Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pingottaa, mikä avuksi?

Tuskastunut
26.01.2020 |

Moi.

Mitenkähän tuota ukkoa auttais? On jatkuvasti kun viulun kieli ja kyllä pitäis sekaan saada edes vähän rentoutta. Jättää paljon asioita tekemättä kun ei ole varma että hommat onnistuu täydellisesti. Ei esim. hae muihin hommiin koska ei ole varma että onnistuu täydellisesti haastattelussa. Ei pelkää ettei pääse hakemaansa työhön, vaan pelkää ainoastaan epäonnistumista. Toisena esimerkkinä asia joka ketuttaa itseä älyttömästi. Sovittiin aikanaan, että joka kuukausi käydään treffeillä, jotka on vuorotellen kummankin järjestämiä ja siten, että joka 3. kerta treffit kestävät yön yli. Mutta koska mies pelkää että en tykkää, ei järjestä mitään. Yhden kerran järkkäsi treffeinä koti-illan; tehtiin ruokaa ja pelattiin lautapelejä. Olin fiiliksissä ja kehuin häntä monet kerrat. En siis todella ole antanut syytä pelkoon. Eikä siitä olekaan kyse. Vaan koska kaikki pitää suunnitella ja toteuttaa täydellisesti, niin se on liian työlästä ja kaiken sen työn jälkeenkin voi lopputulos olla pettymys. Eli ei kannata tehdä mitään.

Hittolainen että ärsyttää. Itse olen suhteellisen spontaani ja nautin yllätyksistä. Mies on täysin päinvastainen. Meidän keskustelukin on todella tuskaista, kun minä sanon kaiken mitä mieleen tulee ja mies miettii jokaisen lauseen kymmeneen kertaan ja kun vihdoin täydellinen lause olisi mietittynä, ei sitä enää voi sanoa kun olen jo mennyt asiassa eteenpäin.

Tuleekohan tästä ikinä mitään? Voiko rentoutta opetella? Miten harjoitella epäonnistumista? Miten ottaa itsensä vähän rennommin? Onko tämä ikäkysymys (mies huomattavasti minua nuorempi)? Millä saan hänet heittäytymään ja nauttimaan ja unohtamaan ainaisen ahdistuksen ja stressin? 2 yhteistä vuotta takana.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla