30 vuotias täällä kyselee sosiaalisista kuvioista. Whatsappista kyse.
Tässä iässä alkaa olemaan paljon puolituttuja/kavereita jotka ovat jääneet mieleen eri paikoista. Mä nyt laitoin vuoden jälkeen viesti yhdelle henkilölle kenen kanssa oli paljon yhteistä ja oli antoisa aika. Hän näki viesti mut ei enää vastannut. Toinen henkilö kokoajan vain keksii syitä että on masentuntunut eikä jaksa nähdä.
Onko tämä joku tapa vältellä ihmisiä olemalla vastaamatta onnitteluihin tai kulumisiin?
Kommentit (7)
Sitähän se on, jos ei vastata tai käyttäydytään muutoin välttelevästi
sosiaalisesti älykäs ihminen uskoo hienovaraiset vihjailut siitä, että ehkä jonkun "eri paikoista mieleen jääneen puolitutun" asiat ei ehkä kiinnosta niin paljoa. et voi vaatia kaikkia olemaan sun kavereita. jos ei vastausta, siirry eteenpäin kunnes löytyy joku jolle seura kelpaa.
kiitos kaikille jotka kuuntelivat tämän "normaalien ihmissuhdetaitojen yksinkertaisimmat perusperiaatteet" -luennon
Moi!
Nettiaikana tapahtuu näitä useammin, ennen vanhaan puolituttuja nähtiin lähinnä kaupassa tai kadulla, ja niistä tilanteistahan on aina kätevä hilpaista kohteliaasti pois jos tarvitsee.
Valitettavasti juuri sitä se vastaamattomuus ja "luetuksi jättäminen" tarkoittaa - ihmistä ei kiinnosta. Mutta ei hätää, montaa muuta varmasti kiinnostaa!
Koitan itse ns. "ghostatuksi" tullessani ajatella kahdella tavalla:
a) Henkilö on kiireinen ja vastaa kyllä kun ehtii. Jos ei vastaa tai ei muista, niin sitten hänellä ei ole halua olla kanssani tekemisissä. Se ei välttämättä johdu minusta, kaikki eivät vaan voi pitää kaikista.
b) Henkilöllä saattaa olla jo mielestään tarpeeksi "tuttavia", eikä hänellä ole aikaa lisätä minua siihen joukkoon, jolle hän juttelee enemmän. Hän saattaa olla ainoa, jolle olen sinä päivänä laittanut viestin, mutta hänelle minä saatan olla kolmaskymmenes. Ehkäpä hänen sosialisointivoimansa ovat jo käytetty, eikä hän jaksa vaihdella samoja kuulumisia taas yhden ihmisen kanssa; hänen kapasiteettinsa on täynnä.
Ei haittaa, ihmisiä on paljon ja jonkun muun kapasiteetissa on vielä tilaa minullekin, jos olen ystäviä vailla. :)
Älä ota itseesi, suurimman osan ajasta syy on ihan jokin tuollainen tylsä ja tavallinen. Olet varmasti kiva tyyppi, älä kuluta aikaasi murehtimalla. Vastaavat jos vastaavat, sillä välin voit täyttää aikasi juttelemalla sellaisille, joilla on aikaa ja tilaa sinulle.
Mikä on kun kellään ei ole koskaan aikaa minulle? Olen kärsinyt tästä todella paljon viime aikoina. Sitten kun minua tarvitaan niin kappas vain kun sitä aikaa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kun kellään ei ole koskaan aikaa minulle? Olen kärsinyt tästä todella paljon viime aikoina. Sitten kun minua tarvitaan niin kappas vain kun sitä aikaa löytyy.
Sama täällä. Kaikilla on kiire ja sitten jos jotain saadaan sovituksi niin se kuitenkin peruuntuu. Sitten kun tarvitaan apua tai kuuntelijaa niin johan seura kelpaa. Oon niin kyllästynyt etten enää viitsi edes sopia tapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kaikilla on kiire ja sitten jos jotain saadaan sovituksi niin se kuitenkin peruuntuu. Sitten kun tarvitaan apua tai kuuntelijaa niin johan seura kelpaa. Oon niin kyllästynyt etten enää viitsi edes sopia tapaamisia.
etsikää parempaa seuraa älkääkä roikkuko niissä huonoissa kiinni
up