Huomio Minttuli79!!!
Annan muutaman meillä koliikkiin tepsineen vinkin ja toivon sydämmeni pohjasta että teilläkin toimisi.
1: Luumuvesi
2: Ns karkkityyny lattialle, sänkyyn tai missä nyt vauva onkaan ja vauva mahalleen sen tyynyn päälle eli silleen että maha osuu siihen tyynyyn ja vauva tavallaan roikkuu tyynyn päällä.
3: Pussilakanan sisään vauva (meillä tää toimi) koukku kattoon ja pussilakanaan reikä ja vauva pussilakanassa roikkumaan katoon. Siinä tulee vauvalle liikettä, vauva pienessä tilassa jolloin tuntee olevansa sylissä ja vauvaa voi ohi mennessä heilauttaa jolloin tulee myös liike ikään kuin olisi tiukasti sylissä kun äiti kävelee. Tän voi improvisoida vaikka pihalle varjoon silleen että laittaa puuhun kii siis jos itsekkin on pihalla.
Saikohan tuosta kolmosesta nyt kukaan tolkkua?!?!
Meillä myös helpotti hirveä " röykkyytys" vauvan oloa. Eli vauva kärryihin ja kuoppaistatietä/soratietä jossa kuoppia lykkimään. Ja osutat kaikki kuopat että kärryt oikein hytkyy kunnolla.
Toivottavasti joku neuvo tuo jotain helpotusta.
Kommentit (3)
Ihanaa kun muistit minua hyvillä vinkeillä, kokeilen kaikkea mahdollista. Tuli ihan hyvä mieli, kun näin nimeni otsikossa...
Voisin myös laittaa muutaman vinkin joka helpotti meidän Alinaa kun huusi masuaan parhaimmillaan kaiken valveillaoloajan:
1. Ennen imetystä rinnan pumppaus n. 20-30 ml. eli suurimmat suihkut pois
2. Yhden rinnan imetys kerrallaan, välissä kunnon röyhtäyttäminen ja sitten vasta toista rintaa jos tarvis
3. Fisher Pricen vauvakeinu: Aivan uskomaton vempele! Keinuttaa eteen ja sivuille ja meillä Alina rauhoittui siihen uskomattoman hyvin. Monta kertaa on kova huuto vaihtunut hymyksi siinä keinussa. Hintava mutta meillä ainakin hintansa väärti.
Lisäksi mulle lääkäri sanoi että rintakumit saattaisivat estää ilman nielemistä ja maidon liiallista suihkuamista suuhun. Itse en kyllä tätä kokeillut.
Voimia vielä kerran sinulle!
Emmi ja Alina
Ja meillä koliikki oli vuonna 00 syntyneessä pojassa. Sitä kesti sen 6kk ja voin sanoa että olin ihan rikki.