Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Selännekin on surun murtama Koben poismenon johdosta, niin saisikohan perus-tavis saikkua, jos menisi surun murtamana sitä pyytämään?

Vierailija
27.01.2020 |

Jos ei, niin miksi ei? Eihän surun murtamana mitään töitä voi tehdä. Hyvä jos joskus kykenee pesulle edes.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko Selänne saikkua?

Vierailija
2/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko Selänne saikkua?

Selänne ei tarvitse saikkua ja pointti olikin se, että eikös surun murtamat ihmiset kuitenkin yleensä saa saikkua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei saanut saikkua 2000-luvun alussa, kun isänsä kuoli yllättäin. Koko perhe oli ihan järkyttynyt ja sekaisin, mutta lääkärin mielestä ei ollut syytä sairaslomaan.  

Vierailija
4/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua saa silloin, kun on tyrinyt ja muninut reippaasti ja hävettää mennä töihin, kuten Sirpa Puhakka tai Hussein Al Taee.

Vierailija
5/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona virus on ilmastolle hyvä juttu!

Zinc

Vierailija
6/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sitten perseillä sillä että joku kuolee onnettomuudessa ja ihmiset surevat idoliaan?

Vierailija
7/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisesti ottaen saikkua saa, mutta ei sellaista mistä työnantajan tarvitsee maksaa palkkaa. Suru ei ole sairaus, mutta lääkäri voi silti todeta ihmisen olevan työkyvytön. Krapulastakin saa saikkua. Et ole työkykyinen. Mutta palkkaa et saa, vaan työnantajalta varoituksen itse aiheutetusta tahallisesta työkyvyttömyydestä.

Vierailija
8/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi pyytää. Tuskin irtoaa. Kerro meillekin miten kävi. tuliko saikkua, potkut vai naurettiinko sut pihalle.

Vierailija
9/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan mielestä kuolema on tavallinen asia, vaikkakuinka olisi oma lapsi kyseessä. Tämä on nyt niitä kelan asiantuntija lääköreiden mielipiteitä, jolle ei voi muuta kuin itkee. Luonnollinen tapahtuma heidän mielestä,eikä saa sairaslomaa.

Vierailija
10/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri kirjoitti suoraan pari viikkoa lähiomaisen kuolemasta ja kehotti menemään uudestaan jos ei helpottanut.

Vierailija
11/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto kiittää viruksesta!

Zinccis

Vierailija
12/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäinhimillistä odottaa että surunmurtama ihminen voisi keskittyä tekemään töitä, varsinkaan asiakaspalvelussa. Saikkua viikko tai kaksi, että ehtii edes vähän toipua.

Vierailija
13/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsiko Selänne tuon pelaajan siis henkilökohtaisesti?

Vierailija
14/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka höpötätte jostain palkattomasta saikusta. Missä maailmassa te oikein elätte? Ainakin raksalla työnantaja maksaa muistaakseni 9:n ekan saikupäivän palkan ja sitten pitäisikin jo mennä kelan puolelle rajan perässä. Itse olen aina sairastellut maksimissaan tuon 9 päivää, enkä päivääkään palkatta. Työehdot ovat tosin voineet muuttua viiden vuoden jälkeen, kun lopetin työelämässä.

Vierailija
15/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka höpötätte jostain palkattomasta saikusta. Missä maailmassa te oikein elätte? Ainakin raksalla työnantaja maksaa muistaakseni 9:n ekan saikupäivän palkan ja sitten pitäisikin jo mennä kelan puolelle rajan perässä. Itse olen aina sairastellut maksimissaan tuon 9 päivää, enkä päivääkään palkatta. Työehdot ovat tosin voineet muuttua viiden vuoden jälkeen, kun lopetin työelämässä.

Niin se jo kertoo kun olet raksalla. Osaat rakentaa, mutta HR ei ole vahvinta alaasi. Lääkäri määrää sairaslomaa SAIRAUDEN takia. Ei siksi, kun joku on kuollut tai olet avioeronnut. Ne ovat tapahtumia, ei terveyteen liittyviä asioita. Suru on terveyteen liittyvä asia, muttei sairaus. Lääkäri voi siis todeta sinut työkyvyttömäksi surun takia, mutta koska se ei ole sairaus, on työnantajan palkanmaksuhalukkuus ihan työnantajasta kiinni. Pakko ei ole maksaa - myöskään raksalla.

Vierailija
16/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se jo kertoo kun olet raksalla. Osaat rakentaa, mutta HR ei ole vahvinta alaasi. Lääkäri määrää sairaslomaa SAIRAUDEN takia. Ei siksi, kun joku on kuollut tai olet avioeronnut. Ne ovat tapahtumia, ei terveyteen liittyviä asioita. Suru on terveyteen liittyvä asia, muttei sairaus. Lääkäri voi siis todeta sinut työkyvyttömäksi surun takia, mutta koska se ei ole sairaus, on työnantajan palkanmaksuhalukkuus ihan työnantajasta kiinni. Pakko ei ole maksaa - myöskään raksalla.

Olen saanut masennuksesta useita kertoja saikkua. Se siitä. Ehkäpä osaan puhua oikeat asiat oikealla tavalla lääkäreille, vaikka raksajätkä olenkin.

Vierailija
17/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska suru ei ole sairaus. Maksennuksesta kyllä voi saada saikkua, kannattaa vedota siihen. Tosin se saattaa nostaa myöhemmin henkivakuutusmaksuja jos sellaisen haluaa.

Vierailija
18/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työehtosopimuksista sisältää lähiomaisen kuoleman tapauksen johdosta saatavaa vapaata max 3 päivää, jonka voi jakaa vaikka kolmeen osaan: hautajaisten järjestelyt, hautajaiset ja perunkirjoituspäivä. Omaa lomaa voi ottaa lisäksi, jos tarvitsee. Työ on parasta lääkettä suremiseenkin. Turha märehtiminen vain pahentaa tilannetta. Kokemusta on.

Vierailija
19/19 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta urheilijan kuolemasta nyt ollaan niin kamalan suruissaan? Ennemmin suren hyvän tiedemiehen, taiteilijan tai poliitikon kuolemaa.  Tuollaiseen kopterin härpäkkeeseen lähtijä voi vain syyttää itseään. Eivät vain ole kuolemattomia tuollaiset urheilijat sen enempää kuin Kennedyn poikakaan. Ylpeys ja itsevarmuus kostautuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme