Puhelinmyyjä! Miten sinä toivoisit että sanon etten halua tilata mitään? Ja miten lopettaa puhelu nopeimmin?
Vai saatteko te puhelinmyyjät rahaa jos puhelua pitkittää, vaikka ei tuli kauppoja?
Kommentit (9)
ei kiitos mitään tälläkertaa, moi moi!!
Sekin on vaan työtä.
Kertokaa joku. Itse puhun heti päälle. Sanon vaan, että ei kiinnosta, hyvää päivänjatkoa.
Jos saat puhelun pituuden mukaan lisätienestiä, niin voin jättää puhelimen pöydälle auki vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Voit jatkaa juttua niin kauan kuin jaksat.
Luuri korvaan. Silloin kun tuota hommaa tein, lyhyessä koulutuksessa opetettiin että asiakkaan "ei" on todellisuudessa vaan kutsu pidempään keskusteluun mielen muuttamiseksi. (En itse ole samaa mieltä, lähinnä tuohon mielipide-eroon työt loppuivatkin).
Käytöstavat ne olla pitää puhelimessakin. Jos ei pysty puhumaan ei kannata vastata. Mutta lyhyesti kiitos ja kuulemiin on ok.
Vastaa kolme kertaa EI. Meillä puheluita kuunnellaan, ja myyntipuheen saa lopettaa vasta kolmen ei-sanan/muun vastaavan kieltävän ilmaisun jälkeen.
Itse sanon heti että minulla on markkinointikielto, hyvää päivänjatkoa ja lyön luurin korvaan. Valitettavasti. Olen siis tehnyt markkinoinnin eston, mutta jostain noita puheluita silti tulee vieläkin. Numerot laitan heti estoon.
Vierailija kirjoitti:
Luuri korvaan. Silloin kun tuota hommaa tein, lyhyessä koulutuksessa opetettiin että asiakkaan "ei" on todellisuudessa vaan kutsu pidempään keskusteluun mielen muuttamiseksi. (En itse ole samaa mieltä, lähinnä tuohon mielipide-eroon työt loppuivatkin).
Sama. Jonkun aikaa jaksoin vastata kohteliaisuudesta "ei kiitos" kahdesti ja luuri korvaan, nykyään usein suoraan luuri korvaan. Silloin myyjäkin voi suunnata aikansa ja energiansa johonkuhun joka edes saattaa ostaa. Toisaalta siihen aikaan kun lehtimyyjänä soittelin puhelinluetteloa läpi ja viivailin yli, näitä luuri korvaan-tyyppejä ei saanut yliviivata jos ei tullut selkeä ei, vaan piti soittaa uudelleen myöhemmin. Onneksi nykyään voi laittaa eston. Kestin melkein kuukauden siinä duunissa.
Tähän minäkin haluaisin vastauksen