Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöäni kiusataan eskarissa lyhyistä hermoistaan

Vierailija
20.01.2020 |

Kuulemma joka päivä tietty joukko seuraa ja ärsyttävät niin kauan, että tytöllä menee hermot. Kun ovat saanneet ärsytettyä ja tytöllä menee hermot alkavat nauramaan. Tekevät myös sitä, että nauraa jos vastaa väärin johonkin. Lapsella on kyllä paljon kavereita ja nämä eivät kuulemma jaksa välittää siitä seuraamisesta, mutta tyttöni on selkeästi ahdistunut. Hän ei muutenkaan kestä kovaa meteliä ja hakeutuu mielellään omiin oloihin. Eskarin opettajat ovat sanoneet näille seuraajille, että lopettaisivat mutta sillä ei ole ollut vaikutusta.
Lapsi on kotonakin tosi väsynyt eskaripäivän jälkeen ja hermostuu helposti. Puhuu myös kuinka on ihan tyhmä ja vastaa aina kaikkeen väärin, eikä tiedä mitään.
En tiedä mitä pitäisi tehdä. Tyttö ottaa asian välillä tosi raskaasti, mutta juttelu kotona auttaa pahaan mieleen. Opettajille olen sanonut joskus jo aiemmin, kun asia oli uusi, mutta nämä olivat sitä mieltä että lapsi on ihan ilonen koulussa, eikä ole itse sanonut mitään. Eikä tosiaan itse uskallakaan mennä sanomaan kenellekään. Hän oli myös kerran suuttunut, kun ei pärjännyt pelissä ja silloin yksi opettajista kertoi siitä minulle nauraen ja tietty tyttö oli silloin vieressä. Siitäkin hänelle jäi sellainen olo, että on ihan tyhmä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kuvaamaan tilanteita puhelimella ja, sano lapsille, että teet niistä rikosilmoituksen. Kyllä loppuu.

Vierailija
2/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kiusata, oppiipahan pitämään puoliaan ja ne hermot kehittyy siinä samalla kun karaistuu. Kasvaa pahan sitten selkärankaa ja kunnon nahka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku otetaan kerran silmätikuksi, se voi jäädä tavaksi, eli on opettajien vastuulla karsia tuo pois. Heti.

Ja opettajien pitää ymmärtää etteivät he näe kaikkea.

4/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että ap yrittää saada lapsen ylimääräiseen arviointiin lastenpsykologin tai neurologin luo.

Vierailija
5/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vielä eskariin yhteydessä. Ja mieti miten voit tukea lapsesi kasvua ja temperamenttia, miten parantaa niitä huonoja "hermoja", miten oppia hallitsemaan omia tunteita sellaisella hetkellä kun jokin ei onnistu tai kun joku yrittää ärsyttää. Surullista että esimerkiksi monet herkät tai muutoin yhtään erilaiset lapset tulevat helposti kiusatuiksi. 

Vierailija
6/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kiusata, oppiipahan pitämään puoliaan ja ne hermot kehittyy siinä samalla kun karaistuu. Kasvaa pahan sitten selkärankaa ja kunnon nahka.

Pikemminkin syntyy loppuelämän traumat ja kiinnostus koulunkäyntiin lopahtaa pysyvästi, ennenkuin koulu on edes kunnolla alkanut.

Surkein neuvo ikinä!

Vierailija
7/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut ottaa yhteyttä opettajiin, pelkäänpä vaan että vastaus on taas sitä samaa. Aion kyllä mainita siitä, että lapsi sanoo tuon porukan valitsevan aina sellaisen ajankohdan, että opeilla on huomio muualla.

Voisin kysäistä myös tuosta nauramisesta vääriin vastauksiin. Tiedän että välttämättä kaikki ei näytä ulkopuolisen silmiin mitenkään kiusaamiselta tai pahalta, mutta lapseni ottaa tosi helposti itseensä. Ja tosiaan osaa esittää reipastakin, mutta kotona sitten purkautuu helposto raivareina tunteet.

-ap

Vierailija
8/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle vois siis opettaa pidempää pinnaa.

Vierailija
9/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarin/koulun vaihto. Mitä pikemmin sen parempi.

Vierailija
10/10 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Suosittelen, että ap yrittää saada lapsen ylimääräiseen arviointiin lastenpsykologin tai neurologin luo.

Olen tätäkin pohtinut, kun tuntuu että vaatii itseltään ihan valtavasti. Ollaan oltu kannustavia ja kehuttu aina uusista taidoista. Mutta hän haluaisi olla kaikessa paras. Olemme sanoneet hänelle, että ei tarvitse olla paras ja kukaan ei voi aina tietää kaikkea ja olla se paras.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän