Mihin vuodenaikaan suunnittelitte lastenne syntymän?
Ja miksi juuri tähän? Meillä on toinen kevät vauva, helppo ulkoilla ja muutenkin kiva Lapselle itselleen kun aika alkuvuodesta synttärit.. Toinen on tammikuussa, haluttiin että on luokkansa vanhempia :) miten muut olette suunnitelleet ja mistä syistä?
Kommentit (13)
Alkuvuoteen yritettiin. Itse olen loppuvuodesta syntynyt ja aina se pienin, lyhyin ja jäljessä kavereihin verrattuna. No lapsi syntyi loppuvuodesta.
Kevätvauvaa (1995) suunniteltiin. No kun en tullutkaan raskaaksi niin oli ihan sama missä kuussa, vuodenaikaan tai minä vuonna lapsi syntyy kun vaan syntyy. Saatiin marraskuun (1996) vauveli. Ja se olikin ihan kiva kun sai aluksi "pesiä" vauvan kanssa kotosalla rauhassa.
2.lapsi syntyi sitten kesäkuun alussa ja vauva-aika oli ihan erilainen kun oli paljon äksöniä kesän takia ja tietenkin vanhempi lapsikin vaikutti siihen ettei voinut vaan upota vauvakuplaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuoteen yritettiin. Itse olen loppuvuodesta syntynyt ja aina se pienin, lyhyin ja jäljessä kavereihin verrattuna. No lapsi syntyi loppuvuodesta.
Mulla oli sama! Itse joulukuussa syntynyt ja vihasin sitä että olin aina nuorin Ja täytin viimeisenä 15 ja 18, muut ajeli mopolla ja juoksi baareissa..
Ap
Eikö muita kokemuksia ole? Arvalla ihmiset vaan tehneet lapsia?
Minä suunnittelin siten, että jos tulee keskenmeno ekan 3 kk aikana, niin se ei tapahdu juhanuksena alkavana lomakautena eikä joululomakautena.
5 keskenmenoa.
En nähnyt tarvetta suunnittelulle.
Minä en suunnitellut, mutta naistenklinikan lapsettomuushoidot ja jonot teki sen mun puolesta. Ennen ajattelin että ehdottomasti alkuvuodesta (tammi- toukokuu), mutta nyt vain toivoo että ylipäätään saa lapsia.
Huhti-toukokuussa, ei ole luokkansa vanhin, muttei sieltä nuorimmastakaan päästä. Ja itse lapsena tykkäsin omien synttärieni ajankohdasta (toukokuu), kun eivät olleet kesäloman aikana tai lähellä joulua :D.
Huhti-kesäkuulle tähdättiin. Eka syntyi siihen aikaan ja oli mukavaa kun tuli lämpimät kelit ja pääsi liikkumaan alusta pitäen. Ja tosiaan hyvä että ei sitten ole niitä vuosikertansa nuorimpia. Myös perheessä muiden synttärit keväällä. Lisäksi ajattelit että kesällä en halua olla raskaana, kun on kuuma ja täytyy olla pienissä vaatteissa. Tosin talvella on kaatumisriski ja näinhän myös kävi.
Keväälle tähdättiin, lapsi syntyi kahden vuoden päästä kesällä. Heinäkuun eka viikko on supertylsä synttäreiden kannalta, mutta muuten aika oli hyvä. Iskä oli lomalla melkein kaksi kuukautta, kun yhdisteli lomia ja isyysvapaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama! Itse joulukuussa syntynyt ja vihasin sitä että olin aina nuorin Ja täytin viimeisenä 15 ja 18, muut ajeli mopolla ja juoksi baareissa..
Ap
Me ratkaisimme tämän ongelman kahdella eskarivuodella. Siten pojat olivat aina luokkansa vanhimpia.
En kyllä muista, että olisimme kummankaan kohdalla ajatelleet vuodenaikoja syntymälle.
Menimme 10/2000 naimisiin ja alkuvuodesta-01 jätettiin ehkäisy pois, tärppäsi ensimmäisestä kierrosta ja esikoinen syntyi 10/01.
Kuopus sai alkunsa myöskin ensimmäisestä yrityskierrosta ja hän syntyi 3/03.
Jotenkin hassu ajatus, että syntymäkuukauttakin laskelmoitaisiin, en näe sille tarvetta saati syytä.
Kesävauva haluttiin.