Rintsikoiden pesu, ei tule puhdasta
Ei lähde tunkkainen haju. Tai se haju tulee kun ovat vähän aikaa päällä ja lämmenneet. Kaikissa liiveissä ei kuitenkaan ole tätä samaa ongelmaa. Mikä avuksi?
Kommentit (12)
Pesetkö tarpeeksi kuumassa? Alle kuudenkympin ei kannata edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö tarpeeksi kuumassa? Alle kuudenkympin ei kannata edes yrittää.
Sehän siinä just onkin, kun eivät kestä kuumalla vedellä pesua. Kalliita kapineita niin yritän mahdollisimman pitkään saada kestämään. Ap
Pesen rintaliivit aina 60 asteessa. Rinnanalushiki Hyi!!!
Kyllä ne voi pestä 60 asteessa ja mukaan etikkaa.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/etikka-siivoojan-ihm…
Laita etikkaa hiuhteluaineeksi, äläkä pilaa liian kovalla pesu lämmöllä, jotkut tekstiilit saattaa kestää kovempaa lämpöä, kuin suositus on, eivät kaikki...
Auttaisikohan nämä oxi action- pesuaineet, jos liottaisi? Viekö värejä? Ap
Ei auta oxi actionit, mut jos liotat ennen pesua etikassa, niin se vie hajut.
Osta swipe ball. Kyllä auttaa hajuun.
Pitää pestä kuumassa. Bakteerit jää pesimään toppauksiin muuten.
Miten sitten oikein peset liivit? Mulle ongelma on täysin tuntematon.
Omistan useammat liivit. Liikkuessa minulla on urheiluliivit ja arkikäytössä normaalit liivit. Vaihdain aina kun ns suihkuntarve tulee. Samoja liivejä pidän 1-3 päivää, riippuen miten olen liikkunut/hikoillut.
Pesen nämä liivit sitten kerran viikossa käsin. Laitan liivit lämpimään veteen pesuaineen kera, puristelen huolellisesti liivit useaan otteeseen. Pesuvaihetta kait kestää 5-10min, en ole kelloa katsonut. Sitten huuhdon vuoroämpärisysteemillä 2-4 kertaa riippuen miten pesuaine häviää liiveistä. Sitten puristelen loput vedet pois mahdollisimman hyvin ja laitan kuivumaan ilmavasti. Me saunotaan yleensä perjantaina tai lauantaina, niin saunomisen jälkeen kylppärissä liivit kuivuvat todella hyvin seuraavaan aamuun mennessä.
^