.
-ap
Hyvin yksilöllisiä ja sinun tapaus kuulostaa ihan normaalilta.
Minulla oli täysin vastaava tilanne aikanaan ja nyt siitä seurannut vauva on jo 18v nuori nainen.
Tsemppiä!