Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 178cm ja paino 48 kg. Apua tarvitaan.

Huolestunut isä
22.01.2020 |

Terve!

Olen nyt vähän neuvoton tyttäremme kanssa. Hän on siis yläkoulun viimeistä käyvä tyttö jolla saattaa olla jonkin Sortin syömisongelma. Tämä on tullut minulle ilmi vasta nyt.

Olen eronnut tyttäreni vaimosta jo noin 10 vuotta sitten. Tyttö asuu minulla viikot ja tapaa äitiään silloin tällöin lomilla. Hänellä on siis valitettavasti mt-ongelmia.

Olen ollut melko sokea, aina olen tiedostanut tyttäreni olevan laiha, mutta eilen tyttäreni meni ohitseni pelkissä alusvaatteissa ja hätkähdin. Hän käyttää aina todella suuria ja peittäviä vaatteita ja en ole huomannut hänen olevan näin laiha. Kysyin häneltä sitten illalla, että olen huolissani ja haluan tietää paljonko hän painaa. Vaaka toisiaan näyttä 48 kg ja pituutta 178. Tämä on mielestäni todella hälyttävää ja olen itselleni vihainen miski en ole huomannut.

Tyttären kanssa keskustellessa kävi ilmi, että hän inhoaa ja kuulemma pelkää hieman ruokaa. Tämä hätkäytti minut suuresti. Mitä tässä pitää tehdä. Vaikka olen itse mies niin olen 173cm pitkä ja painan noin 80kg.

Tälläinen syömishäiriö ei ole itselleni mitenkään tuttu. Vähän harmittaa oma kapeakatseisuus

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua hakemaan, heti. Ensin voi ottaa yhteyttä esim. koulun tai kunnan psykologiin tai yleislääkärille jos vaan tyttö suostuu. Kunhan aluksi pyydätte apua, tyttö ohjataan eteenpäin. Itse ei kannata alkaa asiaa ratkaisemaan vaan ammattiapua heti vaan.

Vierailija
2/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkkarille aikaa, menkää yhdessä vaikka. Saisiko sieltä lähetteen eteenpäin. Tukea tyttö tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö selvästi. Apua saa ja sitä pitää hakea, kouluterveydenhuollon kautta itse aikoinani sain apua syömishäiriööni. Taival oli pitkä ja henkisesti raskas oppia syömään oikein ilman lihomisen pelkoa. Harrastaako tyttäresi liikuntaa? Jos kyllä, niin onko se pysynyt normaalin rajoissa ettei ole pakkomielteistä?

Pitkähän tyttösi on joten normaalipaino tuon pituiselle on ennemminkin 60-70 kg, riippuen onko siro vai rotevampi luusto. 

Muistan itse juuri omasta sairastelustani tuon kuinka yritin peittää itseäni isoilla vaatteilla ettei laihuuteni paljastuisi. 

Neuvona annan että nyt apua hakemaan vaikka sen kouluterveydenhuollon kautta ja olisi hyvä varmaan mittauttaa veriarvotkin. Terapiaahan tuo sairaus vaatii, ongelmaan on tartuttava ennenkuin on liian myöhäistä. 

Vierailija
4/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän laihtunut, vai onko aina ollut yhtä laiha? 

Vierailija
5/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella hoikka, vaikka teinit usein on. Meillä on saman pituinen ja ikäinen urheilijatyttö, joka painaa jotain 60 kg paikkeilla. Lasten painoindeksilaskurin mukaan normaalipainon alue on 53.4 - 78.3 kg.

Vierailija
6/6 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo paino nyt ei sinänsä vielä ole hälyttävän alhainen tuon ikäiselle, kasvun tasautuessa varmasti nousee jonkin verran. Mutta nuo puheet huolestuttavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi