Olen järkyttynyt, miten toimin parhaiten?
Viikonloppuna minulle alkoi valjeta että avomieheni tapailee toista naista. Yhteinen koneemme oli auki, fb. Jossa oli mieheltäni jäänyt messenger auki. Viestittelyä naisen kanssa jota en tiedä tai tunne. Viimeisin lause oli että olisin niin halunnut tulla sinua halaamaan, mutta en sitten uskaltanut kun pöydässänne oli porukkaa. Soita niin nähdään taas. Mieheni käy kuuntelemassa kerran viikossa bändejä. Katsoin tuon naisen fb:n, hän käy näköjään myös kuuntelemassa niitä bändejä. Mieheni on tykkäillyt tämän naisen julkaisuista viime kesästä asti. Mitään outoa käytöstä en ole mieheni osalta huomannut, kunnes nyt. Eilen hän lähti puhelimen kanssa ulos. Oli vartin. Hän lähti tapaamaan äijä porukkaa keiden kanssa käy muutamilla. Se että kun hän tuli kotiin yöllä, hän kävi hakemassa puhelimen sängyn viereen. Yleensä jättää luurin taskuun. Kiehun sisäisesti, tämä loukkaa. Meillä on hyvää seksiä, mieheni tekisi vuokseni mitä vaan. Nyt pelkään pilaavani kaiken jos sanon väärät sanat. Tärisen koska tämä sattuu minuun. Se nainen on rupsahtanut joka kyseessä. Minä olen häntä nuorempi, kauniimpi ja meillä on yhteiset lapset jo pois kotoa muuttaneet. Yhteinen busines ja emme koskaan riitele, hassuttelemme päivittäin. Ainoa mitä emme jaa on musiikkiharrastus.
Kommentit (20)
Varmaan ap kysyy neuvoja kysyä mieheltään. Ihme dillejä täällä jo aamusta puhumassa potaskaa.
Kaikkihan on tämän tiennyt, olet sokea.
Onneksi olkoon! Avioero ja loppuelämä ilman sitä sikaa. Tosi yleistähän toi on. Onko teiltä lapset lentäneet pesästä? Se on yleinen ajankohta erota.
Ehkä kaksi naimisissa olevaa on löytänyt toisensa. Voi mikä sotku! Otan osaa.
Et voi koskaan luottaa mieheesi, vaikka avioliittonne jatkuisi.
Olen pahoillani sinun vuoksesi! Käy vaikka työterveydessä juttelemassa ja hae rauhoittavia. Onko sulla ketään läheistä, jolle kertoa asiasta?
Voimia!
Ehkä miehesi jätti facen auki ihan tahallaan...?
Eli mieheni pettää minua on kaikkien 100% mielipide. Miten otan asian esille? AP
Nosta kissa pöydälle. Sanot, että sinulla on vakavaa asiaa ja haluat puhua. Haluat puhua pois sinua vaivaava asia. Pyydät istumaan ja jatkat siitä. Älä rähjää, vaan puhu rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eli mieheni pettää minua on kaikkien 100% mielipide. Miten otan asian esille? AP
Eli oletko eli kuullut sellaisesta asiasta kuin puhuminen? Eli siinä aukaistaan suu ja tuotetaan ääntä, aiheena voisi vaikkapa olla tämä viestittely porvoon naikkosen kanssa.
Mistä teitä vatipäitä sikiää?
Tärisee.
Juu. Heikko ja ilmeinen.
Olisiko mahdollista että he ovat vain ystäviä joilla on sama musiikkimaku ja joiden on helppo keskustella toistensa kanssa? Itselläni on naispuoleisia ystäviä joiden kanssa on tosi kiva keskustella ja joskus halataankin. Mitään sen enempää ei ole kyseessä. Meillä on jotenkin ajatusmaailmat synkkaavat joissakin asioissa. Vaimoani tämä ei haittaa. Hän huomaisi heti jos yrittäisin valehdella.
Kysy mieheltäsi neutraalisti kuka tämä nainen on ja kerro että näitä sen viestin FB:ssä. Seuraa miehesi reaktioita ja jos menee ihan solmuun, voi siellä ollakin jotakin. Jos on rento ja kertoo kaiken ilman pälyilyä/välttelyä/vähättelyä, on todennäköisesti kyseessä platoninen ystävyys. Totuus tulee helposti, valheeseen pitää nähdä suuri henkinen vaiva ja se näkyy naamasta/käytöksestä. Harva osaa valehdella kovin hyvin ja kukaan ei huomaa valehtelua helpommin kuin elämänkumppani.
Vierailija kirjoitti:
Ota joku pitkä kaava. Vaikka naamioinnut ja seuraat tms, mitä näissä provoussa yleensäkin.
Monta tapaa ottaa asia esille. Hirveän vaikea sanoa, mutta tee se pikaisesti ennen kuin alat sisältä kiehua ja menetät kyvyn eskustella asiasta.
Itse tekisin varmaan niin, että ruokapöydässä kun mies ei ole lähtemässä mihinkään sanoisin, että
”Tiedätkö, meillä on hirveän vaikea tilanne edessä. Olen rakastanut sinua aina, mutta en hyväksy uskottomuutta.”
Sitten odottaisin kun mies alkaa kieltää kaiken ja pysyisin rauhallisena ja sanoisin
”Minusta uskottomuus on sitä, jos tapailee toista naista salaa, vaikka seksiä ei suhteessa olisikaan. En pysty sellaista hyväksymään. Haluan, että menemme pariterapiaan.”
Sitten kun mies oletettavasti edelleen rähjäisi, suuttuisi yms niin sanoisin,että
”Jätit fbn auki ja näin siinä kaiken, turha kieltää. Tämä on hirveän loukkaavaa minua kohtaan ja olen järkyttynyt ja todella surullinen, en ikinä kuvitellut, että meidän suhteessa kävisi tällaista. Sinun Ja minun täytyy nyt miettiä haluammeko jatkaa tässä meidän yhteisessä liitosssa, josta on nämä lapset syntyneet ja jossa o ollut paljon hyviä hetkiä, vai haluatko jotain muuta. Joka tapausessa pariterapiasta hyötyisimme molemmat. ”
Ja sitten kun rähjääminen varmaan jatkuisi niin sanoisin, että
”Ehdotan, että puhutaan tästä huomenna kun ollaan molemmat rauhoituttu. Rakastan sinua edelleen.”
Se, miten käytännössä pärjäisin tuossa keskustelussa, on sitten ihan täysi kysymysmerkki, mutta varmaan lähtisin noin liikkeelle.
Toinen mahdollisuus on, että kirjoittaisin kirjeen miehelle. Pitkän ja hyvin muotoillut kirjeen, jossa yhtä lailla tekisin selväksi, että en alistu uskottlmuuteen, mutta että pariterapiaan haluan.
Tällaisia ideoita :)
"Se nainen on rupsahtanut joka kyseessä. Minä olen häntä nuorempi, kauniimpi"
Ehkä sinä sitten olet muuten vaan paska niin että tuo nainen on kivempi ja parempi vaihtoehto?
"mieheni tekisi vuokseni mitä vaan"'
:-DDDDDDD Tervetuloa sieltä pilvilinnoista maan pinnalle. Nyt näyttää siltä että miehesi panee vuoksesi toista naista.
Vierailija kirjoitti:
Huono. Pari kommenttia avioliitosta/avioerosta. Et huomannut korjata. Nyt tarkkuutta ja uusi yritys.
Vierailija kirjoitti:
"Se nainen on rupsahtanut joka kyseessä. Minä olen häntä nuorempi, kauniimpi"
Ehkä sinä sitten olet muuten vaan paska niin että tuo nainen on kivempi ja parempi vaihtoehto?
"mieheni tekisi vuokseni mitä vaan"'
:-DDDDDDD Tervetuloa sieltä pilvilinnoista maan pinnalle. Nyt näyttää siltä että miehesi panee vuoksesi toista naista.
Onpa sinulla paha olla kun suollat ilkeyttä tuntemattomalle. Onhan niitäkin miehiä jotka haluavat vähän jännitystä ja seikkailua menettämättä puolisoaan. Minun vaimoni on kaunisja mitä ihanin, silti on kiva kokeilla välillä muita. En vaihtaisi ikinä omaa rakasta vaimoani. Tulee tunne että lainaamani tekstin kirjouttanut joku todella katkera ja myrkyllinen yksilö.
Teillä on aikuiset lapset eli olet keski-ikäinen ja miehesi löysi sinua vanhemman ja rupsahtaneen? Käykö miehesi jonkun vanhainkodin musiikkihetkissä vai bingoilloissa? Ei tää nyt vaan lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on aikuiset lapset eli olet keski-ikäinen ja miehesi löysi sinua vanhemman ja rupsahtaneen? Käykö miehesi jonkun vanhainkodin musiikkihetkissä vai bingoilloissa? Ei tää nyt vaan lähtenyt.
Hän käy jazz illoissa joita on joka maanantai. Katso ravintola Mendocino. Ei olisi pitänyt avautua ja kysyä apua täältä. Muutama kommentti pilasi aamuni. Kiitos teille jotka osoititte empatiaa. Teen niin, lähestyn päivällisen jälkeen miestäni. Avomies tai aviomies, eikö suhteessa ole samat arvot ja pettäminen yhtä paha asia? AP
Miehesi taitaa olla eri mieltä suhteenne tilasta.