Kontrollointi parisuhteessa
Sanokaahan ovatko seuraavat asiat mustasukkaisuutta ja kontrollointia vai ihan normaalia toimintaa:
1) FB:ssa minun kavereiden stalkkaaminen (miesten) siltä varalta että tykkään heidän päivityksistään, profiilikuvistaan yms. Niin ei saisi tehdä.
2) Muut kuin työmatkat tai perheen yhteiset matkat eivät ole sallittuja. Jos menisin vaikka yksin viikoksi reissuun niin ei käy.
3) Kumppani haluaa tietää keneltä saan viestejä mm. meseen ja miksi olen joku ilta ollut myöhään mesessä. Sama whatapissa ja meriselitykset jos olen ollut vaikka myöhemmin siellä (esim. yhdistysryhmiin ja lasten harrasteryhmiin kilkkaa viestejä tosi myöhään joskus ja kamuiltakin)
4) Vapaa-aika pitää viettää ensisijaisesti hänen kanssaan.
Noi nyt joitain. Musta kauheen rajoittavaa ja en oikeesti ole edes muita katsellut tai edes yrittänyt siihen suuntaan. About vuos oltu yhdessä ja mun mielestä mies koko ajan mustasukkainen. Onko toi sitä vai teistä ookoo?
Kommentit (10)
Herran Vuonna 2020 Suomessa tuollainen on ihan täyttä tuubaa.
Ainoat kontrolloinnit mitä tervepäistä miestä kiinnostaa on seksuaalissävytteiset minkä rajoista on yhteisesti sovittu. Eikä nekään leikit kaikille sovi.
Lähde ja heti, hyi hitto mikä hullu
1) FB:ssa minun kavereiden stalkkaaminen (miesten) siltä varalta että tykkään heidän päivityksistään, profiilikuvistaan yms. Niin ei saisi tehdä.
Kontrollointia. Mutta jos tykkäät vaikkapa "Markun" kuvasta tai päivityksestä eikä miehesi ole Markun kaveri, niin eihän sen pitäisi hänelle edes näkyä?
2) Muut kuin työmatkat tai perheen yhteiset matkat eivät ole sallittuja. Jos menisin vaikka yksin viikoksi reissuun niin ei käy.
Kontrollointia. En ikinä alistuisi tuollaiseen.
3) Kumppani haluaa tietää keneltä saan viestejä mm. meseen ja miksi olen joku ilta ollut myöhään mesessä. Sama whatapissa ja meriselitykset jos olen ollut vaikka myöhemmin siellä (esim. yhdistysryhmiin ja lasten harrasteryhmiin kilkkaa viestejä tosi myöhään joskus ja kamuiltakin)
Kontrollointia.
4) Vapaa-aika pitää viettää ensisijaisesti hänen kanssaan.
Yleensä suhteen alkuaikana halutaan viettää mahdollisimman paljon aikaa yhdessä, joten tähän on vaikea ottaa kantaa. Mutta edeltävät kohdat riittäisivät itselleni; en olisi jatkanut enää sen jälkeen kun olisi alkanut tulla sääntöjä matkustamisesta tai some-käytöksen kyttäämistä.
Profiilikuvan muutokset näkee kuka vaan kun menee kattomaan. Ne on julkisia.
Tiedät itse vastauksen. Juokse. Pahenee vain.
1 ei ole kontrollointia. Mustasukkaisuutta saattaa olla mutta tietyissä rajoissa mustasukkaisuus on normaalia.
Minä joskus katson miehen profiilin seurattavat naiset mutta ei se haittaa ketään. Ja sitäki teen vaan harvoin.
4. Riippuu kuinka paljon. Tottakai minäkin toivon että mieheni käyttää suurimman osan vapaa ajasta minun kanssa koska se yhteinen aika on tärkeää. Mutta hän saa myös tehdä omia juttuja ja käydä kavereilla yms.
Nuo muut on kontrollointia kyllä selkeästi.
Mulle olisi ok, en tosin ole nimelläni somessa eikä ole miespuolisia kavereita.
Tiedät kyllä oikean vastauksen tuohon.
Jos tarvitsee miettiä, onko jokin asia ok ja normaalia, niin ei se kyllä sitä yleensä ole.