Hesarin juttu kotirouvista
Ketä oikeesti häiritsee se jos joku haluaa olla ”perinteinen” kotirouva? Jos nainen on sen itse valinnut niin mielestäni siinä ei ole mitään erikoista.
Kommentit (10)
Siitä vain, jos huvittaa. Ei tarvitse kuitenkaan julistaa eli politisoida tuota valitsemaansa elämäntapaa.
Varmasti backlash tuohonkin villitykseen tulee. Isäntä pihtaa rahoja, hakkaa rouvaa, pettää, tulee juoppohulluksi, hakkaa lapsia, jättää ennen elämän iltavuosia köyhyyteen...
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain, jos huvittaa. Ei tarvitse kuitenkaan julistaa eli politisoida tuota valitsemaansa elämäntapaa.
Varmasti backlash tuohonkin villitykseen tulee. Isäntä pihtaa rahoja, hakkaa rouvaa, pettää, tulee juoppohulluksi, hakkaa lapsia, jättää ennen elämän iltavuosia köyhyyteen...
Yleensä rouva alkaa ryyppäämään jolloin täytyy vaihtaa nuorempaan naiseen
En ole lukenut juttua mutta itse olen kotirouva. Itse olen valinnut ja miehelle valinta ok. Kumpikaan ei ole alistunut mihinkään. Eikä mies pihtaa rahoja, ei hakata toisiamme tai lapsia, ei petetä eikä olla juoppoja tai hulluja. Ihan tavallista elämää. Meidän perheelle sopiva ratkaisu. Talouskin enemmän kuin ok. En kaipaa muiden hyväksyntää tai lupaa elää niinkuin itse haluamme.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut juttua mutta itse olen kotirouva. Itse olen valinnut ja miehelle valinta ok. Kumpikaan ei ole alistunut mihinkään. Eikä mies pihtaa rahoja, ei hakata toisiamme tai lapsia, ei petetä eikä olla juoppoja tai hulluja. Ihan tavallista elämää. Meidän perheelle sopiva ratkaisu. Talouskin enemmän kuin ok. En kaipaa muiden hyväksyntää tai lupaa elää niinkuin itse haluamme.
Tuo juttu ei kuvaile teidän elämäntapaa, joten suosittelen jutun lukemista.
Ainakin tuo niiden Twitterissä levittämä meemi, jossa syytetään uranaisten kokevan omat lapsensa taakkana on taattua hevonpaskaa. Ja tuo alistuminen on on jotain white supremacy-shittiä.
Minäkin haluan olla jonkun rikkaan naisen elätettävänä.
Suomalainen versio tästä on se kun nainen sekä elättää miehensä että tekee kaikki kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen versio tästä on se kun nainen sekä elättää miehensä että tekee kaikki kotityöt.
Kyllä, ja kiitos tästä on se että mies vaihtaa elättäjää koska nainen nalkutti eikä antanut kakkosta.
Maailma ois paljon onnellisempi paikka jos miehillä olis kotona vaimona ihana kodinhengetär, joka hoitais kotia ja lapsia. Toki mieskin osallistuisi parhaansa mukaan kotitöihin ja lastenhoitoon. Lapset olisivat onnellisempia kun olisi läsnäoleva äiti ja parisuhdekin voisi paremmin kun ei olisi jatkuvaa tasa-arvo kilpailua. Nainen on yhtä arvokas kuin mieskin, vaikka olisi kotona. Tätä pitäisi enemmän rummuttaa yhteiskunnassamme, eikä sitä jatkuvaa miehet vastaan naiset-asetelmaa. Tietysti jos nainen ei halua perhettä niin voi luoda uraa muualla, mutta koti-ura ei ole yhtään sen väheksyttävämpi.
Ainoa mikä tuossa jutussa häiritsi niin oli sanan alistuminen käyttäminen. Että naiset oikein tahtovat alistua. No ei se ahdistanut minua, siinähän alistuvat, mutta vastenmieliseltä se kuulostaa.