Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meillä opetetaan m aahanmuuttajille suomea pakotettuna kielikylpynä?

Vierailija
10.02.2020 |

Tuttu kävi juuri tänään ekalla suomen kielen tunnillaan. Aivan älytön systeemi. Opettaja kieltäytyy puhumasta SANAAKAAN englantia koska "tasa-arvo". Vaikka tunnilla on myös aivan eri tasoisia ihmisiä - toiset puhuu jo alkeita ja toiset taas ihan nollasta. Kaikki aivan hoomoilasena koko ekan tunnin.

Kenen neropatin idea tämä systeemi oikein on?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä saattaa olla suurin osa sellaisia, jotka eivät osaa englantia. Osaako ope muuten itse. Esim venälöistaustaiset eivät usein osaa?

Eli yleensä ns englanniksi ei voi opettaa, koska esim arabit ja afgaanit ei sitä osaa, mutta ei se nyt toki estä, ettei jossain kohtaa voi yksilöohjata englanniksi.

Vierailija
2/6 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä kuullut kielikylvystä?

Suomea suomeksi on pitkään käytössä ollut menetelmä, jolla saadaan myös tuloksia aikaiseksi. Ihan varmasti löytyy englanniksikin pidettäviä kursseja, jos sellaisen haluaa, ja kaikki kurssilaiset englantia riittävästi osaavat.

Sitä paitsi Suomessa pärjää käytännössä kaikkialla englanniksi, joten englantia puhuvilla ei ole välttämättä tarvetta tai motivaatiota opetella suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi verorahoja pitäisi käyttää kielitaidottomiin? Eivät ne tänne jää maksamaan veroja, joten jos eivät maksaa opiskeluaan kokonaan itse saavat opetella suomea.

Moni näistä hallitsee kyllä montaakin kieltä, mutta suomen kieli ei ole vielä hallussa.

Vierailija
4/6 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi verorahoja pitäisi käyttää kielitaidottomiin? Eivät ne tänne jää maksamaan veroja, joten jos eivät maksaa opiskeluaan kokonaan itse saavat opetella suomea.

Moni näistä hallitsee kyllä montaakin kieltä, mutta suomen kieli ei ole vielä hallussa.

Eli suomeksi sanottuna ovat kielitaidottomia tässä asiayhteydessä.

Vierailija
5/6 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps. 😀 Mihin sä luulet että ne irakilaiset ja afgaanit lähtee?

Vierailija
6/6 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkoon tuttusi yksityisopen, jos ei (luultavasti verorahoilla maksettu) koulutus kelpaa.

En ehkä keksi röyhkeämpää kuin että kehtaa natista yliopistokoulutetun opettajan, joka taatusti tietää paremmin kuin tuttusi, miten suomea opitaan, vetämästä kurssista, joka luultavasti on ilmainen tai puoli-ilmainen.