Onko teillä läheisissä rasittavia ihmisiä?
Esimerkiksi sellaisia, jotka imee kaikki voimat? Olen aivan loppu. Joko ollaan ilkeitä tai muuten vai energiasyöppöjä. Vaikka olisi kuinka rauhallinen, raivostuu kun on niin TURHAUTTAVIA toimintatapoja!
Esim. Neuvotaan aikuista lasta silloinkin kun ei ole kysytty neuvoa ja usein ne on ihan turhia juttuja. Kerrotaan, kuinka sinun kannattaa tehdä itsestäänselvä asia x. Esim. Vanhemmat: Älä huuhtele kahvinkeitintä kylmällä (huuhtelen lämpimällä). Sinun kannattaa hakea posti! Muista käydä pesulla ennen lääkäriä (ihan kuin en kävisi)! Sun ei KANNATA kertoa hlölle x/muista sitten ettei kannata meidän vanhempien asioita kertoa koskaan kellekään (ei oo tapana kertoa, mitä ei uskota vaikka sanois sen jo kymmenettä kertaa!).
Jos näihin puuttuu ja sanoo ärsyyntyneesti ett jooooo tiedän ja pyytää etteivät enää sano asiasta, suuttuvat siitä ja alkaa riita.
Ei muuten mutta välillä tuntuu ton pauhaamisen keskellä ettei mun omiin ajatuksiin mahdu mitään järkevää enkä pysty esim. pohtimaan mitä aioin tehdä seuraavaksi. Esimerkki: lähdetään sukulaisille. Kerrotaan että älä sitten puhu asioista x (ei oo tapana, hyvä jos suutani avaan kun kysytään kuulumisia). Vaikka sanon etten aio puhua, asia selvä, niin jauhetaan siitä minuutteja ja sitten vielä pari kertaa uudestaan. Sitten muistutellaan ett onhan sulla mukana vaikka sitä sun tätä (esim. terveyssiteitä) muiden ihmisten kuullen. Rasittavaa kontrollointia!
Lisäksi ollaan usein ilkeitä muuten vain.
Ja näistä jos on ärsyyntynyt niin suututaan takaisin ja vikahan on sitten minussa!
Kyllä on. Henkilö joka puhuisi itsestään vaikkapa 24h. Suu käy "minä-minä-minä". Tällaista pitää sitten kuunnella tunti tolkulla ja samalla henkilö imee papatuksellaan mehut henkilöstä joka kuuntelee. Häneltä ei tahdo saada suunvuoroa. Sitten on hetkiä että tämä henkilö mököttää eli ei puhu sanaakaan, mutta silloin kukaan muukaan ei saa puhua.
Eli hallitsee mielialoillaan "ilmatilaa". Saattaa vetää herneen nenään ihan mistä tahansa ja saada myös raivokohtauksia.