Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniimpi sukupuoli ei hevin paljasta, että ei pidä kasviksista

Vierailija
03.02.2020 |

Sen takia, että halutaan antaa itsestä myönteinen ja valistunut kuva. Samaan aikaan mies kuvataan törpöksi, joka sylkee kasvikset suustaan.

Myös että kyllä muuten syötäisiin kasviksia, mutta kun mies ei niitä halua syödä.

Onko muut havainneet samaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Kasvikset ja hedelmät on ihan oleellisia mun ruokavaliossa ja jää tunkkainen olo jos niitä ei ole aterialla. 

Vierailija
2/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei pidä kasviksista"

Mitä?? Kasviksia on olemassa niin helvetisti. Ei kukaan voi väittää, ettei pidä MISTÄÄN kasviksista. Tai jos voi, niin sitten on takuulla päässä muutakin vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. En minä itsekään monista kasviksista niin hirveästi pidä, mutta koska ne ovat terveellisiä ja kuuluvat monipuoliseen ruokavalioon niin syön niitä jokatapauksessa. Tykkään lähinnä tomaateista, porkkanoista ja makeasta suippopaprikasta, mutta syön muitakin.

Vierailija
4/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en ole. Minä ennen kyllä ihan avoimesti en juuri pitänyt kasviksista/juureksista, mutta sitten opin valmistamaan ne hyvin. Nykyään kasvikset on pääosassa ruokavaliossani, pienempänä tulevat sitten pastat, riisit ja lihat sekä lihan korvikkeet.

Vierailija
5/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en ole. Minä ennen kyllä ihan avoimesti en juuri pitänyt kasviksista/juureksista, mutta sitten opin valmistamaan ne hyvin. Nykyään kasvikset on pääosassa ruokavaliossani, pienempänä tulevat sitten pastat, riisit ja lihat sekä lihan korvikkeet.

Lisätään nyt vielä, että minulle tuo hyvin valmistaminen on paistamista/uunissa kypsentämistä öljyn ja suolan kanssa. Ennen vain keitin kasvikset tai söin kypsentämättä.

Vierailija
6/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen taistellut kasvisten kanssa koko ikäni. Pidän joistain, mutta useimmat saavat aikaan oksennusrefleksin. Mieheni luuli aikansa, että en vain viitsi syödä kasviksia, kunnes ymmärsi, että en saa niitä alas. Ei tässä paljon auta teeskennellä.

Toisaalta sisareni, joka on ammattilainen ruoka-asioissa teki kerran naisten iltaan ruokaa meille sisaruksilleen ja naureskeli, että kuulostaa hienolta, kun kertoo, että illan ruoka on kasvisruokaa. Todellisuudessa se oli kasvisruokaa, mutta rasvaista ja raskasta juhlaruokaa.

Vierailija
7/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ei pidä kasviksista"

Mitä?? Kasviksia on olemassa niin helvetisti. Ei kukaan voi väittää, ettei pidä MISTÄÄN kasviksista. Tai jos voi, niin sitten on takuulla päässä muutakin vikaa.

Tapasi käyttää kieltä viestii, että olet "räväkkä" nainen. Tämän räväkkyyden soisin olevan minusta varsin kaukana, varsinkin kun on tämä Kiinan tauti, joka leviää mm. lentävien sylkipisaroiden mukana.

Vierailija
8/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen taistellut kasvisten kanssa koko ikäni. Pidän joistain, mutta useimmat saavat aikaan oksennusrefleksin. Mieheni luuli aikansa, että en vain viitsi syödä kasviksia, kunnes ymmärsi, että en saa niitä alas. Ei tässä paljon auta teeskennellä.

Toisaalta sisareni, joka on ammattilainen ruoka-asioissa teki kerran naisten iltaan ruokaa meille sisaruksilleen ja naureskeli, että kuulostaa hienolta, kun kertoo, että illan ruoka on kasvisruokaa. Todellisuudessa se oli kasvisruokaa, mutta rasvaista ja raskasta juhlaruokaa.

Öh, siis miksi kasvisruoka ei saisi olla rasvaista ja raskasta juhlissa? Tai ylipäänsä muutenkin? Kyllähän ihminen rasvaa tarvitsee, ja samoista kasviksista se kasvisruoka on valmistettu, silloinkin kun siinä on arkea enemmän rasvaa.

Vierailija
9/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ei pidä kasviksista"

Tapasi käyttää kieltä viestii, että olet "räväkkä" nainen. Tämän räväkkyyden soisin olevan minusta varsin kaukana, varsinkin kun on tämä Kiinan tauti, joka leviää mm. lentävien sylkipisaroiden mukana.

Todennäköisemmin kasvisten syömättömyys sinut tåppaa kuin Kiinan tauti. Eri.

Vierailija
10/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ei pidä kasviksista"

Oho, tämä onkin ensimmäinen kerta ikinä kun minua on kutsuttu räväkäksi :D Olen harmaa hiirulainen, sellainen massaan sulautuva aranpuoleinen täti-ihminen. En kyllä tiedä miten tämä räväkkyys liittyy kasviksiin tai koronavirukseen, mutta tällä palstalla kaikki on näköjään mahdollista.

Vierailija
11/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ei pidä kasviksista"

MITÄ, ONKO KASVIKSIA HEL*VETISTI. Mistä niitä niin VITU*STI on SIUNAA*NTUNUT?

Tietääkö KUKAAN!!!!!!!!

Vierailija
12/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää siitä, että salaatti on lisuke. Jos syön salaatin, se on se ruoka. Jos syön makaronilaatikkoa tai vaikka lohta ja uunikasviksia niin en halua siihen salaattia kylkeen. Ei mielestäni sovi.

Vierailija
13/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kurkku on ihan jees.

Ei tosin syötävässä muodossa.

N19

Vierailija
14/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole huomannut. 4 miespuolisen henkilön kanssa asun samaa taloutta (= mies ja 3 poikaa) ja kukaan heistä ei sylje mitään kasviksia tai vihanneksia mihinkään. Jopa koira (uros sekin) syö paprikaa, kurkkua ja avokadoa.

Vierailija
15/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en juurikaan tykkää. Luulen, että voisin parhaiten kun siirtyisin täysin karnivooriksi (=pelkästään eläinperäistä ravintoa, lihaa, kalaa, rapuja, kananmunia, maitotuotteita), mutta en vielä ole saanut aikaiseksi. No okei sipuli ja valkosipuli on herkkua ja kruunaa kaiken ruuan. Samoin yrtit, tuoreena ja kuivattuna. Hapankaali menee ja on ihan hyväksi suolistoflooralle. Oliivit on jees, öljynä tai kalamata-oliivit ihan syötynä. 

Nainen 40-v

Vierailija
16/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäilen nyt tätä ketjua ja täytyypä sanoa, että en näe mitään syytä jatkaa tämän enempää. Syyn varmaan arvaattekin. 

Olisin toivonut älykästä ja kiihkotonta debattia, mutta jäi taas haaveeksi. Syystä että toisilla on kovin tulinen tapa liittyä mukaan keskusteluun. Sillä saralla monella olisi vielä opittavaa runsain mitoin.

-ap

Vierailija
17/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En useinkaan kehtaa sanoa, etten pidä kaikista kasviksista, johtuen siitä, että olen kasvissyöjä. Pilkkominen on myös väsyttävää.

Vierailija
18/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää siitä, että salaatti on lisuke. Jos syön salaatin, se on se ruoka. Jos syön makaronilaatikkoa tai vaikka lohta ja uunikasviksia niin en halua siihen salaattia kylkeen. Ei mielestäni sovi.

Mutta se salaatti, ainakin jos koostuu pelkistä vihanneksista, ei ole mikään täysipainoinen ateria.

Vierailija
19/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sulla on lohta ja uunikasviksia, niin miksi pitäisikään olla salaattia lisäksi? Omaan ateriaani kuuluu aina jotakin kasviksia tai hedelmiä ja raskaampi, rasvainen ruoka nimenomaan mielestäni vaatii jotain raikasta rinnalleen.

Vierailija
20/27 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäilen nyt tätä ketjua ja täytyypä sanoa, että en näe mitään syytä jatkaa tämän enempää. Syyn varmaan arvaattekin. 

Olisin toivonut älykästä ja kiihkotonta debattia, mutta jäi taas haaveeksi. Syystä että toisilla on kovin tulinen tapa liittyä mukaan keskusteluun. Sillä saralla monella olisi vielä opittavaa runsain mitoin.

-ap

Milloin sun psyyke on viimeksi tutkittu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme