Menin ihan lukkoon illalla kun tyttö alkoi itkeä ettei tahdo kouluun kun hänellä on iso pylly. Tyrmistyin sanattomaksi. Miten ala-asteella voidaan kiusata tuollaisesta asiasta?
Lähti kouluun kohtuullisen hyvillä mielin kun kaveri tuli ovelle ja sanoi "Mulla on iso otsa ja sulla iso peffa, mennään jo!" Silti pelkään että tästä tulee lapselle ulkonäkö-kriisi. Hän on vasta 11!
Ok, olihan minullakin nuorena "näyttääkö mun per"e isolta?"- vaihe mutta tuotahan valittivat kaikki tytöt enkä muista että siihen olisi varsinaista kiusaamista liittynyt. Ja se alkoi vasta ylä-asteella, ei lapsena kukaan välittänyt siitä millainen peffa muilla sattuu olemaan!
Kommentit (7)
Eikö Kim Kardashianilla vasta iso peffa olekin?
Onko ihan kiusattu porukalla vaiko vain yksi oppilas heittänyt tuollaisen vitsin? Oma poika kutsui pienempänä vitsillä, ihan ilman mitään kiusaamisfiboja luokkatovereitaan isokorvaSantuksi, isopyllyPinjaksi, vampyyriMillaksi jne. Lopetti kun selitin miten pahalta voi tuntua Santusta joka ei voi mitään korvilleen tai Millasta joka ei voi mitään kalpeudelleen. Poika ymmärsi ja taisi pyytää anteeksikin.
Jees, minä taas ihmettelen että miksi ette opeta lapsillenne stoalaisuutta? Ei ole mitään positiivista, että lapsella ei ole omaa itsetuntoa ja sellaista asennetta että muiden mielipiteet eivät määrittele minua.
Opeta sille lapselle että kohauta olkapäitä muiden ihmisten kommentteihin. Hän itse määrittelee itsensä. Hän voi vaikka nauraa räkäisesti noihin kommentteihin, tai "refreimata" ne positiiviseksi. Jep, minulla on iso pylly, and I love it.
Tämän asenteen oppii stoalaista filosofiaa opiskelemalla: https://fi.wikipedia.org/wiki/Stoalaisuus
"Myöhemmät roomalaiset stoalaiset, kuten Seneca ja Epiktetos, painottivat hyveen olevan ainoa asia, joka on tarpeen ihmisen onnellisuudelle. Näin stoalainen viisas oli immuuni ulkoa päin kohtaaville onnettomuuksille. Tästä on seurausta ajatus stoalaisesta mielentyyneydestä onnettomuuksien edessä"
Iso pyllyhän on vain siunaus, tyttö saa pian paljon munaa.
Muutama vuosi niin iso p*rse on siunaus. Lautapeput ei kiinnosta kovinkaan monia. Tosin jos peppu on iso leveyden takia niin asia on eri.
Porvoon koulukiusaajat taas liikkeellä.
Vaikka olisihan se hauska ajatus, että joku äiti tulisi lapsen kriisistä itkemään av-palstalle ja sitten ajattelee lapsen ongelmien olevan kaverin syytä :D