Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulevatko jotkut äidit, että lapsi kokee hänestä välitettävän, jos olet ilkeä mutta hoidat käytännön asiat?

Vierailija
26.01.2020 |

Eli hoitaa lapsen kyllä ”teknisesti” katsoen, mutta on lasta kohtaan säälimätön, piittaamatta lapsen olotiloista, mielipiteistä, tunteista jne? Ei lapsi ajattele, että sellainen äiti rakastaa häntä. Vaan että äiti vihaa minua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma äitini ei ollu minua kohtaan varsinaisesti ilkeä, mutta kylläkin juuri tuota koulukuntaa, että ruoka, vaatteet ja katto pään päällä on riittävästi, tunteilua ja mitään läheisyyttä ei muuten ollut. Perinyt tämän mummolta, joka oli ihan samanlainen.

Vierailija
2/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rakastaako ilkeä äiti sitten lastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti oli juuri tuollainen ja aina korosti, miten onnellinen minun pitää olla, kun on niin välittävät vanhemmat. Joopa joo. Toisaalta luulen, että kompensoi henkisen tuen puutetta tuolla ylisuojelulla ja hössöttämisellä.

Vierailija
4/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet, ehkä jopa suurin osa vanhemmista, ei ole oikeasti koskaan halunnut lapsia, mutta on hankkinut niitä koska niin kuuluu tehdä. Siksi he vihaavat lapsiaan ja ovat heille katkeria elämänsä pilaamisesta (jonka he tietenkin todellisuudessa ovat tehneet ihan itse). Nämä vanhemmat ovat niitä, jotka pakon edessä suorittavat vanhemmuutta, mutta eivät todellisuudessa välitä lapsistaan pashan vertaa.

Vierailija
5/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tällä palstalla ylivoimainen enemmistö äideistä vihaa lapsia. Kaikissa ketjuissahan kannustetaan "kurittamaan" eli pahoinpitelemään lapsia, ja keksimään toinen toistaan julmempia rangaistuksia ihan mielivaltaisista syistä.

Vierailija
6/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lusikalla saanut, on vaikea kauhalla antaa. Kovat ajat, sodan, nälän kokenut mummo keskittyi siihen että pärjätään, on ruokaa. Äitini eli helpompaa aikaa mutta toimi kuten oli oppinut, pärjääminen riitti ja tunteiden näyttämistä ei tehty. Nyt sitten minun vuoroni tehdä oma parhaani.

Mielestäni tuo äitini tai mummoni tyyli ei ollut ilkeyttä vaan selviytymistä. Kyllä he rakastivat lapsiaan.

Vierailija
7/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monet, ehkä jopa suurin osa vanhemmista, ei ole oikeasti koskaan halunnut lapsia, mutta on hankkinut niitä koska niin kuuluu tehdä. Siksi he vihaavat lapsiaan ja ovat heille katkeria elämänsä pilaamisesta (jonka he tietenkin todellisuudessa ovat tehneet ihan itse). Nämä vanhemmat ovat niitä, jotka pakon edessä suorittavat vanhemmuutta, mutta eivät todellisuudessa välitä lapsistaan pashan vertaa.

Ja näitä vanhempia taitaa olla kaikkein eniten näissä vanhemmissa ikäluokissa. Lapsia on hankittu, koska se "kuuluu asiaan" eikä mikään vapaaehtoinen lapsettomuus ole tullut kuuloonkaan. Kyllähän sitä nyt lapsia pitää olla!

Vierailija
8/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkenen epäillä, että tämän kirjoittajalla ei ole omaa lasta. Oma lapsi herättää niin suuren rakkauden, ettei sellaista tiennyt olevan olemassa. Ja se rakkaus pysyy, oli tilanne miten vaikea tahansa.

Vierailija
9/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat osoittavansa tunteita tarjoamalla ruokaa ja puhtaan kodin. Ruokaan saattaa liittyy valtava tunnelataus, ja etenkin jos se ei kelpaakaan lapselle. Tän takia monille nuorille myös kehittyy syömishäiriö, jolloin ruoka on keino ilmaista tunteita kuten äiti on esimerkillään näyttänyt.

Vierailija
10/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen koko elämäni ajan ponnistellut ja ollut kiltti kympin tyttö ja toivonut että vanhempani välittäisivät minusta. Eivät välitä. Ovat aina suorastaan vihanneet, lapsuus tunnekylmä ja täynnä välivaltaa/kaltoinkohtelua, ja sitten vanhempani käskivät muuttaa pois kotoa kun täytin 18.

Sen jälkeen loppui kaikki tuki, en saanut mitään apua tai tukea koskaan. Pahinta oli että loppui kaikki yhteydenpito, eivät soitelleet (tai vastanneet), en saanut mennä sinne enää esim jouluksi. Muutama joulu meni ypöyksin tyhjässä opiskelija-asuntolassa itkiessä :(

Olen aina ponnistellut, ollut ahkera, tehnyt ”oikein” asiat että vanhemmat voisi olla ylpeitä. Eivät ole. Edelleen vihaavat lapsiaan. Tekivät ne koska 70-luvulla oli sosiaalinen pakko tehdä.

Vierailija
11/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkenen epäillä, että tämän kirjoittajalla ei ole omaa lasta. Oma lapsi herättää niin suuren rakkauden, ettei sellaista tiennyt olevan olemassa. Ja se rakkaus pysyy, oli tilanne miten vaikea tahansa.

Ei todellakaan herätä kaikissa vanhemnissa.

T. Julmasti kaltoinkohdeltu lapsi

Vierailija
12/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks otsikossa pohditaan vain äitien toimintaa, sama koskee ehkä viel useampia isiä?

Vierailija
13/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollainen kylmä välinpitämätön vanhemmuus ,aiheuttaa lapselle henkisiä ongelmia.itsel ollu rakastavat vanhemmat, mutta köyhyyttä ja puutetta tuntuu silti että selvinny vähemmällä ongelmista huolimatta. tunnen ihmisiä joil ollu tunnekylmä äiti on ollut vaikeeta lapsuus näillä ihmisil vaikka olis ollu rahaa ym.materiaa.

Vierailija
14/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näitä vanhempia taitaa olla kaikkein eniten näissä vanhemmissa ikäluokissa. Lapsia on hankittu, koska se "kuuluu asiaan" eikä mikään vapaaehtoinen lapsettomuus ole tullut kuuloonkaan. Kyllähän sitä nyt lapsia pitää olla!

Tekemässä vanhojen vanhempien töitä, sanoi anoppi.

Ei oltu samaa mieltä.

Vierailija
15/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tällä palstalla ylivoimainen enemmistö äideistä vihaa lapsia. Kaikissa ketjuissahan kannustetaan "kurittamaan" eli pahoinpitelemään lapsia, ja keksimään toinen toistaan julmempia rangaistuksia ihan mielivaltaisista syistä.

Kyllä minusta tuntuu, että ne kurittamisvinkit tulevat nimenomaan sellaisten lapsettomien suusta, jotka kuvittelevat että uhmaava 2-vuotias "ansaitsee" tulla kohdellusti julmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme