Aikuinen ihminen, miksi yskit käteesi tai pahimmassa tapauksessa et edes siihen?
Uskomatonta toimintaa, päivästä toiseen kun seuraa varsinkin täällä Helsingin joukkoliikenteessä kulkevia. Yskitään ensin kämmeneen ja sitten räpelletään ovia ja painikkeita ja kaiteita. Oli kuinka pätevän toimitusjohtajan näköinen tahansa, pidän tällaisen ihmisen ÄOna viittäkymmentä
Kommentit (18)
Aikuinen ihminen, miksi tulet kyselemään noin typeriä tänne? Voisit käydä nämä keskustelut ihan rauhassa siellä pääsi sisällä eri persoonallisuuksiesi kesken.
Siksi varmaan kuin meidät opetettiin että pitää yskiä käteen.
En yski kateen, yskin hihaan kuten kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Uusi opetus tulee tässä: Yski nenäliinaan tai hihaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin teen noin vielä joskus vaistomaisesti, koska 80-luvulla kun olin lapsi, joka paikassa muistuteltiin jatkuvasti, että YSKIESSÄ KÄSI SUUN ETEEN! Tosi vaikea päästä kokonaan eroon tästä epähygieenisestä tavasta, vaikka olen yrittänyt vuosikaudet opetella pois siitä. Päiväkodissa varsinkin sai huutia, jos meni yskimään laittamatta kättä suun eteen. Missä vaiheessa lapsille mahdettiin ryhtyä opettamaan toisin?
Minä yskin kämmenselkään tai hihaan. Voin toki yskiä myös suoraan naamallesi.
Se iskostettiin lapsuudessa niin lujasti alitajuntaan, että siitä on vaikea oppia pois.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi kukaan on ikinä luullut, että tuo olisi hyvä neuvo. Onhan se pakostakin ollut jo vuosikymmeniä sitten ilmiselvää, että taudinaiheuttajat leviävät siitä kädestä sitten kaikkialle?
Koska selkärankaan on iskostettu että käsi suun eteen kun yskii!
Vierailija kirjoitti:
Se iskostettiin lapsuudessa niin lujasti alitajuntaan, että siitä on vaikea oppia pois.
Iäkkäimmät tarhatädit opettavat vielä nykyäänkin lapsille, että laita käsi suun eteen kun yskittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi opetus tulee tässä: Yski nenäliinaan tai hihaan.
Hihaan yskiminen näyttää siltä kuin olisi nähnyt tai haistanut jotain miltä koettaa paeta :D Minä hengittelin raskauspahoinvoinnissa kaupassa hihaani
En tiedä mutta eräs tyyppi yskii tupakka käteensä ja meditoi yskimällä sisällä olevaansa tupakkaa vittuillaakseen muita kuin joku tupakan isä.
Minä en yski. En tykkää huutaa kurlku suorana. Tykkään pysyä terveenä.
Ne bakteerit ja virukset kulkevat joka tapauksessa. Hihassa on varmaan on eniten bakteereita, koska käsivarsi osuu ihmisen kulkiessa niin moneen paikkaan. Yskin silti hihaan tai nenäliinaan, vaikka en usko sen paljon auttavan. Kun nenäliinakin on kädessä, niin helposti ne virukset siitä vahingossa siirtyvät käteen samalla kun nenäliinaa pitää kädessä ennen roskiin heittoa.
En tiedä mutta eräs tyyppi yskii tupakka käteensä ja meditoi yskimällä sisällä olevaansa tupakkaa vittuillaakseen muita kuin joku tupakan isä.
Minä en yski. En tykkää huutaa kurlku suorana. Tykkään pysyä terveenä.
*kurkku*
Eräässä lähikaupassamme viisikymppisellä kassatädillä on joku krooninen kröhäinen yskä.
Hän siinä kassalla istuessaan yskii ja kröhii paljaaseen kämmeneen ja sormiin ihan estottomasti ja heti niillä samoilla sormilla vetää kaikki keräämäni tuotteet viivakoodilukijan läpi.
En enää voi käydä ko. kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne bakteerit ja virukset kulkevat joka tapauksessa. Hihassa on varmaan on eniten bakteereita, koska käsivarsi osuu ihmisen kulkiessa niin moneen paikkaan. Yskin silti hihaan tai nenäliinaan, vaikka en usko sen paljon auttavan. Kun nenäliinakin on kädessä, niin helposti ne virukset siitä vahingossa siirtyvät käteen samalla kun nenäliinaa pitää kädessä ennen roskiin heittoa.
Kyllä ne siitä kädestä parhaiten leviää. Usko pois.
Koska jalkani ei nouse niin ylös.
Pidä vaan.