Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diabetes?

Vierailija
26.01.2020 |

Olen ollut aina alipainoinen ja kärsin ennen usein äkillisistä heikotuskohtauksista ja uskoakseni verensokerin heittelystä. Söin myös tietämättömänä paljon sokeria ja tuntui että oireet pahenivat vuosi vuodelta ja jotenkin sokeri aina vain pahensi oloa, saattoi siis äkisti iskeä hirveän heikko olo jos ei ollut syönyt ja jos otin tähän jonkin suklaapatukan niin tuntui, että se heikko olo vain paheni eikä niin että olisi auttanut.

En sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivänä ja tyhmänä mennyt lääkäriin, mutta päätin jokin aika sitten poistaa ruokavaliostani kaiken lisätyn sokerin. Vointini muuttui heti paljon paremmaksi ja verensokeri pysyi tasaisena eikä tullut enää noita äkillisiä heikotuskohtauksia. Olen pitänyt siis lähes täydellistä lisätystä sokerista pidättäytymistä, mutta nyt kokeilin tehdä tuollaisia patukoita joihin tuli mm. kuivattuja hedelmiä, vähän tummaa suklaata ja loraus hunajaa ja nyt heti kun olen syönyt pari tuollaista päivässä (muuten siis sama sokeriton linja) niin entiset oireet ovat alkaneet palata eli alkaa heikottaa äkisti ja tuntuu että tuollaisen patukan syömisen jälkeen heikotus pahenee.

Onko tämä diabetestä ja miten diabeetikot pystyvät saamaan riittävästi energiaa ollakseen normaalipainoisia, jos kaikkea sokeria pitää vältellä kuin myrkkyä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla