Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomapäivien kertyminen kaupan alalla

Vierailija
31.01.2020 |

Auttakaa tyhmää: montako lomapäivää mulle on kertynyt kun työsuhde on alkanut 10.12.2018 ja päättyy tänään 31.12020? Viime kesänä siis pidin silloin kertyneet 8 päivää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koko- vai osa-aikaisessa työssä? Työaikapankkia käytössä?

Vierailija
2/6 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, jos olet kokoaikainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23, jos olet kokoaikainen

Sorry, luin tekstistäsi, että 31.12.

Eli 25 päivää on oikein, samoilla ehdoilla.

Vierailija
4/6 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisena olin (20h/vko) mut eikös lomapäivät kuitenkin kerry samalla tavalla kuin kokoaikaisellakin? Työaikapankkia ei ole.

Ap

Vierailija
5/6 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisena olin (20h/vko) mut eikös lomapäivät kuitenkin kerry samalla tavalla kuin kokoaikaisellakin? Työaikapankkia ei ole.

Ap

"Täysi lomanmääräytymiskuukausi

Täytenä lomanmääräytymiskuukautena pidetään kalenterikuukautta, jolloin työntekijälle on kertynyt vähintään 14 työssäolopäivää tai 7 §:n 1 ja 2 momentissa tarkoitettua työssäolon veroista päivää.

Jos työntekijä on sopimuksen mukaisesti työssä niin harvoina päivinä, että hänelle ei tästä syystä kerry ainoatakaan 14 työssäolopäivää sisältävää kalenterikuukautta tai vain osa kalenterikuukausista sisältää 14 työssäolopäivää, täydeksi lomanmääräytymiskuukaudeksi katsotaan sellainen kalenterikuukausi, jonka aikana työntekijälle on kertynyt vähintään 35 työtuntia tai 7 §:ssä tarkoitettua työssäolon veroista tuntia."

Joss tuo määritelmä sopii sulle, niin saat 25 lomapäivää.

Vierailija
6/6 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi