Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso ikäero ensimmäisen ja myöhempien lasten välillä?

Vierailija
12.02.2020 |

Onko teidän lapsilla iso ikäero (7+ v)? Kuinka iso? Millainen suhde isosisaruksella on nuorempiin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös! Vauva.syntymässä esikoisen mennessä kouluun..

Vierailija
2/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei itsellä ole kuin yksi lapsi, mutta veljen kanssa on miltei yhdeksän vuotta ikäeroa. Meillä ei sen kanssa ole käytännössä mitään yhteistä. Nuorempana kun vielä kotona asuin, se oli se pikkukakara jota joutui ajoittain vahtimaan. Muutin omaan kotiini jo ennen kuin se pääsi yläasteelle, ja senkin vuoksi etäisyys vain kasvoi. Nyt kyllä jutellaan jos yhtä aikaa lapsuudenkotiin satutaan käymään, muutoin ei pidetä yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun vanhimmalla ja nuorimmalla on 7v ikäeroa. Nyt ovat 15v ja 8v ja ikäero tuntuu noin valovuodelta. Mutta olen sanonut heille, että te ette usko tätä mutta teistä tulee aikuisena toistenne tuki ja turva. Uskon ja toivon niin.

Vierailija
4/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset syntyneet -91,-93,-97,04 ja 12. Sisaruksia ovat. Tietysti eri-ikäisillä erilaisia sisarussuhteita.

Vierailija
5/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuorimpaan siskooni ikäeroa 15 vuotta. Olen itse nyt 29-vuotias ja hän 12. Olen hänen kanssaan läheisempi, kuin vuoden-pari nuorempien ja vanhempien sisarusteni kanssa.

Vierailija
6/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nuorimpaan siskooni ikäeroa 15 vuotta. Olen itse nyt 29-vuotias ja hän 12. Olen hänen kanssaan läheisempi, kuin vuoden-pari nuorempien ja vanhempien sisarusteni kanssa.

* anteeksi, 17 vuotta.

Vierailija
7/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainut veli on minua melkein 10 vuotta nuorempi. Eipä tullut kauheesti 10-vuotiaana likkana leikittyä sen kanssa emmekä ole läheisissä väleissä muutenkaan. Tuntuu ihan vieraalta ihmiseltä, vaikka saman katon alla asuttiin 7 vuotta.

Vierailija
8/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lähipiiristäni pari perhettä, jossa lapsia on kahdessa "sarjassa". Ikäeroa on 15-20 vuotta.

Vierailija
9/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taaperolla on häntä itseään 10 v ja 15-vuotta vanhemmat isoveljet. Isoveljet tykkäävät kovasti.

Ja taapero itse haluaa joskus mieluummin isoveljen kuin äidin tai isin syliin. Koska isoveli hassuttelee.

Näinkin se voi mennä. Itse en aina osaa olla kiitollinen tilanteestamme.

Vierailija
10/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa pojilla 5v. Vastaan silti, vaikka ikäero onkin pienempi.

Meille toitotettiin koko ajan että lapset pitää tehdä pienellä ikäerolla että lapset saavat toisistaan seuraa ja tulevat toistensa kavereiksi.

No minä laskin yks plus kaks tuttavaperheiden valintojen seuraukset ja päätimme tehdä aivan toisin. Juurikin nämä pienen ikäeron sisarukset repivät toistensa hiukset ja hermot.

Meidän pojat eivät ole KOSKAAN riidelleet ja vanhempi lähenee nyt teini-ikää. Toki riitoja voi vielä tulla, mutta olen ollut hyvin tyytyväinen meidän valintaan. Hyviä ystäviä ovat toisilleen ja potkivat pihalla palloa, hyppiväy trampalla yms päivät pitkät. Vanhempi sen verran viisaampi että pitää tolkkua heidän leikeissä.

Vierailija
11/11 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kolmen lapsen välillä on 6 ja 8/14 vuotta. Ovat kaikki oikein läheisiä keskenään, varsinkin isommat nyt kun ovat aikuisia eikä ikäero enää tunnu yhtään isolta. Nuorimmankin kanssa he viettävät aikaa, vievät elokuviin, Korkeasaareen y.m. ja he ovat nuorimmalle erittäin tärkeitä. Minusta isosta ikäerosta ei ole ollut haittaa, paitsi ehkä se, että nuorimmankin soisi jo aikuistuvan kun tuntuu ettei lapsiperhe-elämä ikinä lopu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme