Hyviä menkkakipujen lievittäjiä
Kommentit (24)
Tätä olen ehtinyt kokeilla vasta kerran, mutta lihaksille ja nivelille tarkoitettu lämpögeeli hierottuna alaselkään tuntuisi auttavan hyvin. Sore no more-geeli vilkastuttaa verenkiertoa ja aiheuttaa lämmön tunnetta. Se tuntuisi tehoavan hyvin kuukautiskipuun.
Uni käpertyneenä lämpimän peiton alle. Kun herään, on kivut yleensä jo hellittäneet. Toinen hyvä, jos ei ole mahdollisuutta jäädä nukkumaan on rauhallinen kävely, liikkuminen. Muutaman kerran eläissäni olen ottanut myös pienen annokset tulehduskipulääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Uni käpertyneenä lämpimän peiton alle. Kun herään, on kivut yleensä jo hellittäneet. Toinen hyvä, jos ei ole mahdollisuutta jäädä nukkumaan on rauhallinen kävely, liikkuminen. Muutaman kerran eläissäni olen ottanut myös pienen annokset tulehduskipulääkettä.
Kun menkkakivut ovat läsnä 2-3 päivää, ei kipua oikein saa nukkumalla pois.
Vierailija kirjoitti:
Miranax
Samoin myös muut naprokseenivalmisteet. Naprokseenin kanssa saa ottaa pienen määrän parasetamolia, jos kivut ovat kovat ja maksa on kunnossa.
Huom. joissain tuotteissa oli tietyssä vaiheessa ollut valmistusongelmia ja silloin purkissa oli ollut mukana myös tabletteja, joista varsinainen lääkeaine on ilmeisesti jäänyt pois. Olen välillä epäillyt tätä myös Orionin Pronaxenissa (Orion ei ilmeisesti enää valmista tabletteja Suomessa?). Hankaloittaa tilannetta, koska naprokseeniannosta ei saisi tuplata.
Kuumavesipullo tai lämpötyyny vatsalla. Lämmin/kuuma kylpy.
Kannabis auttaa hyvin. Niin, ja nussiminen mutta se mainittiinkin jo. N17v
Vierailija kirjoitti:
Perusteellinen nu**inta👍
Miksi tätä on alapeukutettu? Toimii.
Jyvätyynyä käytän jos saa olla kotona. Jos sattuu työvuoro pahimpien kipujen aikaan niin otan Miranaxia ja Panadolia.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta en usko että kukaan 17 vee käyttää sanaa nussiminen. Tai ylipäätään nainen...
Vierailija kirjoitti:
Litalgin
Ei kai tällaista myrkkyä enää myydä? Vatsakipulääke alunperin mutta ainakin Ruotsissa ollut kielletty aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kannabis ei poista menkkakipuja. Se vain muuttaa sen sellaiseksi, ettei se häiritse. Kipu tuntuu yhtä voimakkaana, muttei varsinaisesti satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta en usko että kukaan 17 vee käyttää sanaa nussiminen. Tai ylipäätään nainen...
Mikä saa sinut uskomaan että ketään kiinnostaa sinun uskon asiasi? Sori mutta en usko että kiinnostaa ketään. Olen nussinut 14 vuotiaasta lähtien enkä ole asian suhteen mitenkään rajoittunut, päinvastoin nautin siitä ja sinunkin kannttaisi. Nutturaa löysemmälle ja nautiskelemaan. N17v
Burana
Alkoholi
Lämpö (sauna, suihku, lämpötyyny, kuumavesipullo tms)
Poimulehti
CBD-öljy
Panacod
Jooga