Kun suomalaiset eivät halua yksityistää vesilaitoksia, niin kyseessä onkin vain epäonnistunut viestintä...
Eikö nyt vaan voisi uskoa, että itse idea on perseestä, eikä ongelma ole viestinnässä?
"Epäonnistunut viestintä aiheutti moraalisen paniikin Jyväskylässä"
"Jyväskylän aikeet virittivät valtakunnallisen keskustelun vesihuollon yksityistämisestä."
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Vesilaitosen myynti pitää vain brändätä oikein!
Muistan kun muinainen lentoyhtiö Blue1 mainosti positiivisena asiana uutta "Cafe1-konseptia" lentokoneiden tarjoiluissaan. Käytännössä uusi konsepti tarkoitti sitä, että mitään tarjoiluja ei saanut enää ilmaiseksi! Mutta markkinamiehet osasivat toki tämänkin myydä positiivisena muutoksena!
Joku asiantuntijahan aiemmin sanoi, että sillä ei ole väliä, vaikka enemmistö omistuksesta on kunnalla, kun päätöksiä pitää tehdä sen yksityisen puolen edun mukaan.
Tuosta Ylen jutusta: "Luoma-ahon mukaan liian monet muutokset tehdään organisaatioiden ja järjestelmän näkökulmasta. Samalla unohdetaan, etteivät ihmiset arvioi asiaa organisaation taloudellisen tilanteen tai säästötarpeen kautta, vaan oman kokemuksensa tai turvallisuudentunteensa kannalta."
Ei julkinen vesihuolto olekaan sitä varten, että se tehtäisiin mahdollisimman halvalla, vaan että taataan se turvallinen ja terveellinen vesihuolto, ja ne kustannukset sitten peritään käyttäjiltä.
Kun yksityinen kuitenkin hakee voittoa sillä toiminnalla, niin mitään lopullista järkeä siinä yksityistämisessä ei ole. Sen korkeamman taksan voi ihan hyvin hinnoitella kunnallisesti omistettu vesilaitoskin, jos on pakko.
Allekirjoittakaa vesihuollon yksityistämistä vastustava kansalaisaloite
Harmillista kun tämä tuli julkisuuteen liian pian. Jos olisi saatu kaupat tehtyä suljettujen ovien takana niin rahantuloa ei olisi voinut estää.
Allekirjoittakaa se aloite. Pitää näyttää että tälläinen ei mene läpi.
Vesilaitosen myynti pitää vain brändätä oikein!