Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveydestä

Vierailija
02.02.2020 |

Kirjoitin äsken viestin, jota en ehtinyt lähettää ketjuun ennen sen poistoa. Kyse oli henkilöistä jotka vievät oman henkensä. Koska toki juuri minun mielipiteeni oli niin tärkeä, päätin tehdä siitä oman avauksen.

Itsemurhan tehnyt ei ole heikko. Masennus on vakava tappava sairaus, jonka henkilökohtainen kärsimys on jos päätyy viemään oman henkensä on todennäköisesti sisältään kuollut jo kauan.

Usein itsemurhan tehnyt ei edes tahdo kuolla, mutta toivottomuudessaan ja tuskassaan hän ei näe muuta ulospääsyä. Hän todennäköisesti pitää itseään ainoastaan taakkana läheisille ja ystäville. Se on äärimmäinen ratkaisu.

Minulla oli ystävä joka vei oman henkensä jokin aika sitten. Ymmärrän hänen ratkaisunsa. Enemmän kuin hänen kuolemaansa suren sitä kärsimyksen tilaa jossa hän oli päätyessään tekoonsa. Minulla on suunnaton ikävä häntä. Joskus olen vihainen siitä että hän sai lähteä enkä minä.

Siinäpä se. Eloonjääneen ajatuksia itsemurhan olemuksesta. Kiitos ja hei.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti itsemurhasta ei saisi keskustella, koska tuo ketju poistettiin.

Itsemurhaajista puhutaan itsekkäinä, mutta yhtä itsekästä on vaatia toista elämään, jotta itselle ei tule paha mieli. Vaatia, vaikka ei koskaan soita, ei käy kylässä, ei kysy miten menee.

Vierailija
2/5 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa anteeksi ensimmäisen kappaleen lausevirheet, toivon että ymmärrätte tarkoituksen kuitenkin. 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti itsemurhasta ei saisi keskustella, koska tuo ketju poistettiin.

Itsemurhaajista puhutaan itsekkäinä, mutta yhtä itsekästä on vaatia toista elämään, jotta itselle ei tule paha mieli. Vaatia, vaikka ei koskaan soita, ei käy kylässä, ei kysy miten menee.

Kyllä. Se on kohtuutonta. Miten kykenee jatkamaan kun joka sekunti on kärsimystä, ja sekuntti on ikuisuuden mittainen.

Ap

Vierailija
4/5 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta voidaan hoitaa sähköshokkihoidolla

Vierailija
5/5 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusta voidaan hoitaa sähköshokkihoidolla

Toisia auttaa, toisia ei. Itse jäin eloon sen ansiosta, ja yritän pysyä pinnalla. Toisilla masennus on hoitoresistentti, kuten itsellänikin. Odotan sitä päivää kun on mahdollista saada ketamiinilääkitys. Se on vähän oljenkorteni nyt.

Ap