Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvää on että väkijoukossa tarttui helpommin. Kannattaa vältellä isoja ihmismassoja joissa muiden nenät on 30 cm päässä.
Tee miten haluat mutta en lopeta elämää nuhan takia. Ei vaikuta elämään mitenkään.
Sitten hukut kun keuhkosi täyttyvät nesteellä etkä saa happea. Varmaan mukava lähtö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mtv 3 uutiset, Ruotsi julisti kotona viruksen yleisvaaralliseksi tartunta taudiksi.
Ottsipa thl oppia ruotsista.
Hyvin todennäköisesti se Suomessakin sellaiseksi listataan.
Mitä iloa siitä mielestäsi olisi, että koronavirus saataisiin mm. klamydian kanssa samalle listalle?
Vihdoinkin päästään eroon tupakoitsijoista. Kiinan uutisia ilmoitettiin tauti tappaa vain tupakoitsijoita. Liittyy jotenkin nikotiiniin.
Asiantuntijalausunto.
Kaikki tällä hetkellä kuolleet olivat tupakoitsijoita. Yksi lääkäri kuoli taudin takia sydänkohtaukseen.
Eli perus terveel tupakoimattomalle tauti on nuhakuumeEi tautia julistettaisi yleisvaaralliseksi jos se olisi vaarallinen vain tupakoijille.
Lukekaa aiemmat viestini riskiryhmistä ja siitä että n 2% kuolee ja nämä ovat riskiryhmäläisiä.
Tiedätkö paljon maailmassa on tupakoitsijoita?
Puhumattakaan Kiinassa.
YLE vuodelta 2015:
"Maailman terveysjärjestön mukaan tupakka on Kiinassa ilmansaasteiden ohelle suurin ennenaikaisten kuolemien aiheuttaja. Tupakoitsijoita on 300 miljoonaa. Tupakoinnin aiheuttamaan keuhkosyöpään kuolee 1,3 miljoonaa ihmistä vuodessa. Passiivisen tupakoinnin haitat ovat mittavat."
Vaikka siihen koronavirukseen kuolisi 10000 tupakoitsijaa Kiinassa, niin se ei vielä paljon tuota 1,3 miljoonan vuosittain kuolleen tupakoitsijan määrää heilauta suuntaan eikä toiseen. Aivan käsittämätön luku.
Pikaisella haulla Suomessa tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin kuolee vuodessa n. 5000 henkilöä ja maailmanlaajuisesti tupakoinnin seurauksena kuolee joka vuosi noin 4 miljoonaa ihmistä.
Oliko se jo yli 200 henkeä, kun on koko maailmassa nyt kuollut saatuaan koronavirustartunnan? Heistäkin valtaosa heikkokuntoisia ja pitkään tupakoineita.
Hei tupakkahullu, lopeta jo.
Ehkä toi vähättely on sun selviämismenetelmä uhkaavissa tilanteissa, mutta se vaikuttaa jo vähän nololta.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa?
Kaikkia muita vaaditaan kovaan ääneen ottamaan vastuuta ja pitämään huoli, ettei itsellä varmasti ole pienintäkään riskiä sairastua, mutta heti kun ilmenee, että itsekin voisi tehdä jotain oleellista terveytensä ja hyvinvointinsa eteen, niin se on heti liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Kiina on toiminut hienosti, kun on eristänyt miljoona kaupunkeja.
Kiina ei ole toiminut hienosti vaan erittäin huonosti. He ovat tienneet ongelman vakavuudesta kauan, mutta pitkittäneet toimia ja tiedotusta.
Sama kun laittaisi vaipan kun tavarat on jo housussa.
Nyt on liian myöhäistä. Tauti on levinnyt jo liian laajalle, eikä pysty enää millään estämään. Liian moni on tietämättään kantajia, joten tämä tulee menemään läpi maapallon.
Ei auta kuin toivoa, että kuolleisuus-% ei ole kovin korkea. Sitäkään ei voi tietää ennen kyin luotettavista länsimaista alkaa tulla tapauksia ja tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 uutta tapausta ja 10 eristetty Suomessa.
Mistä tiedät
Iltapulussa on just.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-uutta-koronavirukselle-altist…
ALTISTUNUTTA. Eli samassa tilaisuudessa ollutta.
En nyt sinällään ole tuota biologinen ase - touhottajaryhmää (touhotan muuten vaan!) mutta tuli mieleen että eikö sukupuoleen kohdennettu bioase olisi jonkun intressissä tehdä? Sehän voisi kohdistua joko miehiin (armeijan nitistäminen) tai sitten naisiin (lisääntymisen vähentäminen). Jotain erikoista tuossa on jos se sinällään tarttuu molempiin sukupuoliin mutta on miehille selkeästi vaarallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoivien setämiesten tauti. Siksi paniikki.
Ei saisi leimata tätä nyt tupkoivien taudiksi. Kun se riskiryhmä on laajempi kuin tupkoitsijat. Myös ne keuhko- ja sydänsairaat ja reumaatikot. Jos luullaan että vain tupkoijat saa taudin niin sitten sairastuneita syytellään eikä anneta hoitoa. Esim itse kuulun riskiryhmään ja en ole koskaan polttanut. Siis en ole edes teininä kokeillut henkostakaan.
Totta. Sit on myös autoimmuunisairauksia, syöpäsairauksia ja paljon muita perusterveyttä heikentäviä sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttö käsineet käteen. Ja sit roskiin.
Maapallo parka. Parempi olisi että ihmiset vain kuolisivat pois.
Se että tää ei juurikaan leviä suomessa, johtuu siitä että me ollaan niin äkäisiä ja v*ttumaisia että viruskaan ei halua olla kanssamme tekemisissä. Eläköön suomalaisuus! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina on toiminut hienosti, kun on eristänyt miljoona kaupunkeja.
Kiina ei ole toiminut hienosti vaan erittäin huonosti. He ovat tienneet ongelman vakavuudesta kauan, mutta pitkittäneet toimia ja tiedotusta.
Sama kun laittaisi vaipan kun tavarat on jo housussa.
Nyt on liian myöhäistä. Tauti on levinnyt jo liian laajalle, eikä pysty enää millään estämään. Liian moni on tietämättään kantajia, joten tämä tulee menemään läpi maapallon.
Ei auta kuin toivoa, että kuolleisuus-% ei ole kovin korkea. Sitäkään ei voi tietää ennen kyin luotettavista länsimaista alkaa tulla tapauksia ja tietoa.
Tais olla jo 8. joulukuuta tiedossa, mutta eivät kai ymmärtäneet tilanteen vakavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä hyvä niksi lapsiperheiden suojapukeutumiseen 👍
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/200131013842-01-coronavirus-0130…
Ehkä joitakin naurattaa mutta kyllähän tuo jo selvästi pisaratartuntaa vastaan suojaa.
Lapsille se tuo kuitenkin turvallisuudentunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä hyvä niksi lapsiperheiden suojapukeutumiseen 👍
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/200131013842-01-coronavirus-0130…
Ehkä joitakin naurattaa mutta kyllähän tuo jo selvästi pisaratartuntaa vastaan suojaa.
Lapsille se tuo kuitenkin turvallisuudentunnetta.
Eikä hiero silmiään tai kaiva nenää
Koronavirusta voisi hillitä jo pelkästään sillä, että välttää koskettelemasta kasvojaan tai pesee kädet ennen sitä
https://yle.fi/uutiset/3-11184234
Nyt kaikki mammat joukolla askartelemaan corona-muhveja niin loppuu se naaman lämiminen.
Jos haluut testaa mua yhen kerran vaan, mulla on mesta mihin mennä, siellä on kaapissa pari coronaa, jos meil ei juttu muuten lennä
Huh, olen varmaan kamala ihminen ja pyydän anteeksi että edes ajattelen näin, mutta olen helpottunut jos enin osa kuolleista on setämiehiä. Riskiryhmään kuuluvana olen ollut tosi peloissani. Joo ei saisi ajatella näin, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Se että tää ei juurikaan leviä suomessa, johtuu siitä että me ollaan niin äkäisiä ja v*ttumaisia että viruskaan ei halua olla kanssamme tekemisissä. Eläköön suomalaisuus! :)
Kyllä se leviää, tekee sitä tälläkin hetkellä. Oireet eivät vaan ole vielä alkaneet sairastuneilla. Samalla tartuttavat jo uusia ihmisiä. Viikko tai kaksi, niin alkaa selviämään todellinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Koronavirusta voisi hillitä jo pelkästään sillä, että välttää koskettelemasta kasvojaan tai pesee kädet ennen sitä
Nyt kaikki mammat joukolla askartelemaan corona-muhveja niin loppuu se naaman lämiminen.
Siinä ohjetta!
https://lankapirtin.blogspot.com/2015/11/marraskuu-alkoi-muhvilla.html
Vierailija kirjoitti:
Et estä coronavirusta mitenkään jos pisaratartuntana lentää naamallesi tai hengität hengitysilmaa missä coronavirusta on. Tuo jälkimmäinen tarttumistapa on vahvistettu. Voi levitä esim suljetuissa tiloissa kuten supermarketissa tai kirjastossa hengitysilman mukana.
Nyt on kätevää, kun ei tarvitse haastatella vasrentahtoisi terveysviranomaisia.
Uutiset on täynnä Brwxitiä
Vierailija kirjoitti:
Huh, olen varmaan kamala ihminen ja pyydän anteeksi että edes ajattelen näin, mutta olen helpottunut jos enin osa kuolleista on setämiehiä. Riskiryhmään kuuluvana olen ollut tosi peloissani. Joo ei saisi ajatella näin, tiedän.
Sama täällä ja tän lisäksi kaikki lähisukulaisetkin kuuluu riskiryhmään. Ymmärrän pelkosi. Itse tunnen jotain muuta näitä "ihan sama, ei kuulu mulle" ihmisiä kohtaan.
Nuha lopettaa elämän.