Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätkö kyselemään perusteita, oikaisemaan valeita tai inttämään, kun vastaan tulee selvä propagandaviestiketju?

Vierailija
22.01.2020 |

En minä ainakaan jää mutapainimaan, kun erään tietyn puolueen masinoitu vale- ja propagandakoneisto käynnistyy palstalla. Eivät tällaiset tyypit ole tulleet keskustelemaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko vihreitä?

Vierailija
2/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan asiattomaksi, jos sisältää asiatonta kieltä, asiattomia vihjauksia tai disinformaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan ketjun asiattomaksi. Jokainen voi kitkeä näitä typeryyksiä painamalla lipun kuvaa viestin alalaidassa. Välttämättä ei tarvitse edes perusteluja.

Vierailija
4/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos sattuu olemaan joutilasta aikaa :)

Vierailija
5/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein jään, ihan vain huvin vuoksi. Erityisen tyydyttävää on kun siltä vastapuolelta loppuvat aina ennemmin tai myöhemmin perustelut ja he alkavat kuumentua sekä haukkumaan minua henkilönä. Silloin tiedän aina voittaneeni väittelyn.

Vierailija
6/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus, jos sattuu olemaan joutilasta aikaa :)

Sama täällä. Jätän kyllä pahimmat provot väliin, mutta saatan tarttua sellaisiin ketjuihin, joissa huttua syötetään sen verran nätisti paketoituna, että joku voisi sen ottaa todesta.

Vierailija
7/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein jään, ihan vain huvin vuoksi. Erityisen tyydyttävää on kun siltä vastapuolelta loppuvat aina ennemmin tai myöhemmin perustelut ja he alkavat kuumentua sekä haukkumaan minua henkilönä. Silloin tiedän aina voittaneeni väittelyn.

Riippuu vähän keskustelusta. Jos olet itse huono perustelemaan kantasi ja vain itse jankkaat, niin silloin et varsinaisesti voita. Mutta monesti provojen aloittajat häviävät paikalta sen jälkeen kun joku raapaisee yhtään väitteiden pinnalta hölynpölyä pois.

Vierailija
8/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos aihe on sopiva, kommentoin.

Provojen laittajille ei ole väliä mitä ketjuun kirjoitetaan, hän haluaa vaan tuutata sitä propagandaansa julkisuuteen. Joten niin kauan kun meillä on sananvapaus, emme voi heitä estää, eikä heitä voi "voittaa", koska he eivät ole edes esittämässä mitään faktoja tai harkittuja mielipiteitä, kaikki on pelkkää sontaa ja he tietävät sen itsekin.

Se, että jää johonkin ketjuun kommentoimaan, korjaamaan faktat ja tekemällä aloittajan propagandan näkyväksi, on työtä, jota pitää tehdä niiden muiden palstalijoiden puolesta, ettei joku muu mene halpaan. Olen huomannut että koulutetutkin ihmiset uskovat helposti ihan mitä tahansa. Vanhemmat ihmiset siksi että heillä on vielä asenne, että "kaikki mikä lukee mediassa, on totta" ja nuorilla siksi, ettei viitsitä ottaa selville faktoja itse.

Muuten usein kun vastaa aloitukseen järkevästi, linkittää tilastot tai faktat jotka kumoavat aloittajan väitteet, siirtyy propagandisti pois ketjusta ja aloittaa uuden vähän samasta aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi