Ruotsin Armand Duplantis, 20, hyppäsi seiväshypyn maailmanennätyksen 617 tänään illalla
Kaveri on vasta 20-vuotias, mihin vielä yltäneekään! Miksei Suomesta löydy tällaisia maailman huippuja?
Kommentit (28)
On nyt elämänsä vedossa, seuraavaksi sairas jostain kohtaa. Onnittelut ennätyksestä!
Nämä on näitä hallituloksia jotka ei ole oikeita ennätyksiä.
En tiedä miksi mua on aina ärsyttänyt toi tyyppi.
N25
Suomessa ei ole kunnollista valmennusta, motivoituneita urheilijoita tai muutenkaan olosuhteita, joissa luotaisiin huippu-urheilijoita.
Kuinka pitkä seiväs tarvitaan tuohon?
MITÄ?!! Ihan mahtavaa!
t. yleisurheilijan äiti
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä seiväs tarvitaan tuohon?
Riippuu varmaan urheilijan pituudesta yms.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä lasketaan :(
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, nykyään. Virallinen maailmanennätys on paras ulko- tai sisäradoilla tehty tulos.
Suomen pitäisi tehdä samoin kuin Ruotsi tekee eli ostaa tuolta ulkomailta huippuja edustamaan maata kuten tässäkin tapauksessa on tehty.
Onhan meillä maailman huippuja vaikka millä mitalla. Ei vaan enää yleisurheilussa.
Vierailija kirjoitti:
N25
Olet vain kateellinen, kun et ole yhtä lahjakas.
Tyyppihän on amerikkalainen. Syntynyt Louisianassa.
Halaus äidiltä ennätyksen jälkeen.
https://twitter.com/WorldAthletics/status/1226226517367193600
Vierailija kirjoitti:
Tyyppihän on amerikkalainen. Syntynyt Louisianassa.
Mutta äitinsä on ruotsalainen, ja Mondo on myös Ruotsin kansalainen ja on valinnut edustusmaakseen Ruotsin. Huikeat geenit on kaverilla, jonka isä ja valmentaja on entinen seiväshyppääjä (hypännyt 580) ja äiti entinen seitsenottelija ja koripalloilija.
Mahtavaa tuo seiväshyppääjien yhteishenki, joka nähtiin jo viime vuoden MM-kisoissa. Nyt Mondon ME-hypyn jälkeen muut hyppääjät ryntäsivät halaamaan häntä.
https://www.aftonbladet.se/tv/a/306740/har-slar-armand-duplantis-nytt-v…
Tästä tulee aina jotenkin mieleen Timothy Chalamet. Hassu sattuma vielä, että molemmilla on tuollainen kaksoiskansalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Suomen pitäisi tehdä samoin kuin Ruotsi tekee eli ostaa tuolta ulkomailta huippuja edustamaan maata kuten tässäkin tapauksessa on tehty.
Mondo valitsi maakseen Ruotsin, koska hänen äitinsä on kotoisin Ruotsista ja Mondo on viettänyt siellä paljon aikaa isovanhempiensa luona, joiden kanssa puhuu ruotsia. Ja Mondo ajatteli, että pääsee aina varmasti Ruotsin maajoukkueeseen ja arvokisoihin. USAn seiväshyppääjien taso on korkeampi kuin Ruotsissa. Tosin Mondo ei tainnut arvata, että hänestä tulee tuollainen huippuhyppääjä jo noin nuorena, että olisi mennen tullen mahtunut myös USAn maajoukkueeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Olet vain kateellinen, kun et ole yhtä lahjakas.
En ole tuo, jolle vastaat, mutta minuakin hän ärsyttää. En usko että kysymys on kateudesta, koska on paljon menestyviä urheilijoita, jotka eivät ärsytä minua lainkaan.
Lahjakas heppu!! Mutta huipulle pääsemiseen tarvitaan työtä ja myös tuuria.