Lomapäivien kertyminen kaupan alalla
Auttakaa tyhmää: montako lomapäivää mulle on kertynyt kun työsuhde on alkanut 10.12.2018 ja päättyy tänään 31.12020? Viime kesänä siis pidin silloin kertyneet 8 päivää.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
23, jos olet kokoaikainen
Sorry, luin tekstistäsi, että 31.12.
Eli 25 päivää on oikein, samoilla ehdoilla.
Osa-aikaisena olin (20h/vko) mut eikös lomapäivät kuitenkin kerry samalla tavalla kuin kokoaikaisellakin? Työaikapankkia ei ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikaisena olin (20h/vko) mut eikös lomapäivät kuitenkin kerry samalla tavalla kuin kokoaikaisellakin? Työaikapankkia ei ole.
Ap
"Täysi lomanmääräytymiskuukausi
Täytenä lomanmääräytymiskuukautena pidetään kalenterikuukautta, jolloin työntekijälle on kertynyt vähintään 14 työssäolopäivää tai 7 §:n 1 ja 2 momentissa tarkoitettua työssäolon veroista päivää.
Jos työntekijä on sopimuksen mukaisesti työssä niin harvoina päivinä, että hänelle ei tästä syystä kerry ainoatakaan 14 työssäolopäivää sisältävää kalenterikuukautta tai vain osa kalenterikuukausista sisältää 14 työssäolopäivää, täydeksi lomanmääräytymiskuukaudeksi katsotaan sellainen kalenterikuukausi, jonka aikana työntekijälle on kertynyt vähintään 35 työtuntia tai 7 §:ssä tarkoitettua työssäolon veroista tuntia."
Joss tuo määritelmä sopii sulle, niin saat 25 lomapäivää.
Oletko koko- vai osa-aikaisessa työssä? Työaikapankkia käytössä?