Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hysteroskopia ja jälkivuoto/kuukautiset

Vierailija
11.02.2020 |

Mulle tehtiin kohta 2 viikkoa sitten hysteroskopia nukutuksessa ja samalla kohdusta poistettiin myooma.

Aluksi jälkivuoto oli vähäistä tiputtelua, ja oli jo loppumaisillaan, kunnes viikon kuluttua leikkauksesta runsastui huomattavasti, kirkasta verta tuli etenkin vessassa käydessä ihan "hulahtaen". Alavatsakipuja on ollut myös. Tätä runsaampaa vuotoa kestää nyt viidettä päivää. Oon ollut yhteydessä sairaalaan ja sieltä veikattiin, että kiertoni olisi mennyt sekaisin ja kuukautiset olisivat tulleet melkein 2 viikkoa etuajassa. Syön epillereitä. Vuoto ei haise, kuumetta ei ole eikä muitakaan varsinaisia infektion merkkejä.

Käytän yleensä aina tamponeja, mutta nyt niitä ei saa käyttää. Sen takia on vähän hankala arvioida vuodon määrää, että vastaako se ns normaaleja menkkojani tai mikä nyt olisi niin runsasta vuotoa että siitä tulisi olla huolissaan.

Miten kauan teillä on jälkivuoto kestänyt hysteroskopian/myooman poiston jälkeen? Milloin seuraavat menkat tuli ja olivatko ns. normaalit vai runsaammat/niukemmat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hysteroskopia? Minulta on poistettu kohtu myoomien vuoksi.

Vierailija
2/10 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteroskopia on lyhyesti sanottuna kohdun tähystys, tehdään emättimen kautta. Yleensä ihan normaalilla vastaanottokäynnillä tehtävä toimenpide mutta mut nukutettiin koska myooma oli hankalassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat kuukautiset operaation jälkeen saattavat olla runsaammat. Silti olisin uudestaan yhteyksissä heihin ja kysyisin uudelleen onko normaalia. Eihän sulle ole noussut kuumetta?!

Itselläni on myooma keskellä kohtuonteloa ja käynnit ja poisto ovat vielä edessäpäin. Pelottaa valtavasti.

Vierailija
4/10 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamat kuukautiset operaation jälkeen saattavat olla runsaammat. Silti olisin uudestaan yhteyksissä heihin ja kysyisin uudelleen onko normaalia. Eihän sulle ole noussut kuumetta?!

Itselläni on myooma keskellä kohtuonteloa ja käynnit ja poisto ovat vielä edessäpäin. Pelottaa valtavasti.

Ei oo kuumetta. Eilen viimeksi olin sairaalaan yhteydessä ja sh ei vaikuttanut kovin huolestuneelta, kun vuoto ei haise tai ei ole kuumetta. Jos ei helpota niin täytyy tällä viikolla soittaa vielä uudestaan..

Itse toimenpide oli nukutettuna ainakin iisi enkä ollut kovinkaan kipeä sen jälkeen. Ei kannata liikaa pelätä, hyvin se menee!

Vierailija
5/10 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole jakaa kokemuksia?

Vierailija
6/10 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tän ketjun ,kun mahdottoman niukasti löytyy tietoa tai kokemuksia.

Itsellä 10pvää hysteroskopiasta (polyyppi poistettiin).

6päivää niukkaa vuotoa (paitsi eka pvä toimenpiteestä vuoti aika paljon).

Nyt vatsaa kipristää, tulee hyytymiä ja kirkasta verta.

Ei hajua ei kuumetta.

Tuntuu tylsältä kun ohjelapussa lukee, että saattaa ilmetä tiputteluvuotoa muutaman päivän ajan.

Ja kuukautiset ei oo mulla sellaset että tulis hyytymiä eikä niiden aika ole edes nyt.

Kellään ollut samanlaista??

Vierailija
7/10 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lukeeko näitä kukaan mutta jaan oman tarinani josko siitä joku hyötyisi jotain :)

Reilu 2 viikkoa sitten kohtuontelon tähystyksessä poistettu polyyppi ja poltettu kohdunsuun verisuonia. Vähän vajaa 2 viikkoa jälkivuotoa vaihtelevasti. 3-4 päivää kestävä vaihe oli myös, missä vuoto oli pahanhajuista. Sanoivat että kuuluu asiaan kunhan menee ohi, eikä ole muita oireita. Tämä oli jännä, koska missään ohjeissa ei sanottu sen hajun olevan normaalia. No se meni onneksi ohi itellään. Mulla on edelleen juoksemisen/hyppimisen/vastaavan jälkeen vuotoa, mikä on kuulemma myös normaalia. Tällä hetkellä joko kirkasta veristä jälkivuotoa tai kuukautiset. Kuukautiset ei ilmeisesti yleensä tule näin pian leikkauksen jälkeen.

Vierailija
8/10 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin polyyppi hysteroskopiassa viime tiistaina ja yhä tiputtelee. Ei satu mihinkään eikä ole kuumetta. Niukka vuoto muutaman päivän on kuulemma normaalia.

Musta toimenpide oli tosi ok. Aluksi ei kameraa saatu kohdunsuun läpi koska rakenne sellainen. Se tuntui inhottavalta. Kun kohdunsuu oli puudutettu, ei mitään ongelmaa. Itse polyypin poisto ei tuntunut miltään.

Kurjinta oli olla siinä haarat levällään. Paikalla oli lääkäri, kätilö ja sh.

Sain katsoa ruudusta toimenpidettä ja se oli mielenkiintoinen 🙂

Vierailija
9/10 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin hysteroskopiassa 3 viikkoa sitten keskenmenosta jäänyttä istukkamateriaalia ja ennen toimenpidettä oleva vuoto loppui saman tien. Arkuutta parin viikon ajan. Nyt odottelen kuukautisia. Raskaustesti näytti negatiivista jo ennen hysteroskopiaa eli siitä ei voi päätellä oikein mitään. Jännää miten tästä ei ole muuta arviota kun 4-6 viikkoa toimenpiteestä. Keskenmenosta ja lääkkeellisestä tyhjennyksestä jo 8 viikkoa. 

Vierailija
10/10 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen pienen polyypin poistossa. Kuten yllä mainittiin "kurjinta" koko hommassa on se, että saa haarat levällään olla ihmeteltävänä 😊 Nopea toimenpide, ei tarvinnut puudutusta eikä ainakaan minulla tuntunut mitenkään kummoiselta. Vuotoa vain muutama pisara ja mistään kivuista ei tietoakaan. Nyt peukut pystyyn, että poisto auttaa ajoittaiseen yhdynnänjälkeiseen vuoroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän