tekstiviesti ei mennyt perille? voiko näin tapahtua?
Minulla on lähimaassa asuva tuttava, jolla on sekä oman maansa liittymä että suomalainen liittymä, jota hän käyttää vain Suomessa käydessään. Laitoin hänelle saman txtviestin molempiin liittymiin ja hän väittää ettei ole saanut niitä. Suomalaista liittymää hän käyttää vain täällä ollessaan. Jos viesti on lähetetty silloin kun luuri suljettuna ja jos se on suljettuna parisen kuukautta, niin jääkö viesti saamatta vai jääkö se jonnekin odottamaan ja tulee luuriin, kun luuri laitetaan päälle?
Suurinpiirtein noina aikoina on ollut tukiasemien päivityksiä 5G:hen ja luin, että silloin oli ollut ongelmia ainakin puheluissa, en muista oliko viestienkin kanssa. Mutta voisiko niin käydä molempien liittymien kohdalla?
Viestini oli sellainen, että vastaamatta jättäminen on tylyä. Jos hän on jättänyt vastaamatta, en oikeastaan halua enää olla tekemissä lainkaan hänen kanssaan. Hän itse otti minuun yhteyttä ja vaikuttaa vilpittömältä sanoessaan ettei ole saanut viestejä ja tottakai olisi vastannut jos olisi saanut.
Kommentit (6)
Mulle on joskus käynyt niin, että joku lähettämäni tekstiviesti ei ole tullut perille. Uskoin kun vastaanottaja kertoi näin, mutta viestini ei ollut kovin tärkeä, joten sen puoleen en jäänyt asiaa sen enempää miettimään, kunhan vain ajattelin, että ai jaa, näinkin voi siis käydä.
Se tietysti tuntuu hiukan oudolta, jos kumpikaan lähettämäsi viesti ei ole tullut perille, koska luulisi ainakin toisen luurin pelittävän, paitsi tietysti jos vika oli sinun puhelimessasi?
Esim. ulkomailla lomalla lähetin samassa maassa lomailevalle kaverille viestin (suomalaiset liittymät). Hän sai sen vasta kotimaassa.
Tai jos viestit on täynnä, niin ei mene perille. En tiedä, ilmoittaako kaikki puhelimet, että viestiä ei voitu toimittaa.
Minä en saanut minulle lähetettyä viestiä ja lähett
jän puhelimessa luki estetty, itse en ole estänyt mitään viestejä. Voi siis olla mahdollista.
Tekstiviestillä on viestikeskuksessa tietty elinaika jonka ajan sitä koitetaan välittää vastaanottajalle ennen kuin se hylätään. Tyypillisesti tuo aika on muutamasta päivästä viikkoon, operaattorista riippuen. Ulkomaille lähetettäessä kotimainen operaattori tulkitsee viestin perille menneeksi kun ulkomaisen operaattorin verkosta tulee kuittaus että ovat ottaneet viestistä kopin. Jatko riippuu ulkomaisesta operaattorista. Kotimaan sisällä viestit ovat melko luotettavia, operaattorien tilastojen mukaan lähes 100% viesteistä menee perille. Ulkomaille lähetettäessä toimitusvarmuus lienee kohdemaasta riippuen enemmän tai vähemmän heikompi eli sanoisin että on kyllä mahdollista, että viestit eivät ole perille menneet.
Kiitos vastauksista! Tästä oli apua. Eli hyvinkin mahdollista.
Minulle on joskus jäänyt viesti saapumatta Perheenjäsenen puhelimessa näkyy lähetetyissä, mutta koskaan ei minun puhelimeeni tullut. Outoa.