Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi, suupielen halkeama/rohtuma ei parane.

Vierailija
31.01.2020 |

Noin 1kk sitten molemmat puolet aukesi. Toinen korjautui itsekseen. Toinen edelleen oireilee. Välillä hyvä päivä, kunnes taas aukeaa. B2 vitamiinia olen syönyt pari viikkoa apteekkarin suosituksesta ja runsas Bebanthenin käyttö tuntuu vaan pahentavan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia?

Vierailija
2/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä saattaa olla hiivasieni. Suupielessä voi olla pieni "vekki" tai uurre johon jää kosteutta ja on näin herkkä hiivalle. Hammaslääkäriltä tai lääkäriltä resepti voiteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sieni, tällöin rasvaaminen pahentaa asiaa. Apteekista sain kysymällä lääke voiteen, millä parani n. viikossa sitkeä halkeama/rohtuma suupielessä.

Vierailija
4/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuollainen on hiiva, siihen Daktarin voide saattaisi auttaa.

Vierailija
5/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitsculla parantuu! 😍

Vierailija
6/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suupieliin iltaisin Bacibactia pumpulipuikolla. Sen pitäisi tehota hiivatulehduksiin ja muihin halkeamiin.

Vierailija
7/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole B-vitamiinin puutteesta, niin kuin aiemmin luultiin. Haepa apteekista Pimafucort-voidetta.

Vierailija
8/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on usein joku sieni, tarkempaa nimeä en kyllä muista. Apteekista sai ainakin ennen ilman reseptiä voidetta jolla se lähtee. Kyllä se itsekseenkin paranee, mutta saattaa kestää aika kauan, ja saattaa ne haavaumat tulehtuakin. Millään vitamiineillä siitä ei kyllä pääse eroon.

Vierailija
9/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla parani Gentamine antibioottivoiteella, maksaa 30 Baht, eli 75 senttiä.

Olen aika varma, että sosialistisessa suomessa tuota ei saa.

Vierailija
10/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tomaatti ja omena allergiat aiheuttaa suunpielen haavaumia

Vierailija
11/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rautakuuri..

Vierailija
12/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pestä saippualla pari kertaa päivässä ja kuivata huolellisesti. Itsekin läträsin vaikka millä voiteilla tuloksetta ennenkuin kuulin tuosta saippuapesusta.

Vierailija
13/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaudu jokeriksi kasvomaalilla

Vierailija
14/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa käsidesi. Pari-kolme kertaa päivässä laitat haavaan käsidesiä niin paranee nopeasti. Tuo saippuapesu on myös hyvä vinkki.

Vierailija
15/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuivata suupielet! Jos suupielet pysyvät märkinä (eli kuolaat), ei haavaumat parane. Ja rautaa, ja d-vitamiinia.

Vierailija
16/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suupielten halkeilemisen aiheutti hammastahna, jonkinlainen yliherkkyys sen ainesosalle.

Kauan meni ennen kuin ymmärsin, sitä ennen kokeilin vaikka mitä voiteita ja viramiineja. Hammastahnan vaihtamalla parani heti.

Vierailija
17/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoo aina että silloin pitää syödä ruisleipää. Tiedäpä tuosta, mutta oon aina syöny ja aina se haava on parantunut :D

Vierailija
18/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla keliakia.

Tästä on jo vuosia aikaa, mutta vaimollani se ilmeni samalla tavoin: ei auttanut mikään rasvaaminen, suupielet olivat aina vain rohtuneet ja halkeamilla. Kunnes vihdoin eräs lääkäri osasi epäillä keliakiaa ja koepalan jälkeen se varmistuikin.

Vierailija
19/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli toi sama ongelma monta kuukautta, kokeili vaikka mitkä voiteet ja vitamiinit, erityisesti se b. Ei auttanut.

Sitten osti Lidlistä tarjouksesta jotain vitamiini mehuja, euron litra, ja veti sen litran päivässä. Molemmat suupielet parani alle viikossa :D

En tiedä miksi, mutta täällä näin.

Vierailija
20/27 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi lisärauta. Ja kärsin vaivasta muutamia vuosia. Kokeilin sienivoiteista lähtien kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme